| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu?

 Celkem 100 názorů.
 Zufi. 


Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:22:02)
Kdybyste hypoteticky mohli ovlivnit počet hodin , co považujete za důležitější, co byste eventuálně zrušili a proč?
Berte to jako ,,tlachání,, , neovlivníme to nikdo~;), ale v rámci debaty několika kolegyń, by mě zajímalo, zda se zde více méně shodnete.
Dotace:
(Hlavní předměty vynechám, tam je to asi jasné.)
D-2
Z-2
Př-2
VkO-1
VkZ-1
CASP (pracovky) -1
Ch-2
F-2
Inf.-1
TV-3
Hv-1
VV-1
 Dana 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:38:00)
Co je VKO a VKZ ? Já bych především z ČJ odstranila to sáhodlouhé učení větného rozboru a pak bych ho redukovala o jednu hodinu. Udělala bych nepovinné předměty z druhého jazyka, VV a HV. Popřípadě bych učila HV jeden týden a druhý VV. Informatice bych naopak hodinu přidala a TV bych ubrala hodinu, stačily by dvě hodiny. Ostatní mi připadá přiměřené.
 EvaMarie 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:42:00)
VKO nude výchova k občanství (občanka), VKZ netuším, napadlo mě "výchova k zaměstnání", ale to je asi blbost ~:-D
Jinak souhlasím s navýšením informatiky a VV a HV klidně jako volitelné (tedy vybrat si pouze 1) nebo střídat po poleletí či po týdnu.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:52:50)
Výchova k občanství a Výchova ke zdraví
 Dana 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:58:40)
Tak v tom případě bych zrušila i výchovu ke zdraví.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:08:48)
VkZ -sexuální výchova, závislosti, zdravý živ.styl, osobnostní rozvoj, šikana a další-zrušit?
 Termix 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:11:16)
Tak mohlo by to být součástí tělocviku a nebo občanky.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:13:17)
Tak asi té občanky, v tělocvičně se těžko budou učit o pohlavních nemocech, jídelníčku, rodinném rozpočtu, viru HIV....~;)
 Termix 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:16:32)
Tak zrovna ten jídelníček by šel. Navíc ten by mohl být součástí nějakého toho vaření. Já třeba tělocvik nechápu pouze jako vlastní cvičení a a dotací tří hodin týdně, navíc jsou dělení na holky a kluky, proč by tam nemohla být sexuální výchova? A ta by navíc mohla být součástí biologie.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:48:24)
sebrala bych druhý cizí jazyk zejména těm, kdo s ním letos začínají.
Informatika je zajímavé téma, u dcer na škole se učí tak, že bych to klidně zrušila taky. To samé dějepis ~a~
Získané hodiny bych převedla mezi češtinu, angličtinu a matiku a kdyby klaplo zrušení dějepisu, tak bych přidala fyziku.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:49:08)
A tady v tom zufi rozpisu bych nechala jen 2 hodiny tělocviku.
 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:52:32)
Já bych překopala celý ten koncept.
Kromě toho, že se přidávám k zrušení nesmyslných větných rozborů.
V rámci základní školy mi přijde nejefektivnější výuka v rámci tematických bloků, protože děti dneska nepotřebují bambiliony přesných dat a termínů, to mají na dvě kliknutí, potřebují umět zařazovat věci a jevy do nějakého kontextu, umět vidět souvislosti, chápat vztahy "mezi obory". Na ZŠ např. máme biologii i chemii, ale přesto čtu dnes a denně od lidí, co tou základní školou prošli, nesmyslné výkřiky o "škodlivé chemii, kterou si nebudou rvát do těla" apod. ~;)
Zkrouhla bych zeměpis, ten přímo přetéká zbytnými informacemi, a redukovala absurdní množství hodin věnovaných v rámci dějepisu pravěku a starověku ve prospěch dějin novověku. Nic proti kultuře popelnicových polí, ale přijde mi tak nějak důležitější, aby se děti orientovaly v dějinách 20. století a v jejich historických souvislostech.
A samozřejmě by měl jít zcela do prdele druhý cizí jazyk, ten by měl zůstat max. jako dobrovolný, volitelný předmět.


 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:54:28)
Monty~;), pravěku se věnujeme jen 2 měsíce.
Novověk celou devítku.
 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:56:17)
Zufi,
i dva měsíce na pravěk jsou zbytečně moc.
"Novověk" je všechno od 16. století dál, tam je jeden rok dost málo. Zvlášť v devítce, kdy je v podstatě všechno podřízeno přijímačkám. ~;)
 Termix 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:00:58)
Souhlasím s tebou, že pravěk stačí probrat za týden. Chápat důsledky jednotlivých událostí novověku je mnohem důležitější.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:06:06)
A pardon, já myslela moderní dějiny, tedy 20.st.
16. stol., tedy Novověk je už v 7. na konci.
 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:08:29)
Zufi,
což ale i tak znamená, že se skoro dva roky probírá to nejmíň důležitý - pravěk, starověk, středověk. ~;)
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:09:19)
:-)
Tak z tvého pohledu máš pravdu.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:21:40)
MOnty, a to navíc jak kde. Dcera se v šesté i sedmé učila stále dokola to samé. Egypt, Řecko, Řím...Je fakt, že loni měli online jen jednu hodinu a zbytek prostě neměli vůbec. A letos to pilují a procvičují, teď jsou myslím u řecké mytologie.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:58:05)
Zufi, a čemu se věnujete v 6,7 a 8 třídě? Koukala jsem do ŠVP a v devítce by se měli dostat někam ke druhé světové válce. To mi přijde dost tristní, a když si vzpomenu na Přemyslovce, Slavníkovce,Zlatou bulu sicilskou a další pro život nezbytná témata, dost mi to zvedá hladinu adrenalinu.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:07:43)
7 středověk a počátek novověku
8 17.-19.st.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:55:29)
jo Monty, moje osmačka se ještě nevybabrala ze starověkého Řecka, Říma, Egypta a Metopotámie ~n~
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:05:01)
Cože? V 8. je Fr.revoluce, Národní obrození, vznik Rakouska-Uherska...
 libik 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:03:41)
Já bych spojila zeměpis a dějepis s důrazem na souvislosti.
Druhý jazyk bych také nechala pro zájemce. Chemii bych dala dřív.

