| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Ahoj Báro Červánku,

 Celkem 11 názorů.
 Fořtka 


Ahoj Báro Červánku, 

(16.12.2003 21:27:29)
tak tak čtu a zjišťuju, že Marťule má LMD. Znám vás z náhradní rodiny a je to moc krásná holčička s jiskřičkama ve vočích (to jen tak mimochodem) :-).

Já jen že náš Ondra má LMD diagnostikovanou taky, zejména dysgrafii, k tomu slabou dyslexii (a podezření na dysortografii). Takže se nám podařilo sehnat nějaké informace o situaci s PPP v Praze (i když bydlíme kousek za Prahou), a taky mám nakoupenou nějakou literaturu.

Vy jste myslím taky z Prahy, ne? Pokud bys chtěla, můžu Ti (třeba mejlem) poslat nějaký tipy - i když vzhledem k vaší situaci už jste určitě objevili Dyscentrum, Základní školu pro děti se SPU na Praze 2 (někdo, možná tinas?, tu psal, že odnož je i na Proseku).

Mám i takový docela dobrý testy, ze kterých přesně poznáš, kde jakej spoj dítěti chybí, a pak na to jsou přímo vypracovaný cvičení, na kterých se trénuje, aby se ten spoj jako dovyvinul... to je samozřejmě řečeno hodně zjednodušeně, ale zhruba tak to je.

No a my máme navíc výbornou školu s výbornou paní ředitelkou, která mi dávala nějaký cvičení a ještě se mnou bude nějaký věci probírat, až s Ondrou udělá testy - pak nám přímo zadá, co máme dělat. U těchhle věcí se pak pracuje tři měsíce každý den ve zhruba stejnou dobu, asi tak 5 až 10 minut, ale nesmí se ani jednou vynechat - prý to po těch třech měsících spolehlivě nastartuje ty vyhaslý spoje, na který je to cvičení zaměřený. Znělo mi to dost fantasticky, ale vím o dítěti, u kterýho to fakt zabralo - a paní ředitelka ví o více než jednom:-)))

No tak to jsem se rozepsala... kdybys chtěla, napiš a můžem to dát nějak dohromady. Zdravím Marťuli! Lenka
 tinas 


Re: LMD-prosím o radu 

(16.12.2003 22:05:54)
Lenko,
o té soukromé škole na Proseku jsem psala já.Byla jsem tam,na Dni otevřených dveří a vypadá to docela zajímavě. Na celé škole je jenom 150 dětí. Na hlavní předměty jsou rozdělení na dvě skupinky. Od čtvrté třídy jezdí do Anglie atd.Kroužků je tam taky hodně.Můj syn má LMD a tak hledám vhodnou školu. Chci se vyhnout zbytečnému stresu, pro něj i pro nás.
Chtěla bych tě poprosit,také o zaslání triků na výuku. Zatím nevím, co si mám o Petříkovi myslet. Podle testů v PPP má nadprůměrnou inteligenci,ale jeví známky LMD. U neuroložky bylo LMD potvrzeno. Navíc má narušenou jemnou i hrubou motoriku.
Na jednu stranu zvládá věci,které dělají děti v první a druhé třídě a na druhou stranu nezvládá věci,které by měl umět.S matematikou určitě mít potíže nebudeme,protože počítá dobře už asi od čtyř let,ale se psaním a čtením to asi bude horší.
Umí se podepsat a napsat máma,táta,dan,Naty atd,ale píše si to svou metodou a já ho nemůžu donutit,aby psal,tak,jak má. Písmenka jsou vcelku hezká a čitelná. Má spoustu pracovních sešitů,které dělá rád,ale někdy to dělá nedbale. Potom mu to seberu a řeknu mu,že to musí dělat jindy a pořádně. Koupila jsem mu taky takovou knihu,do které se píše lihovým fixem. Pracovní listy dělá rád. první sešit dostal ve třech letech a během chvilky ho měl hotový a ještě mi peskoval,že mu nemám číst zadání.
Co mi,ale přijde zvláštní je to,že,když se ho například zeptám,na jaké písmenko začíná slovo táta,tak mi řekne na á. On to asi neslyší,nebo co. Je to normální,že dítě,které neumí všechny písmenka a neumí číst tohle nezvládne. Dělá mu problém i to,když si tleskáním dělíme slova např tá-ta,mí-sa atd.
Zkuste mi poradit,abych po něm zbytečně nechtěla něco,co nemůže zatím umět. Nikdy ho do učení nenutím,ale pokud chce sám,tak to s ním dělám. Dala jsem mu prostě možnost to dělat,ale bez nucení.

