| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vysvědčení

 Celkem 2 názorů.
 Kamila (dvě dcery -10 a 8 let) 
  • 

Vysvědčení 

(28.6.2001 17:04:22)
Zajímalo by mne, z čeho všeho by měl učitel vycházet při hodnocení školních výsledků dítěte a stanovení známky na vysvědčení. Dle mého názoru jsou hlavním kritériem známky v tom daném pololetí - tedy aritmetický průměr těchto známek. Pokud je známka nerozhodná - např. 1.5 může učitel přihlédnout k případné malé nebo velké aktivitě žáka při vyučování atd. Nevím jestli existuje nějaká metodika hodnocení, ale pokud se u nás děti za své výkony ve škole známkují, logicky by se tedy z těchto známek mělo při závěrečném hodnocení vycházet.
Moje dcera přinesla v pololetí z jazyka českého dvojku, i když aritmetický průměr jejichn známek byl 1,24 Nijak jsme to s manželem neřešili, i když se nám to zdálo nespravedlivé,dcera si vysvědčení obrečela. Dnes na konci
školního roku jsme byli zvědaví jak bude hodnocena při průměru 1,29. Paní učitelka opět dceři sdělila, že dostane na vysvědčení asi dvojku. Chtěli jsme tedy vědět proč ji paní učitelka opět takto hodnotí. Ve škole jsme se od p.učitelky dozvěděli, že pro ni nejsou známky směrodatné, a že pro ni je naše dcera ve vyučování málo aktivní a proto ji hodnotí na dvojku. S tímto argumentem se já absolutně nemohu smířit. Nevím jak mám dceři vysvětlit, že se sice poctivě do školy připravovala a měla hodně jedniček, ale protože se málo hlásí tak bohužel dostane dvojku. Všechny děti přece nemohou být aktivní - to vychází z jejich povah - někdo je průbojný a nevadí mu případný neúspěch při špatné odpovědi. Jiný to nese hůře a když se mu to třeba dvakrát nepovede, příště nenajde odvahu se přihlásit,i když správnou odpověď zná.
Vím, že známky na vysvědčení nejsou životně důležité, ale proč by dcera měla doplácet na přemrštěné nároky paní učitelky. A to už nemluvím o demotivaci a snižování sebevědomí dětí, kterých se to týká. Podle řeči paní učitelky je jich ve třídě více, nárok na jedničku má asi tak 4 -5 dětí. Ostatní nesplňují její "všeobecné" požadavky.
Napište mi prosím názor na tento problém.

Děkuji Kamila
(2 dcery - 10 a 8 let)
 Mirka, dítě 10 let 
  • 

Re: Vysvědčení 

(28.6.2001 19:17:14)
Ahoj Kamilo,
určitě se Ti ozve ještě někdo fundovanější, než jsem já, protože učím na střední škole. Nicméně asi tolik: paní učitelka by měla jednoznačně stanovit kritéria hodnocení a pak je dodržovat. Není přitom nutné, aby všechny známky mělo dítě v ŽK - odtud pak rozpor mezi průměrem a vysvědčením, nicméně i podle předpisů musí být žák se známkou seznámen včas a v případě nejasností máte právo konzultovat. Ve Vašem případě by bylo dobré zjistit, jestli paní učitelka nedává "motivační" - tzv. malé jedničky, které si značí k sobě - pak skutečně průměr 1,29 a absence těchto jedniček může být na dvojku. Další problém nastává, dojde-li například k podvodu nebo problémům s chováním - to není Váš případ, ale asi to bude zajímat více rodičů - tam by se mělo řešit přes kázeňská opatření, nicméně pokud např. s dyspraktikem dohodnu formu domácích cvičení a on mi na konci roku sdělí, že na ně kašlal, přihlédnu k tomu při klasifikaci. Tolik k celé záležitosti. Na vyšším stupni lze požádat o komisionální přezkoušení, ale u dětí v 10-ti letech je celá záležitost zbytečně stresující. Bude-li mít dcera tuto paní učitelku i nadále, doporučila bych zajít za třídní, třeba i s jinými rodiči.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

Všechna témata


(C) 1999-2020 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.