A přidala bych nehodnocený tělocvik v nějakých zájmových skupinách. Je blbý, pokud je dítě připravené se hejbat, ale nesnáší kontaktní míčové hry a celý rok se hraje basket.

 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:05:41)
Libiku,
kdyby aspoň basket. Za mého dětství se celej rok hrála vybíjená. ~;)
 Ennywan 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 15:11:09)
Monty, já si nejsem jisté, jestli by takto uměli učit učitelé. ~z~
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 15:23:16)
Jedině změnit koncepci vysokoškolského studia učitelství!

Současný učitel, má-li např. aprobaci zeměpis-přírodopis, o dějepisu ví asi tolik, co si pamatuje z gymplu.
 Termix 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 11:56:45)
Neubrala bych nic. Výchova ke zdraví, pokud to je fakt samostatný předmět, by měla být součástí tělocviku. Zrušila bych druhý jazyk a nechala ho jako nepovinný předmět. Rozhodně bych neubírala matiku a češtinu, přidala bych hodinu informatiky navíc, chtělo by to vylepšit práci s dezinformacemi, a rozhodně finanční gramotnost. V češtině bych více kladla důraz na pochopení textů.
 Půlka psa 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:08:58)
"Hlavní předměty vynechám, tam je to asi jasné."

Tam to právě jasné není. Odebrala bych prakticky všechny hodiny gramatiky v češtině a místo toho by se učili číst, vyjadřovat se písemně, formulovat ústně, strukturovat informace, argumentovat a další dovednosti, na které se se.e, protože na základce se učí rozbory vět a na střední se plynule přejde na znalectví Lumírovců a Ruchovců.

Kdyby tohle šlo, tak jsem happy. Ne, že by se s tím zbytkem nedalo tvořit, ale tohle považuju za hlavní prů.er. Jinak bych asi sloučila bych předměty do nějakých rozumných bloků, přidala moderní dějiny, informatiku a angličtinu. (Za předpokladu, že by to měl kdo učit a na tu informatiku neposlali toho, co zbyl, protože ten by je místo algoritmizace nebo excelu celou dobu učil používat program na malování, páč by nic jiného sám neuměl).
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:11:51)
Rozbory vět jsou bohužel bezpodmínečně nutné....
Hádej proč.

No, přijímačky přece.
 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:13:03)
Zufi,
jenže i ty debilní přijímačky by se samozřejmě měly změnit. To jde ruku v ruce.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:13:32)
To jo !!!!
 Půlka psa 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:13:25)
Tak jistě, ale kdyby se to celé předělávalo, tak by se na přijímačkách dalo zkoušet ze schopnosti se naučit něco jiného. Třeba by to dokonce mohlo být i něco, co se dá v živote využít i jinak než na přijímačky.~d~
 Termix 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:13:21)
Půlko, gramatiku bych neubírala. Umět správně psát je taky důležité. Občas kouknu na různé diskuse pod články a je to tragédie.
 Půlka psa 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:14:48)
Však já nemyslím pravopis, ale teorii gramatiky. Není třeba znát názvosloví úplně všeho, abys tušila, kam patří čárka nebo Y. Mnoho z toho, co se v gramatice učí, nemá do pravopisu vůbec žádný dopad. Kdyby si místo rozborů věc potrénovali něco z praxe (slohy, eseje), tak by třeba psali líp i do diskuzí i pod ty články.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:15:06)
ANO
( ,,Mi bi jsme....,,)
 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:17:46)
Termixi,
ale to je důsledek právě té špatné výuky jazyka. ~;)
Mmch., lidé mají problém spíše s pravopisem než s gramatikou. Jako mistr Yoda se vyjadřuje málokdo, ale pravopisné chyby dělá v podstatě každý.
 kosatka2 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:58:47)
TVL Lumírovci a Ruchovci!!! Tak to je asi první věc, co jsem po maturitě okamžitě zapomněla a nikdy v životě nepoužila, mám tam úplně prázdno.
Měli jsme češtinářku, která nejspíš nenáviděla české země, protože učila tak, že si člověk myslel, že v literatuře nevzniklo zajímavého NIC.

Mimochodem po čtení Románu o Ivanu Blatném mi přišlo, že toto by byl mnohem lepší styl výuky literatury - jakási časová osa se setkáními, vlivy, kdo s kým co a jak. Jako u výstav výtvarného umění. Až IB dočtu, nakreslím si to.