Tinas
 Červánek 


Re: Re: LMD-prosím o radu 

(16.12.2003 22:34:59)
Jé, mi taky nic neslyšíme - tzn. Macek nemá vůbec vyvinuté sluchové rozlyšení. A netuším, zda je to trvalé nebo se s tím dá hnout cvičením.
Nám dost pomohla logopežka - ale je bohužel až z Prahy 4. Možná že by bylo dobré navštívit logopedii. Mají spousty cvičení - i na to tleskání slabik taky (to nám taky nešlo, ale teď už je to super).
Jinak těch škol znám víc, pokud bys měla zájem - a u Vás na P-9 je ještě jedna škola, státní - kde se neplatí školné - je to ZŠ Rychnovská a je tam skvělá paní ředitelka.
Držím palce.
 Lidka 
  • 

Re: Re: Re: LMD-prosím o radu 

(16.12.2003 23:25:07)
Schopnost sluchového rozlišení /nebo spíše neschopnost/ není trvalá!! Můžu vás uklidnit. My jsme s tím měli problémy jen v první třídy, potom nastaly jiné a další a další....
Já mám knihu Poruchy učení a chování, je tam vše pěkně napsáno...Jsou tam i nápravná cvičení, nebo alespoŇ doufám, ale někde jsem to četla - i pro sluchové rozlišování....My jsme dostaly tyto cvičení v PPP.
 tinas 


Re: Re: Re: Re: LMD-prosím o radu 

(17.12.2003 9:07:00)
Ahoj,děkuji všem za odpověď.
Červánku,
kde je prosím tě na P-9 ta zš Rychnovská. Nic mi to neříká.Mají webové stránky?

Lenko,
v době,kdy jsem se zaregistrovala na Rodině, už bylo jméno Martina i MartinaS zabrané a tak jsem to zkrátila a je z toho Tinas.Nic vhodnějšího mě nenapadlo. :o))

Jinak na logopedii s Petříkem chodím. Neumí říkat písmenko ř. Jeho ř je spíš ž. Neuměl taky r,ale to se naučil,během pár schůzek.

Petříkovi bylo teď v listopadu 6 let,takže je opravdu předškolák. Ty pracovní listy jsem zakoupila sama, podle toho,jak se mi líbí. V ppp jsem radu ohledně výběru nedostala. Petřík je dělá rád,ale je na nich vidět, jak má narušenou motoriku. Řešení má dobře,ale provedení není vždy perfektní.Hodně se,ale poslední dobou zlepšil.
My doma malujeme na zemi na staré kalendáře. Stejně je většina firem vyhazuje,tak si vždy nějaké vyžebrám a hned je na co kreslit.:o))
Doma mám pro Petříka i docela hodně pc her. Problém e v tom,že i ty pro prvňáky mu většinou přijdou dost lehké a tak raději hraje obtížnější hry,ale ty nejsou naučné.No,alespoň si u pc trénuje soustředění. Má na to
tak,půl hodinky a pak ho zase vyženu.
To dělení slabik mu moc nejde. On to fakt asi neslyší,nebo co. Jak už jsem psala třeba slovo táta zná,ale neví na jaké písmenko to začíná,když mu to řeknu. Když to vidí napsané,tak to ví.

Tady je ukázka toho,jak Petřík maluje. Umí i hezčí obrázek,ale pořád to není ono. Domečky jsou šišaté,auto vypadá spíš,jako domeček na kolečkách atd.Chválím mu,ale všechno.

