| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nesouhlas se známkami na vysvědčení

 Celkem 46 názorů.
 Dlask 


Téma: Nesouhlas se známkami na vysvědčení 

(24.1.2022 18:47:11)
Jen si jdu postesknout, dcera 8.třída, vycházel jí z aj průměr 2,76. Učitelka jí řekla že jí dá 4, načež jí pro jistotu nečekaně vyzkoušela za 4, že se jí nelíbila výslovnost a následně jí dopsala ještě jednu 4 ze zkoušení , které vůbec neproběhlo. Přesto průměr 2,98 a na vysvědčení jí dala 4. Starší dcera s tou samou uč z aj průměr 2,94 za 3 na vysvědčení. Ve chvíli kdy cokoliv udělám, uč se po obou dcerách bude vozit celý další půl rok, a budeme rádi když nakonec nepropadnou . Vedení školy není dost silné, aby toto ustálo a vyřešilo, inspekce proběhla před vánoci, vše stejné pořád. Začarovaný kruh, bez cesta ven.
 Ennywan 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:21:49)
V osmičce se pololetí ještě nepočítá do přijímaček, tak není nic ztraceno. Někteří učitelé jsou kreténi, to tak prostě je (prosím aby si to zdejší učitelky nebraly osobně). ~;((
 Evžíček 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:26:28)
Počítá, polovina 8, konec 8, polovina 9
 libik 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:28:10)
No ale kolik to dělá ve vztahu k bodům za přijímačky? Počítám, že na školy s nějvětším převisem se hlásit nebude.
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:30:35)
Určitě nechce jít na sš kde je třeba super známky, prostě na nějakou aby měla maturu . . .
 libik 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:44:22)
Blesko, tak se na to vykašli, nějak měj pod kontrolou, aby vzdělání jako takové dosahovalo dobrého výchozího bodu pro sš a nehroťte~;((

Říkám, protože moje dceruška dosáhla výborných výsledků i v předmětech, které při lockownu de facto neměli (a celkově byli takzvaně liberální - přeloženo "hovno je naučili") a teď se nestačí divit a já mám mokrý hadr na hlavě.~:-D
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:52:18)
No, asi tak. Ani tak jsem nepočítala se střední kde by se musela učit fakt hodně, jen mi to mrzí, že ještě takovýhle lidi jsou. I vůči těm ostatním učitelům, kteří se snaží a pořád děti všelijak táhnou aby měly dobrý známky. . . .
 Kaipa 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:56:54)
Blesko, to je zvláštní motivace...jedno jaká škola, hlavně aby měla maturitu...
Víš jistě, že to je tak, jak uvádíš - zkouší z toho, co nebrali a tak?
A pak taky známku nedělá jen průměr, ale přístup k předmětu, plnění úkolů, aktivita,...
No a další možností je, že učitelka je skutečně píííp.
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 20:05:06)
No za školní rok napíšou tak dvě písemky na slovíčka. . .
A zo zásadně tak ze 120 slovíček najednou, pokud písemky dopadnou dobře konstatuje, že se jí to nechtělo opravovat a když jim dá na gramatiku a zrovna to dopadne blbě, má ryhchle opraveno a hurá všichni maj známky. . . Opravné testy a zkoušení na žádost studenta nic - měl napsat test hned na první dobrou. Na douč chodí některé děti, ale stejně jim to není nic platné.
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 20:06:47)
úkoly poctivě děláme, ale zpětně se po nich nikdo neschání, moc práce na kontrolu . . .
 libik 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 20:34:25)
Kaipo, to je naprosto normální motivace, můžou "dostat rozum" a úroveň učňovského školství(tedy spíš prostředí) je obecně známá.
 Pole levandulové 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:37:38)
Osmička v pololetí se počítá, u některých škol se počítá i sedmička /školy s talentovkama/.
Pokud to dcera umí a ty víš, že to je opravdu nesprávně dané hodnocení, se známkou bych nesouhlasila a žádala přezkoušení - je to legální možnost. Pokud se bojíš boje, tak holt sklapni paty a nech dceru šikanovat učitelkou, hlavně, že bude "klid".
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:43:33)
Nechám jí přezkoušet, ale bude si jí zas v druhým pololetí vodit a vylévat si na ~o~ní zlost, to pak bude na další přezkoušení a pořád dokola. . . .
 libik 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:26:23)
A jak vysvětluje čtyřku? Já myslela, že od toho mají známky různé váhy a jsou vidět online, aby nedocházelo k nejasnostem.