Ne jen: autor - dílo - narození - úmrtí.
 magrata1 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 22:30:44)
Já jsem si na ně dokonce vzpomněla, že se to učilo a že to byla nuda jako prase, až čtu teď ty názvy. A to si myslím, že mám z literatury nadprůměrné znalosti a načteno množství kvalitní literatury. Časopisy Ruch a Lumír jsem i s jeho přispěvateli a příznivci vypustila z hlavy až dodnes~t~. A to byl Lumír můj první kluk, který mi z hlavy nevypadl.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 22:36:12)
Tak já na R+L již téměř zapomněla a to i přesto, že jsem si je vytáhla u maturity a bylO to jEDINÉ TÉMA, KTERÉ jsem neuměla.
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:09:45)
Tak my máme od 7. třídy nepovinný předmět 2 hodiny týdně - tělocvik navíc nebo domácnosti. No a teď v 8. třídě maj díky tomu 3 odpoledky, to bych vyhodila, aby mohli žít normálně...Maj 32 hodin tejdně + 3 hodinové pauzy, to mě přijde moc.
 ivaxx 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:28:20)
Zrušila bych druhý jazyk a posílila první.
Výchova ke zdraví je dle mne dost zbytečná, minimálně v podobě, jak se učí - to lépe zastane projektový den.
Provázala bych matiku s fyzikou a později fyziku s chemií. V praxi jdou ruku v ruce a až když si to děti pospojují, začne to dávat smysl. Na některých školách se toto učí v tandemu a to by se mi pro děti líbilo.
Dějepis bych předělala celý - některá období se děti učí 3x než dojdou k maturitě a provázanost dějin a důsledky v současnosti ve výuce při tom naprosto chybí. Moderní dějiny bych spojila se zeměpisem.
Zeměpis jako samostatný předmět byl na všech školách, které děti navštěvovaly (zš i 8G) fraška (neměly ani většinou učebnice a když jo, četly tam o "asijských tygrech). Na vyšším gymplu bych jej už opravdu neučila, maximálně jako seminář.

A především bych byla velmi pro, aby se posílila logika na úkor drcení vzorečků. Aby se učení mezi předměty provázalo.
Rozeznání druhů vět atd. až jako seminář na gymplu, na ZŠ vůbec. Místo toho naučit formulovat děti myšlenky jak písemně, tak ústně. Neumí to ani vysokoškoláci.
 Půlka psa 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:31:35)
Jo, ten druhý jazyk plošně je úplná blbost. Neumí potom pořádně ani ten první. Druhý jazyk bych viděla volitelně. Je to skvělá věc, ale nemá na základce význam pro všechny.
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 12:40:45)
Mám pocit, že ho vymysleli proto, aby se nemuseli zbavit všech němčinářů a ruštinářů, protože teď je všude první jazyk angličtina.
 Marika Letní 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 19:26:46)
"Mám pocit, že ho vymysleli proto, aby se nemuseli zbavit všech němčinářů a ruštinářů, protože teď je všude první jazyk angličtina."

Bohužel to je důvod, proč to stojí za .... neřeší se co je potřeba učit, ale aby měli učitelé flek. A návaznost druhého jazyka po přechodu na sš není. Na zš jen jeden cizí jazyk s více hodinami s rodilým mluvčím, kdo si dá tohle do programu, toho budu volit. ~;)
 Delete 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 19:42:26)
"neřeší se co je potřeba učit, ale aby měli učitelé flek"

A proto je prakticky nemožné sehnat němčináře nebo ruštináře, o dalších jazycích nemluvě ~l~.

Vyučujícím těchto jazyků, pokud k tomu nemají ČJ, M nebo, AJ je téměř nemožné naplnit úvazek, takže o tuto pozici nikdo moc nestojí. Takže druhý cizí jazyk se fakt neučí proto, že by někdo potřeboval flek. Rozhodně ne teď po roce 2005, kdy začaly platit kurikulární dokumenty.

Veškerá argumentace pro 2. cizí jazyk se pohybuje v rovině, že jinde ve světě mají těch cizích jazyků víc, takže je to nutné pro zachování konkurenceschopnosti.

Zrovna dneska jsem četla článek o škole v Japonsku. Tam se prý cizí jazyky na ZŠ neučí skoro vůbec, protože samotná japonština je tak náročná, že ani na angličtinu není dostatečný prostor.

Při náročnosti češtiny bych taky dala přednost jen jednomu povinnému cizímu jazyku.
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 20:45:50)
JO, měla jsem soukromou učitelku angličtiny japonku a ta říkala, že tady lidi umí anglicky mnohem líp než v japonsku
 Kobližková 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 18:20:54)
Navíc se na ten druhý povinný jazyk ze základky dosud nepodařilo navázat na střední škole ani jednomu mému dítěti. Takže 3 roky španělštiny k ničemu a kluk se začíná učit němčinu ~:( Prostě je na výběr jen FJ nebo NJ, ~:(
 Ennywan 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 20:00:36)
U nás to samé, akorát že s ruštinou. Němčina prostě na zdejších Š vede.
 arantxa 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 13:17:37)
Já bych zavedla třídnickou hodinu. Ta mi hrozně chybí. Kterému předmětu ubrat hodinu je těžké. Každý učitel bude prosazovat ten svůj předmět. Osobně mi vadí, když ve stejném ročníku má jedna třída z matematiky 5 hodin týdně a druhá jen 4, protože mají navýšení např. v TV nebo v cizím jazyce ( dle specializace třídy). Učivo je však stejné. Možná bych místo počtu hodin brala i menší počet žáků ve třídě. Učit třeba cizi jazyk s 23 dětmi je šílené.
 neznámá 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 13:19:27)
Zrovna studuji deváťákův rozvrh, já jako deváťák začínala na osmou a měla dvě odpoledky v týdnu do tří.
On začíná v půl osmé a má tři odpoledky tří.