Tinas
 Červánek 


Re: Re: Re: Re: Re: LMD-prosím o radu 

(17.12.2003 9:56:09)
Ta škola je blízko Tesca - t:286922252 (a mají tam hned v budově aj školku, kde už ve třídě probíhá příprava na školu. a jinak je dobrá taky Bratrská - ale tam je nával - t:737907624 - a ta je v Holešovicích.
A neuvažovala jsi o odkladu?
 tinas 


Re: Re: Re: Re: Re: Re: LMD-prosím o radu 

(17.12.2003 13:48:50)
Červánku,
o Bratrské škole na P-7 jsem slyšela. Prý je dost dobrá,ale neznám osobně nikoho,kdo by tam měl dítě.
Dávat Petříkovi odklad by bylo zcela zbytečné a pro něho neprospěšné. On je dost chytrý a myslím,že by se cítil dost zklamaný,kdyby do školy nešel. Už jsem mu i tak dost špatně vysvětlovala,že jeho kamarádi ze školky už v září nepřijdou,protože jdou do školy a on ne. Ve třídě jsou s původní sestavy jenom tři. Myslím si,že by mu to ve škole mohlo jít docela dobře,protože ty pracovní úkoly chápe a řeší dobře.Faktické potíže má jenom s tou motorikou a horším soustředěním. Proto hledám školu,kde umějí pracovat s dětmi s SPU. Je mi jasné,že hlavně záleží na učiteli,ale chtěla bych pro něj sehnat školu, kde je ve třídě méně dětí a mají tam větší volnost.

Šárko,
díky za info. Taky ty noty nechápu a přiznávám,že já jsem s nima dost bojovala a neumím je dodnes. :o))

Gábi,
15.ledna je v Hloubětínské škole skolní den nanečisto pro prvňáčky a jejich rodiče. Pokud budeš chtít podrobnosti,tak mi napiš a já ti pošlu všechny informace,které mám.

Tinas
 Šárka, syn skoro 13 let 
  • 

Pro Tinas 

(17.12.2003 16:29:12)
Tinas,
když se Petřík do školy těší, tak by bylo určitě nedobré o odkladu uvažovat, v tom s tebou souhlasím (my jsme odklad využili, protože syn nijak do školy ze známého prostředí školky nepospíchal a udělali jsme moooooc dobře - tedy zatím to tak vypadá, snad mi to jednou nevyčte jako syn kamarádky, který se v 17 letech na gymnasiu spřátelil s hochy o rok staršími a mamince vyčetl, že mohl s nimi chodit do třídy, kdyby nebyl šel do školy s odkladem ::)))) - jeden nikdy neví, co ty "drobečky" napadne.
A máš pravdu, záleží strašně moc na učiteli, jakého dostane (a to se málokdy předem dozvíš a spolehnout se nemůžeš - mateřská, sňatek, nemoc,.....).
Držím palce všem dětem (i tomu svému velkému), aby existovali jen samí skvělí učitelé::))
 Fořtka 


Tinas, 

(16.12.2003 22:51:49)
jak ty se vlastně jmenuješ? Je to od Týna? To jen tak mimochodem, nevím, jak tě oslovovat:-)))

Nejdřív se chci zeptat, kolik je Petříkovi roků? Není on ještě předškolák?

Přijde mi normální, že slabiky "neslyší" - Ondra má 7, teď je ve 2. třídě (bohužel, měli jsme fakt ještě rok počkat, šel přesně v šesti a myslím, že i přes nadprůměrné IQ potřeboval ještě zrát) a slabiky se nám podařilo dostat pod kůži (možná ne úplně, ale aspoň trochu) až před měsícem.

Jinak tohle je i pro Báru - ale určitě písnu i na mejl:
Někdo tu radil takový ty hry - rozkládání slov na písmenka a naopak. Tak to se nám taky osvědčilo - začalo to tím, že Ondra pořád chtěl hrát slovní fotbal. To znáte, ale oni to s vychovatelkou (která je taky speciální pedagog a tohle jí připadne jako jedna z nejužitečnějších věcí pro děti, nejen pro elemďáky) hrajou s obměnama: někdy musí najít slovo na poslední písmeno z předchozího slova, někdy na poslední dvě písmena, někdy na poslední slabiku... mám pocit, že ty děti do toho postupně pronikaj.

Pak si Ondra třeba když jdeme na procházku vymejšlí různý slova (věci, rostliny, zvířata) na různý písmena podle toho, jak tyhle slovní hry zrovna probíhaj - takže se jakoby připravuje na cestu na oběd:-) (na vysvětlenou: škola je od naší vesnice tři kilometry a děti z ní každej den choděj na obědy do MŠ k nám do vsi, takže cestou a při čekání na oběd jim paní vychovatelka ještě trénuje mozky, to mi přijde moc prima, a navíc je vidět i pokrok ve fyzické zdatnosti:-)).
Takže tyhle hry mi přijdou jako úžasnej základ.