Moje středoškolačka dneska přijala téměř omluvu za nepěknou známku na vysvědčení s ohledem na transparentnost hodnocení, když po dvou nedostatečných přinesla konečně jednušku~t~
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:29:27)
Nevysvětluje, prostě jí známku dá, a když se kdokoliv vzepře vyzkouší jí třeba na učivo, které ještě nebraly, taky jedné holčině udělala.
 Monika 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:29:40)
No jo, a co ti kdo má radit, když jsi všechny možnosti předem odmítla. Čím to, že jednu dceru stejná učitelka hodnotí spravedlivě a druhou ne? Já bych se na důvod známky při takovém průměru zeptala (nekonfrontačně). Jednou jsem to udělala v případě synovy matematiky a dozvěděla jsem se - nevěděla jsem o všech známkách a také o vahách některých známek ...
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:32:40)
Když na ní půjdu i nekonfrontačně, je schopna druhé dceři teda taky dát 4, aby mě víc vyklidnila. Nešla jsem tak ani pro radu, jako si fakt postesknout. . . .
 vrrtak 


Re: Nespravedlnost??? 

(26.1.2022 10:55:04)
blesko vím jak se cítíš, taky mi trošku pomohlo si aspoň postěžovat,když řešení nebylo. Takové učitelky dokáží dětem naprosto otrávit a znechutit školu,nebo alespoň ten předmět. A napravuje se to velmi těžce-u nás to vedlo až ke změně školy,vše je teď mnohem lepší, i když přístup ke vzdělání je už hodně ovlivněn předchozími zkušenostmi,ale i tak na nové škole potkal jednu podobnou ,naštěstí ne až tak hrozně.
 kachna_ 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:50:47)
Blesko, to mě moc mrzí, snad to nějak vyřešíte, aby to dcerku nelimitovalo na střední.
 Monika 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:55:43)
No, na střední škole bych řekla, že ji víc budou limitovat případné špatné znalosti angličtiny než rozdíl jednoho stupně ve známce. Jestli učitelka "naučí, ale je přísná", tak se čtyřka třeba může rovnat dvojce někde jinde. Ale jestli je učitelka kravka a ještě jen průměrně nebo dokonce blbě učí, je to o to horší.
Takže, pokud má bleska paniku jakkoliv řešit situaci ve škole, mohla by možná třeba zatlačit na dceru, ať se tedy snaží mít z angličtiny průměr 2 (případně zajistit doučování, pomoct sama atd. dle okolností).
 1kulička 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:51:06)
Máte právo se proti známce odvolat a požádat o přezkoušení před komisí. Záleží, jaké má dotyčná vztahy s ředitelem.
Pokud je to taková jedubaba, možná bych se na to teď vykašlala a na dceru tlačila, aby měla lepší známky, prostě aby učitelka nemohla dát horší známku.
Změna třídy není možná? že by se třeba změnila učitelka?
Jinak opravdu ne všechny školy berou v potaz vysvědčení v pololetí z osmé, ej jich hodně, co jedou jenom na závěrečné z osmičky a pololetí devítky.
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 19:54:57)
Je to uč kolem 40, slovenka, východňárka, co hledá problémy a hodně ráda se hádá . . . Ředitelku máma mladou, ještě jí není ani 40 a se všemni svými zaměstnanci chce mít kamarádské vztahy. . .
 Občasný host 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 20:43:23)
Nejde to moc posoudit, slyšet druhou stranu, verze by asi byla dosti jiná. Dávno už není doba, kdy škola byla podporovaná státní mocí a rodiče i žáci se moc bránit nemohli. V rámci populismu se zařídilo, že dnes na sš chodí asi 95% populace, téměř tolik získá i maturitu. Důvody byly populismus a podpora soukromého školství, politici se přáli to tak podporovat (premiér Klaus a jeho syn ředitel elitního gymnázia dotovaného od ČEZu). Jenže ti lidé jsou oklamaní, dříve s maturitou byla šance na lepší uplatnění než dnes z řady vš.
Objektivně to neposoudíme, holka nejspíš moc neumí. Ty špatné známky musí učitel obvykle zdůvodnit, na zš nemůže mít průměr známek mimo nějakou mez. Ani nemůže dvěma se stejnými znalostmi dát různé známky. Víc je otázka, kolik se holka ve škole naučí. Pokud má horší známky a něco si z hodin odnese, tak to je cennější než mít třeba dvojku a neumět zhola nic. Za socialismu existovalo Gymnázium nad Štolou, průměr známek celkově tam byl velmi nízký, velká část žáků měla vyznamenání. Já zažil na průmyslovce opak, průměr známek celkově byl vyšší než 2.5, tj. převládaly trojky, čtyřky byly frekventované, asi více než dvojky, nemluvím o jedničkách. Obojí bylo špatně, demotivovalo. V jednom případě minimální nároky, v druhém zas špatné známky, takže dost lidí na to pak kálela. Stačilo prolézt, ne o něco usilovat.
Dnes není problém najít školu, kde to bude opravdu lehké, stačí se poptat, zjistit si věci. Takové školy nebývají zárukou kvalitních znalostí pro další studium. Pak jsou naopak školy docela náročné, někde ty známky bývají horší. Školu jde změnit, pokud nebydlíte na vesnici ap., kde by se muselo dojíždět jinam. Jestli holka bude mít na vysvědčení z AJ trojku nebo čtyřku, tak to není už tak podstatný rozdíl. Záleží na celkovém vysvědčení. Znám kohosi, kdo na sš exceloval v matematice (olympiády s umístěním), odmítal se učit jeden předmět. Vyučující mu sdělila, že ho propadnout nenechá, ale dostane čtyřku. Na matfyz se dotyčný dostal a ta čtyřka opravdu nevadila. Vlastně znám takové případy dva, druhý případ nebyly tak výrazné výsledky na olympiádě, i když taky se slušně umístil. Ale na sš skoro samé jedničky, takže špatná známka s občanské nauky ho nepálila.
 Karkulína 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 20:59:28)
Mně teda podobné nespravedlnosti strašně štvou - předpokládám, že když tam mají ty vážené průměry, tak výsledný průměr by měl být směroplatný. Dát o celý stupen horší známku je prasárna, žádala bych vysvětlení.
 Občasný host 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 21:09:04)
Pokud by šlo o jasnou nespravedlnost nebo by si učitelka na holku zasedla, pak je lepší asi dát holku na jinou školu.
 Karkulína 