Zrušila bych VKZ, jeden Z, jeden TV a asi i pracovky, nevím, co dětem dá, že okopávají zahradu nebo pomáhají školníkovy kolem školy - možná dětem ve městě takové pracovky něco dají, u nás naprostá zbytečnost.
Hlavně bych zrušila druhý jazyk.
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 13:24:04)
já do devítky nechodila vůbec ~:-D
 neznámá 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 13:27:38)
Ale přidám se s otázkou.
Jak je v době, kdy se neustále řeší inkluze a šikana, rozdělit třídu na lepší a horší polovinu? Může se to vůbec takto podat?

Náš puberťák má takto rozdělenou matiku a fyziku. Asi to je i příprava na zkoušky, ale škola a učitelky se netají tím, že jedna polovina je "ta horší" a druhá část je "ta lepší nebo chytřejší".

Moje dítě je nadšené, že je v lepší polovině, protože ho matika a fyzika baví a tam se řeší složitější příklady a hodina je vedená zábavnou formou, mají i jinou učitelku než ta "horší" skupina. ¨
A není to o počtu dětí ve třídě, je jich ve třídě pár.


 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 14:10:08)
dobrovolně - podle toho zájmu jít na střední školu
 Karkulína 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 12:57:26)
"Jak je v době, kdy se neustále řeší inkluze a šikana, rozdělit třídu na lepší a horší polovinu? Může se to vůbec takto podat?"

neznámá, a proč by nemohlo? aby se to náhodou někoho nedotklo, budeme "spravedlivě" míchat všechny dohromady, takže užitek z toho nebude mít ani jedna skupina? Proboha, nepřehánějme to už s tou hyperkorektností.

U syna v kvintě mají taky 4 skupiny na AJ, a je jasné, že je jednička jsou ti nejlepší a čtyřka ti nejslabší. Psali rozřazovací test a podle toho je rozdělili. A nikdo s tím nemá problém.
 Fern 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 14:12:45)
Přidala bych tv a ubírala nebo lépe úplně zrušila tzv.občanku,něčím,jak je ten dnešní sahly název ani.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 15:24:46)
Politický systém, právo, volební systém, hospodářství, finanční gramotnost, aktuální dění, ústava, ........to bys dala kam?
 77kraska 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 15:45:23)
prekopala bych celou cestinu, vynechat prisernosti v gramatice a dat vic slohu....a taky nejakou jako retoriku - prectete si clanek a pak ho prevypravejte vlastnimi slovy

pridala bych jazyky a hlavne bych sehnala co nejvic rodilych mluvcich (nic proti nerodilym mluvcim)

kladla bych velky duraz na vychovu ke zdravi - drogy, alkohol, sex, trestna cinnost...aby to nebyla jen hodina o nicem, ale jedna z hodin, ktera je zasadni
 77kraska 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 15:46:45)
u jazyku bych zaradila klidne mene jazyku, ale o to lepe a houst

dva jazyky na ZS mi prijdou pro nektere deti moc, staci AJ, ale lepe
 linlin 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 16:25:54)
Já bych bohužel moc neubírala, možná jen ty větné rozbory, ale ne úplně. Naopak bych přidala:-) Víc angličiny, i trochu náboženství, ať mají páru, o co jde, pak ať si udělají pořádek v hlavě děti samy..Víc informatiky..V občance a ZSV víc věcí ze života, jak probíhají volby, finanční gramotnost..Určitě bych zrušila druhý jazyk a pilovala angličtinu.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 17:20:10)
,, jak probíhají volby, finanční gramotnost,, - to je právě v občance (i náboženství)
 kachna_ 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 16:37:24)
- VkO a dějepis bych spojila. Souhlasím také s tím, že toho pradějepisu je fakt moc.
- Informatiku bych nechala, probrala bych .
- Pracovky a výtvarku bych spojila
- Fyziku a chemii bych spojila
Při té hodinové výtvarce se nedá nic pořádně začít, ani dokončit, to je leda tak na nakreslení obrázku pastelkama.