Další věci, literaturu, testy a tak se pokusím dát dohromady během zítřka a napíšu sem seznam toho, co je dostupný v knihkupectvích, jo?
Pak se pokusím nakopírovat někde takový cvičení, při kterým se spojujou tečky do obrazců, a poslat vám to - je to takový univerzální, aby se dítě naučilo najít systém a vidět, co vidět má. To by asi bylo nejlepší poslat poštou, takže mi na mejl klidně napiš(te) adresu bydliště a já to pošlu (k Ježíškovi:-)).

A jakmile vytáhnu další věci z paní ředitelky, tak to dám taky k dispozici.

Jo a ještě jsem si vzpomněla na dvě pozornostní cvičení, to musím pro změnu prohrabat počítač, ale taky to vyjedu a pošlu.

Teda ono to vypadá jako samej slib, ale já jsem poměrně spolehlivá, takže nebojte:-)))

Jo a moje zkušenosti s Ondrou: pracovní sešity ho moc nebavěj, jedině k nim musím vymýšlet nějaký zpestření. Motoriku má taky mírně narušenou, když má udělat nějakej cvik, tak se moc nekoordinuje. Na uvolnění zápěstí jsme čmárali na velikánský kusy balicího papíru - nejdřív čáry, pak kruhy, vlny a tak. Bohužel ho to taky moc dlouho nebavilo. Nakoupili jsme dysgrafický psací potřeby podle doporučení spec. psycholožky (dr. Žáčková, pracovala pro Dyscentrum, teď je v té škole Integrál, o které jsem tu už psala - dělala nám komplexní posudek na LMD a byla moc fajn, doporučuju! kontakt bych taky našla). Testy, co jsem si s ním dělala, ho docela bavily - cvičení na ty problematičtější části už míň:-). Vypadá to, že je to docela normální kluk, ne? Prostě ho docela otravuje dělat moc věcí navíc...

Takže jestli je Péťa opravdu předškolák, tak za 1. bych si nedělala hlavu, když zvládá to, co píšeš že zvládá, a za 2. spousta těch cvičení (i sešitů, ale ty už máte), co se chystám doporučit, je právě pro předškolní a malý školní děti. Tak se určitě nebojte, holky, Marťule, Petřík i Ondra se z toho vykřešou (spíš se dovyvinou, žejo:-)) - protože je to hlavně o tom, jak se s nima pracuje doma. A to, že tu o tomhle debatujem, znamená, že nás to ZAJÍMÁ - a to je základ úspěchu, o tom nepochybuju:-).

Tak já jdu hrabat do knihovny a krámů, ať můžu splnit slíbené. Dobrou.

 Šárka, syn skoro 13 let 
  • 

Pro Tinas  

(17.12.2003 11:40:26)
Tinas,
vzpomínám si, že těsně před 6. narozeninami můj syn (nemá LMD, je "úplně normální"::)) taky nedokázal slyšet první hlásku ve slově. Po pár měsících už zase nedokázal pochopit, že to před časem bylo pro něj něco těžkého. Takže buď klidná, je vysoce pravděpodobné, že než Petřík nastoupí do první třídy příští září, bude ta začáteční písmenka slyšet. A pokud ne, tak to přijde o chvíli později.
Jsi skvělá, jak s Petříkem "trénuješ", ale dělej s ním jen to, co ho baví - činností, které jej tolik bavit nebudou, užije pravděpodobně ve škole ještě dost (i když budeš vybírat školu velmi obezřetně). Představ si třeba diktáty z not - ne, nedělám si legraci, od třetí třídy to byl snad základ známek z hudebky! Můžete mi někdo vysvětlit, k čemu je znalost not dobrá pro dítě, které na nic nehraje a třeba ani nemá hudební sluch? A k čemu je dobré takovému dítěti dát třeba horší známku z hudebky kvůli zkaženému diktátu z not?
Ale raději už mlčím, abych vás zbytečně neděsila (a to jsem přesvědčena, že syn měl - až asi na dvě vyjímky - neobyčejné štěstí na učitele na prvním stupni).
 Červánek 


Re: Ahoj Báro Červánku, 

(16.12.2003 22:28:35)
Leni,
beru vše:o)
My nejsme taky přímo z Prahy, jsme z Čelákovic - ale v Praze má Macek školu a my tam pracujeme - právě kvůli škole.
Můj mailik je B.Jungerova@seznam.cz - napiš prosím.
Dík.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.