Re: Nespravedlnost??? 

(24.1.2022 21:14:43)
Neřešila bych to hned tak radikálně, ale rozhodně bych se učitelky zeptala, z jakého důvodu jí dala takovou známku, když průměr je úplně jiný. Třeba hodnotí i něco, co není vyjádřeno známkami - aktivitu, práci ve třídě, chování... Chtěla bych to vysvětlit.
 Dlask 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 7:20:33)
Juilet, přesně jak píšeš. Naproto
stejná situace i s tím, že opravdu kazí všem dětem vysvědčení . . . maj třeba jen dvě dvojky jinak samé 1, a z aj 3,4
 Tatramelka+3 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 9:13:25)
Blesko,

můj nejstarší syn má takhle jedinou trojiku ze zeměpisu.

Teď jsem mu pomáhala s přípravou na písemku, aby opravdu obsáhl celé téma a nic ho nezaskočilo. V sobotu v neděli, každý den tomu věnoval cca 4 hod.. a já s ním po dvou hodinách.

Když přinesl písemku, kteoru měl za 3. Naznala jsem, že pro to udělal maximum. Já bych také dala dohromady tak max. 65% dotazů v hloubce v jaké byly požadovány.
...ale jemu teda o nic nejde. Je v tercii, no, tak má trojku ze zemáku, no. Tak to teda neřeším, ale určitě se na pana učitele půjdu podívat, fakt bych chtěla vědět, jak takový člověk vypadá. V loni měl syn na konci roku také za 3 ze zeměpisu.
Dodal práci, kde byl jasně stanovený rozměr pro obrázek a počet slov. Syn přešvihl rozsah slov a měl špatný rozměr obrázku.

Člověka to mrzí, ale v našem případě si tedy nehodlám ztrácet čas a ničit sobě a panu učiteli karmu. Ze zemáku maturovat nebude určitě ani takové ambice nemá. Syn a jeho spolužáci by určitě vynikli v nějaké zeměpisné vědomostní soutěži, protože takové věci, které se učí, to by mě nenapadlo ani nikde hledat. 90% zemí světa znají včetně hlavních měst a 3-4 řek, pohoří a nevyšších hor a nejníže položených míst.