TV3 je super
U dcery je VkOZ spojené, u nás jeden rok VkO, druhý VkZ, v jeden rok mi to přijde takový zbytečný.
 Kopřiva Dvoudomá 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 17:50:09)
Hlavně bych zrevidovala obsah. Pak by se vidělo.
 Monika 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 18:11:24)
Dala bych hodinu tělocviku/pohybu každý den a klidně bych ani nic neubírala. Spousta dětí nemá žádný pohyb a sportovcům by trochu navíc neuškodilo. Z toho, co není na seznamu, je asi fakt sporná výuka 2. jazyka, zejména u slabších dětí - raději víc angličtiny, resp. místo 2.jazky hodiny anglické konverzace (otázka je, jestli by všechny školy dokázaly sehnat někoho, kdo s dětmi fakt dokáže v Aj konverzovat, nikoliv jen kontrolovat jejich vyplněné pracovní listy nebo procházet cvičení v učebnici ...)
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 18:17:30)
To bych spíš zařadila nějaké protažení nebo malé cvičení doprostřed vyučování. Sportovci mají tělocviku dost a nesportovci ho často spíš přežívají
 Monika 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 19:46:15)
Dabo, jenže i "nesportovci" se hýbat potřebují a právě ti by k tomu měli být "dotlačeni" ve škole (když bohužel přirozeného pohybu mimo školu a jiné organizované aktivity mají právě tyto děti málo), stejně tak, jako "nematematici" musí přetrpět každý den matematiku a "nejazykáři" výuku cizích jazyků.
Samozřejmě by tělocvik každý den neměl znamenat 5x týdně vybíjená nebo fotbal, pohyb by měl být různorodý, ideálně by mohly mít děti možnost vybrat si vždycky z většího množství různých aktivit ...
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 20:43:23)
No, pak by mohl být navíc odpoledne pro ty, co žádný sport nedělají. Děti které trénují hodně se z těláku i osvobozují, aby se nepřetrénovaly a taky se zbytečně nezranily.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 21:07:59)
MOniko, to je jistě pravda, že základní škola by měla dávat nějaký základ všem. U obou starších dětí jsem se už smířila s tím, že jim platím soukromě angličtinu, protože jinak by neuměly nic. A u nejstarší jsem k tomu začala letos přistupovat kreativně a co nepovažuji za důležité a lze to nějak odbourat, z toho ji hodlám omlouvat. Aktuálně se to týká tělocviku (závodně sportuje) a pracovních činností jednou za dva týdny do půl páté. A počítám s tím, že kromě soukromé angličtiny bude mít soukromou výuku matematiky a češtiny, zdá se, že si s tím škola není schopna poradit (v češtině berou věci, které podle mě nepatří na základní školu a v matematice se zas hrozně loudají) a já chci, aby se v pohodě dostala na střední školu a abychom to nehonili příští rok před přijímačkami (a nezešíleli jsme z toho).
 Evelyn1968,2děti 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 13:14:56)
.......nesportovci" se hýbat potřebují a právě ti by k tomu měli být "dotlačeni"........

Byla jsem dítě věčně v pohybu, třeba mě bavilo, když kamarádka jela na kole a já jsem vedle ní běžela ~t~, ale tělák mi pohyb otrávil, byl to dril a ne pohyb, třeba půl hodiny pořadová cvičení, nástup, běh na čas, většina dětí se snažila ulejt, i když v našich časech / 70.léta, nebyl nikdo vyloženě nesportovní nebo tlustej, venku jsme lítali všichni. Dodnes, když mám běžet, tak najednou nemůžu dýchat a buší mi srdce, traumátko z tělocvikáře.

Tělák bych dala na výběr, co koho baví, aby z toho nebyly děti otrávený, ne na výkon podle tabulek a osnov. Za nás to byla taková polo vojenská hodina, dokonce se zapisovalo, kdo má jak často tepláky, ty se směly jen při menstruaci, jinak modrý trenýrky, tak jestli někdo nemá MS 2x měsíčně.

Kdo se hýbat nechce, ten se vždycky nějak uleje a nedotlačí ho k tomu nic, spíš definitivně odradí.
 Monty 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 15:11:50)
Evelyn,
tělák by byl fajn, kdyby to bylo tak, jak to má syn teď ve čtvrťáku na gymplu - na každé čtvrtletí si vybírají jiný sport z poměrně široký nabídky, co si pamatuju, tak tam bylo třeba plavání, střelba, běh, posilovna, jóga, inlajny...
To, jak vypadal tělák v době, kdy jsem chodila do školy já, to by nemělo existovat vůbec, to snad nemohlo až na výjimky bavit ani ty sportovně založený děti. ~;)
 babi_ 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 15:24:47)
Myslím, že podoba tělocviku je přímo závislá na osobě pedagoga. Samozřejmě osnovy (nebo rámec apod.) mu nesportovně hážou klacky pod nohy, ale něco se s tím dělat dá. Nebo naopak zabít poslední zbytky chuti popoběhnout. Výběr sportů je super.
 daba+holčička 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 15:41:46)
Nemyslím, různorodý tělák může dítě přivést ke sportu, který by jinak nezkusilo.To ovšem neznamená, že jednu ročně skáčou přes kozu a zbytek roku se hraje vybíjená.
 Delete 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 19:17:50)
"neovlivníme to nikdo"

Nejen, že jsem ovlivnila, ale vlastně jsem o tom u nás rozhodovala. Jednoduše proto, že mě to zajímalo a ovlivnit jsem to chtěla. Na to člověk nepotřebuje funkci, ale vizi a přehled.

"Hlavní předměty vynechám, tam je to asi jasné."

Jasné to moc není, v každém ročníku je jiný počet hodin, většinou 4 nebo 5. Za mě jsou 4 hodiny málo.

U nás se po malé revizi RVP kvůli informatice (hodina týdně ve všech ročnících od 4. do 9. třídy, zaměření na algoritmizaci, modelování, programování mi přijde až až, užívání kancelářských programů a běžné užívání IT je rozptýleno do ostatních předmětů v rámci rozvíjení digitálních kompetencí) nesnížila dotace na naukové předměty, pokryli jsme to z disponibilních hodin, jen v 9. ročníku je Z a Př každý jen 1 hodina, ale to bylo i před revizí. Zredukovali jsme VO a VkZ, v každém ročníku je jen jedno z toho, střídá se po roce. To mi přijde dostatečné.

Na pracovky a jazyky dělíme i šestnáctihlavé třídy na polovinu, takže jak v dílnách, tak v kuchyňce se dá dobře pracovat, při jazycích je hromada prostoru pro konverzaci. Na dílny máme řezbáře, má je co naučit. V PhMaxu máme ještě nějakou rezervu, tak by třeba příští rok mohla projít i nějaká ta půlená M nebo ČJ.

V 9. ročníku jsme posílili ČJ (5 hodin + 1 hodina cvičení, totéž i v M, ale to už máme delší dobu).

Co se týče spojování do bloků, není to tak jednoduché, co s čím. Na určitá témata dává smysl D + Z, jinde zase Př + Z, jinde Fy + M, jinde Fy + Ch...takže mi přijde lepší integrovaná tematická výuka. Ale na to musí být laděná celá škola. Vím o jedné pražské státní ZŠ, kde to tak nějak mají.

Obecně bych ubrala hodin, v tom by pomohlo zrušení 2. cizího jazyka, ale to bychom byli málo "světoví", takže to neprochází ani přes nátlak různých profesních skupin zaměřených na vzdělávání.

Ubrala bych na prvním stupni množství pravopisu, část bych přesunula na druhý stupeň místo spousty teoretických nesmyslů, a hodinu týdně češtiny bych dala na dramaťák (osobnostně - sociální rozvoj, ne divadlo).
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 19:42:16)
"Na pracovky a jazyky dělíme i šestnáctihlavé třídy na polovin"

vtipné, osmačka má po rozdělení oba jazyky ve skupině po 16~l~
 Delete 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 19:45:31)
monam,

proč vtipné? Prostě využíváme možnosti, které v současné době jsou. Máme dost angličtinářů, takže není problém.

Dokonce prošla i skupina 6 dětí na RJ, zbytek třídy se dělí na dvě skupiny NJ.

Nejvyšší počet dětí ve skupině na cizí jazyk máme 12.
 monam 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 21:03:00)
Delete, asi jsi mě špatně pochopila. To měl být povzdech nad realitou dceřiny školy.
 TaJ 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(18.9.2021 20:56:50)
Zufi, u nás sedmák má hodiny takhle:
ČJ 5
M 5
D 2
Z 2
Př 2
Fy 2
AJ 3
VkZ 1
VO 1
Vv 2
Pč 1
Hv 1
Tv 2
Plus 1 hodinu týdně mají logopedii. Já osobně bych ubrala jednu výtvarku a nahradila ji angličtinou, jinak jsem spokojená.
 Karkulína 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 13:04:33)
Co je dneska tak složitého na tom, sestavit rozvrh? Pokud si to dobře pamatuju, my jsme měli češtinu a matiku každý den, jazyk 3-4 x týdně (nevím jistě) a po 2 hodinách týdně bylo všechno ostatní - dějepis, zeměpis, přírodopis, občanka, fyzika, chemie a výchovy (tělocvik, hudebka, pracovka, výtvarka). Dneska by se k tomu přidala nějaká ta informatika, dejme tomu 2 hodiny týdně. A hotovo ~;)
Nic nového bych nevymýšlela, nějaké ty zdravovědy a rodinné finance by šlo dělat v rámci jiných předmětů, třeba občanky.
Jinak souhlasím s názorem, že druhý jazyk na ZŠ by stačil jako nepovinný.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 14:41:04)
Udělat rozvrh není žádná sranda, aby to klaplo, spousta hodin je půlených a např. u půlené Aj a Nj problém není, ale půlí se třeba chemie, výtvarka aj. a jak to řádně skloubit??? Nemluvě o volitelných předmětech....
 Karkulína 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 18:24:24)
Jasně, Zufi, už jsem pochopila, že sestavit rozvrh je nadlidský problém. Asi by na to měl někdo vymyslet nějakou aplikaci nebo co, když učitelé toto nezvládají. Syn má pravidelně v prvních hodinách hudebku, tělocvik a v odpoledce ruštinu nebo fyziku... Každý rok už od primy. Já jsem ale spíš měla na mysli, kolik hodin týdně by měl ten který předmět být. O tom je tato diskuze, ne?
 77kraska 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 18:41:10)
Karkulino, o rozvrhu radeji pomlcim....na "nasi" stredni skole si ted oblibili dvouhodinovky, nejen telak a jazyky, ale taky treba dejepis nebo matika LOL

asi to nejde udelat jinak :-)
 TaJ 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:39:54)
77krasko, k těm dvouhodinovkám...zrovna koukám na synův rozvrh, 7.třída logo a mají v úterý dvě matiky za sebou, ve středu dva dějepisy, ve čtvrtek dva zeměpisy a v pátek dvě češtiny a dva tělocviky...nevidím v tom problém, přijde mi, že naopak je fajn, že mají na nějaké téma víc času v kuse, než 45 minut, že to není takové rozkouskované...
 77kraska 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(20.9.2021 10:20:08)
TaJ, mne prijdou dvouhodinovky ze zemepisu a dejepisu nedobre.....maji pak dejepis jednou za tyden a proberou hodne uciva....naucit se maji za dve hodiny az na dalsi tyden :-(
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 19:12:14)
Učitelé do toho nemají co kecat~t~.
Myslíš, že bych chtěla rozvrh s tříhodinovými okny? Rozvrh dělá vedení.
 Karkulína 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 19:37:42)
Zufi, konkrétně ty si tady neustále jenom na něco stěžuješ. Proč tu práci vlastně děláš? A jinak je mi jedno, jestli rozvrh dělají učitelé, zástupkyně nebo třeba ředitel. Nechytej mě za slovo. Jde o to, jak ty rozvrhy ve výsledku vypadají.
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 19:58:52)
Stěžuji si na papírování, rozvrh, nikoli na učení jako takové, na děti ani na rodiče ne. Mám svoji práci ráda, mám ráda děti a většina má ráda mě (nikdo se nezavděčí naprosto všem).Učím 30 let.
 Delete 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:04:21)
Kolik hodin se vyučuje který předmět je částečně dáno. Když pominu to, že předměty, jak je obvykle známe, vůbec nemusejí být, tak je dané minimum pro každou oblast v souhrnu 1. stupně a 2. stupně.