...tak občas dělám v práci tabulky, které níkdo nepotřebuje a nečte, ale nějaká kontrola je vyžaduje :-).
 ...j.a.s... 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 11:18:28)
Blesko, nevím, jak dalece je vaše učitelka ras, ale známka není jen finální průměr. Já třeba doufám, že takové to, v ostatních předmětech je na jedna, tak mu z toho jiného předmětu musíme dát max. dvojku, abychom nezkazili vysvědčení, je už mezi učiteli pryč. Je to demotivující pro ostatní děti a doufám, že už učitelé tímto způsobem některým žákům nenadržují. Myslela jsem, že v dnešní době se už učitel vůbec nedostane ke známkám z ostatních předmětů, pokud není třídní.
Mimochodem, dotaz na učitelky, k čemu je předem domluvené zkoušení, když tam je jasné, že si to dítě na ten den nějak připravilo? Za nás se zkoušelo a psalo normální (ne pololetní) písemky bez oznamování, aby se vidělo, kdo a jak se učí a ovládá učivo i jindy než v oznámený den.
 ...j.a.s... 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 14:01:53)
Jano, já to ale nemyslím tak, že se má dítě nachytat na švestkách. Jen se zamýšlím nad tím, jaký smysl má každou marginální písemku avizovat předem. V čem je špatný systém toho, že se dítě pokud možno učí a opakuje si průběžně, protože prostě neví, zda ten den nebude vyvolané nebo nepřijde nějaká desetiminutovka? Jak je naopak motivované dítě se učit, když mu učitel naservíruje veškeré termíny, kdy se bude psát písemka? Nevede to k tomu, že se naučí jen ten výsek učiva na oznámenou písemku a zbytek dní na to dlabe?
 Konzerva 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:15:53)
Nová Jano,

my psali z matiky a z AJ pětiminutovky skoro ob den. Neohlášené. A nikdo z toho stresy neměl, protože těch známek bylo tolik, když někdo uměl průběžné, tak občasná kule se v tom ztratila.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:33:37)
Ta nejlepší ? Takže když to někomu moc nejde a konečně dostane jedničku, tak mu ji škrtnou? Ještě, že už nechodím fo školy.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:36:26)
U nás se neškrtá. Ale myslím,že mají možnost si jednou za pololetí opravit jednu známku, z jednoho předmětu. Ale ta opravená známka je navíc, neškrtá se za ni ta špatná.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:12:30)
Vadilo by mi hodně, kdyby byly testy nebo zkoušení neohlášené.
Naštěstí to školy dětí vůbec nepratikujou, ani základka ani velmi náročnej gympl. Vše přesně ohlášený, nikdy žádná přepadovka.Kdyby se to stalo, mají žáci právo si jít stěžovat. Mají to i ve školním řádu.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:19:38)
Ohlášený testy jsem nikdy nechápala, to pak musí mít každej jedničku, když to ví dopředu.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:25:50)
Inko,
to těžko, rozsah testů je velký, náročnost taky, každý se to nezvládne naučit na jedničku nebo tomu třeba nedá tolik času~:-D
Syn šel do primy a měli to prostě zakotvený ve školním řádu, nikdy neohlášený test. Přesto ( a přesto že se všichni učí) tam zdaleka jen nejlepší známky nejsou.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:29:13)
Myslela jsem, že test je něco malýho, krátkýho jako pětiminutovka. Náročná že je čtvrtletka a ty se hlásí.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:26:38)
A co má být smyslem neohlášených testů?
Nachytat je? Ha, ty ses nepřipravil, mám tě!!
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:29:55)
No jestli se připravujou průběžně.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:32:05)
Inko,
testy píšou často. Nemusí se připravovat ze dne na den, důležitý je, aby se připravili na test z probrané látky. Nestane se, že by se něco nemuseli naučit-respektive může~:-D, ale to samozřejmě test ukáže.
 MaMar 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 17:24:45)
Inko, učím na 1. stupni a vy tady asi mluvíte spíš o vyšších ročnících, ale pobavilo mě, že by při ohlášeném testu měli všichni jedničku ~:-D
Já dětem hlásím každý testík předem - část se na to možná koukne, ale zdaleka všechno si nezapamatuje. Část žáků informaci o psaní testu vůbec neudrží v hlavě, u některých nepomůže ani napsat jim to do notýsku. No, a tak dva, tři pečliváci se opravdu naučí a pamatují si skoro všechno.
Já ale rozhodně nechci někoho nachytat, chci, aby se na probrané učivo aspoň trochu koukli a něco si z toho zapamatovali. Takže když test zvržou, dávám obvykle možnost si ho opravit.
Princip, že má žák umět průběžně všechno pořád, mě děsně deptal na gymplu. Někdy se sejde učení víc, někdy člověka bolí hlava, někdy je třeba o víkendu nějaká rodinná akce. Vyloženě se mi pak ulevilo na VŠ, kde už bylo jasně dáno, co, a na kdy je potřeba se naučit.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 17:42:28)
Přesně tak, na VŠ jsem si říkala, proč jsem nemohla dělat VŠ hned po základce, že by mi to vyhovovalo daleko víc:-) SŠ byla kvůli neustálýmu tlaku na testy a zkoušení kdykoli vyčerpávající, strašně mě to nebavilo. Přišlo mi daleko normálnější něco se učit, probírat, zkoušet, pak se připravit na zkoušku a zkoušku udělat. Střední mi přišla v tomhle směru nesmyslně zákeřná.
 libik 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 20:15:23)
ale dneska je to to na střední stejné, mají hlášené testy a možnost se nechat po domluvě zkoušet, když neuspějí. Rozdíl je jen v tom, že se nemusí naučit 600-1200 stran najednou a přečíst k tomu 5-6 knížek doporučené literatury jako na vš, protože takový morál má v 16 jen malý vzorek obyvatel~;)