Pak jsou hodiny, které rozdělí vedení v rámci profilování a potřeb školy.

Mně třeba přijde momentálně dotovat tělocvik další hodinou jako zbytečné (minimum jsou 2 h týdně pro každý ročník), protože bez ohledu na potřebnost pohybu, ty děti teď potřebují i víc prostoru na doplnění a docvičení i těch naukových předmětů. A když přijde další vlna zavírání a omezování, tak tělocvik přijde na řadu první, takže místo dvou hodin se bude hledat náhradní náplň pro tři hodiny týdně. A protože právě tělocvik přináší do rozvrhu nejvíc omezení (záleží na počtu tělocvičen a vyučujících), při jedné tělocvičně se pak není co divit, že je potřeba obsazovat i 9. a 10 hodiny. U nás by to bylo při 23 třídách 70 hodin týdně, které je potřeba narvat do 5 dnů). Totéž pak dílny, kuchyňka, prostě specializované místnosti.

Druhá věc jsou úvazky. Většina učitelů chce plný úvazek, ale chce učit jen svou aprobaci. Matematika a čeština jsou v pohodě, ale třeba kombinace D - OV nebo PŘ - VZ při dvou paralelkách na ročník a OV a VZ ne ve všech ročnících (u nás ve dvou) znamená, že jen těmito předměty se ten úvazek nenaplní. A jsou i horší kombinace.

Pak třeba kombinace TV - PČ zase ovlivňuje obsazování hodin. 22 hodin úvazek složený převážně z těchto předmětů je nemožné nacpat do 5. - 8. hodiny, zejména když je jen jedna dílna a jedna tělocvična. Proto se pak tyto hodiny objevují i dopoledne.

Samozřejmě, že na rozvrhy jsou dneska aplikace, ale nastavení parametrů podle omezení (specializované místnosti, nenasazování třeba HV po TV nebo AJ a NJ hned po sobě apod.) je leckdy komplikovanější, než si to poskládat hodinu po hodině. Nám se letos Bakaláři zacyklili, prostě to pro ně nemělo řešení. Našli jsme jednu variantu, ne ideální, ale snesitelnou, pokud lze za snesitelné považovat 4 odpoledky pro 8. a 9. třídy (ale převážně výchovy a některé jen 1x za dva týdny).

A pak 26. 8. oznámí učitelka s neběžnou kombinací předmětů, že končí. Je téměř vyloučeno najít někoho se stejnou kombinaci předmětů, takže je nutné to celé předělat a hlavně někoho najít, protože jinak musíš těch 22 hodin rozdělit mezi ty stávající a můžeš si být jistá, že to většinou nebude učit někdo, kdo na to má aprobaci. V takovou chvíli rozhoduje, kdo je ochotný jít do nadúvazkových hodin a toho předmětu. Pravda, není to běžná situace, ale u nás se to povedlo letos 4x ~7~. Dvě učitelky na konci června, kdy už byly hotové úvazky. Jedna na konci července a jedna na konci srpna. A samozřejmě, že čím víc se snažíš, aby to bylo dobré pro děti i učitele, tím hůř se pak do toho sahá ~d~.



 Senedra 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:17:18)
Delete a pak vám zavolá v přípravném týdnu z plavání, že prostě nemají kapacitu a třídy, které měly jezdit na plavání až od pololetí, začnou hned druhý týden v září. Známá na jedné škole dělá rozvrhy, do telefonu skoro brečela, že už má pátou verzi rozvrhu a musí tři dny před začátkem školního roku začít znova. Říkala mi, že ač chtěla, tak na nějaké požadavky typu ČJ, M,AJ dopoledne a ne víc hodin denně, prostě už nedávala.
 Delete 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:20:25)
Senedro,

tak plavání mi nepřijde jako velký problém, na prvním stupni se dá hodinami hýbat celkem snadno, komplikace je max. angličtina, ale i tam je poměrně velká volnost.

Mně ani nepřijde rozdíl, jestli se jezdí na plavání v 2. pololetí nebo od září, nebo vy máte na každé pololetí jiný rozvrh?

Nám v tom přípravném týdnu odešla učitelka, takže o předělávání 3 dny před začátkem roku něco vím. A to ředitel dva dny obtelefonovával kontakty, aby sehnal někoho alespoň na část úvazku - kombinace ČJ - AJ - NJ.

Měli jsme dvě nebo tři varianty pro tři různé situace (nenajdeme nikoho - najdeme někoho na ČJ a něco jiného, najdeme někoho na ČJ + jeden z jazyků). Situaci nepomáhalo ani to, že nešlo o celý úvazek, to byla výhoda jen pro variantu, že nenajdeme nikoho.
 Senedra 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:26:13)
Delete, jenže na té škole dokončuje plavání i část druhého stpně ( dvakrát jim kurz překazila korona), ti jezdí v jeden den, další den jezdí 3. a 4. Jsou malá škola, podobně jako my, takže děti mají v rozvrhu oficiálně TV a tři třídy zaráz najednou do jedné tělocvičny nenacpou. A o výuku TV se dělí učitelé i 1. i 2. stupně, tak jak se sáhne do rozvrhu jedné třídy a jednoho učitele, musí se změnit rozvrh celé školy.

U nás je to tak, že když některé třídy jezdí, tak je jeden rozvrh během kurzu plavání a druhý mimo ( vychází to na necelé pololetí). Aspoň zachováme stejné konce výuky, aby nebyly problémy u těch, co mají odpoledne různé kroužky.
 Senedra 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:28:07)
Delete a ještě je problém ve dvou skupinách plavání.. Sice oficiálně mají jednu hodinu TV, ale musí se na plavání dostat a tím pádem je v rozvrhu pro ty třídy volná hodina, ale dozor = tělocvikáři fyzicky ve škole není... A nejsou ani hodinu po plavání ( to zase jedou nazpátek).
 Delete 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 22:51:22)
Jasně, jak to jde do druhého stupně, tak je to problém větší.

My taky nahrazujeme, ale máme to jen na prvním stupni. Hodně nám v tom pomáhá i ježdění do Srní, mohli předlonští i lonští třeťáci, takže nahrazujeme jen jeden ročník druháků.

U nás si TV učí prvostupňaři sami, takže komplikace nula, mají TV nasazený, jako by se na plavání nejezdilo, a pak si v době plavání do těch hodin dávají hodiny, které zaberou cestou na plavání.
 Evelyn1968,2děti 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 13:06:10)
Výchovy bych nechala na dobrovolnosti, mně osobně to ve škole nic nedalo, ve volném čase jsem stejně musela na kroužky, když mě něco zajímalo.

A jak už tu někdo psal, bylo by fajn sloučit zeměpis, dějepis a literaturu do jednoho bloku, mě to dost mátlo, když jsme v literatuře brali Národní obrození, v dějepise Husity a v zeměpise objevení Ameriky, třeba ~d~ Vzala bych třeba ty Husity a probrala ze všech stran, co se dělo, kde je Sudoměř a Kostnice~;), literatura té doby, Chorál a tak....
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 14:42:11)
Kdo má aprobaci zeměpis, dějepis a literaturu .......
Překopat systém VŠ!
 arantxa 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 16:19:31)
Ne vždy se učí podle aprobace. Už jsem učila tolik předmětů mimo aprobaci a nikdo se ani neptal, zda to umím. Dva roky za sebou jsem učila přírodopis, který fakt nesnáším. Už na gymplu jsem z něho měla špatné známky. Příprava na jednu hodinu vyžadovala jedno až dvě celé odpoledne. Často jsem byla tak zoufalá, že jsem skončila s pláčem.
 Karkulína 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 19:41:19)
"Už jsem učila tolik předmětů mimo aprobaci a nikdo se ani neptal, zda to umím."
No tak to je taky super. Hlavně, aby se učitelům zase přidalo, ale že naše děcka pak učí někdo, kdo to vlastně ani neumí, to je v pohodě. ~a~
 Zufi. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(19.9.2021 19:56:41)
A my za to můžem, když dostanem befelem do úvazku něco, na co nemáme aprobaci?
 Palac + 1 


Zrušila bych výuku druhého jazyka na běžné ZŠ 

(20.9.2021 9:38:40)
Syn letos přešel na 2. stupeň. Chodí na běžnou ZŠ, od 1. třídy má angličtinu.
Za těch 5 let se mu vystřídalo dost vyučujících, postup výuky je nesystematický a rozhodně bych neřekla, že má zafixované všechny základy.

K tomu většina dětí neumí pořádně ještě ani češtinu - mluvnici, spousta věci je čeká, ty již probrané ještě zdaleka nemají zažité.

A do toho jim letos přibyla němčina. Podle mě to je totální blbost na běžné ZŠ.
Výsledkem bude, že čistě na základě výuky na ZŠ nebude většina dětí umět obstojně základy ani jednoho jazyka.

Druhý jazyk bych na běžných ZŠ od 6. třídy zrušila. A ty dvě hodiny, které teď má syn na němčinu týdně, bych rozdělila mezi ČJ a AJ.

Tzn by bylo:
ČJ - 5 hodin týdne
AJ - 4 hodiny týdne

A němčina nic. Případně ji dát jako volitelný předmět/kroužek.



 Škrpál 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(20.9.2021 9:52:20)
já, čistě laicky, z pohledu rodiče - bych přidala hodiny občanky, moc se mi líbí, jak jsou udělané učebnice (Fraus), i to, že třeba děti teď na začátku devítky dělaly při hodině psychotesty, s velkým zájmem...Nevím, co ubrat, možná ten druhý jazyk, syn němčinu k AJ dává dobře a těší ho to (mají skvělou učitelku), ale jiné děti ne~d~
 susu. 


Re: Kterému předmětu byste přidali a kterému ubrali hodinu? 

(21.9.2021 12:38:15)
Hmm, když ony ty předměty samy o sobě jsou vlastně dost důležité všechny, jen obsah a sama výuka dost pokulhává.
Třeba ta informatika byla u dcery taková, že bych ji zrušila okamžitě, bylo to celé k ničemu, neuměla to ani úča, jen je buzerovala. Manžel je ajťák a málem jsem ho musela držet násilím, aby nešel do školy si to s účou vyřídit.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.