Tuhle mladá pronesla, že by jí možná víc bavil ten drive mého středoškolského studia, jelikož by věděla "že nemohla vědět, že to přijde" a nebylo by jí tímpádem blbé, že to nedala.
 Federika 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 15:13:36)
A nikdy nejde o výsek učiva, protože se testy nebo zkoušení týkají úplně všeho a všichni si musí napsat každej test, i když chybí.
 vrrtak 


Re: Nespravedlnost??? 

(26.1.2022 10:08:17)
j.a.s. záleží na učiteli jak se k známkování postaví, jedem už dlouho v bakalářích kde se počítá známka rovnou s její váhou ,zažili jsme učitelku co jela přesně na průměr-nezájem o aktivitu,nebo naopak nenošení pomůcek atd. takže měla třeba nastavené do 1,4 za 1, pak už za dvě atd. ,syn měl průměr 1,38 ,pak psali poslední písemku tu zkazil,protože už byl myšlenkama jinde, navíc ho ten den bolela hlava-porucha pozornosti a tak počítal s chybou kde přehodil znaménka ,takže výsledek špatně a i když učitelka ví moc dobře že učivo ovládá tak dostal díky tomu,že mu průměr vyskočil nad 1,4 na vysvědčení za 2. Teď třeba má dva předměty-v obou je aktivní podobně ,průměry má 1,57 a 1.56 a v jednom dostal za 1 a v druhém za 2. Další předmět -průměr 1,67 ,učitelka ho chválí,motivuje k lepším výkonům, on se adaptoval na nové prostředí,nový předmět, zvykl si na požadavky a po ne moc skvělém rozjezdu se začal více snažit,je aktivní v hodinách a tak ocenila aktivitu a dostal za 1 , pro mě úžasný přístup kde vidím že i dítě se pak více snaží,aby učitelku nezklamal.
Takže za mě je učitel a "učitel" a je spousta variací jejich přístupů
 Tatramelka+3 


Re: Nespravedlnost??? 

(25.1.2022 9:04:32)
Také jsem to tak viděla, že pro nás známky ztratili naprosto váhu. Důležité je, že vidím jak dítě pracuje a co z daného předmětu ovládá.

Pak jsme ale v loni měli situaci, že se kluk hlásil na sportovní gympl. Naše přísná škola ale snad samé jedničky ani nedává. Ty končí někde kolem 3 třídy. Byly jsme s tím smíření. I nejstarší syn byl, co se vysvědčení týká bodově v nevýhodě při přijímačkách, ale jak tu někdo psal, známky neměli takovou váhu. Tak že s klidem jsme prostředního syna motivovali, že je třeba udělat přijímačky na vysoký počet bodů a ono se to nějak vyrovná.

I přesto, že měl třetí nejlepší sportovní výsledky a i ve svém sportu dosáhl výsledků v rámci republiky. Bodů měl 86, tak se na gympl nedostal kvůli vysvědčení. Dostali se jen ti, kteří měli samé jedničky. Samé jedničky a zoufalý sportovní výkon na sportovní škole nevadí :-). Chvíli nám to bylo líto, teda hlavně, že by to měl do školy kousek a odpadly by problémy s tréninkama, ale nakonec jsem ráda.

Dostal se na první doborou na gympl, který jsme dali jako alternativu, ale jsme hodně spokojení.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.