Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.1.2021 8:57:20) tak já znovu přidám do soutěže můj nejoblíbenější: "Rozkroj jablko, švestku a kuličku červeného rybízu a namaluj řez."
úkol teda nebyl přímo od paní učitelky, ale z učebnice
|
Okolík |
|
(18.1.2021 12:22:18) Rose, ve kterém ročním období to bylo?
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.1.2021 12:54:11) okolíku, podzim ono obecně, jablka jsou celý rok, ale aby se ti sešly švestky a rybíz... hmmm... btw i kdybych pominula nedostupnost rybízu, musela bych být minimálně zručný chirurg se super skalpelem, abych rozkrojila tu kuličku rybízu a zůstal neporušený řez vůbec nechápu, proč nestačilo třeba hroznové víno, jahoda nebo rajče...
|
Půlka psa |
|
(18.1.2021 13:01:38) To byl náš první úkol do online výuky v březnu. Ale u nás teda stačilo rozkrojit a nakreslit jedno ovoce a mohlo to být cokoliv. Vzpomínám na to se slzou v oku - tehdy mi ta online výuka ještě přišla taková mile exotická. Kdybych měla hádat, jestli bude ještě i v další zimě a nikam to nepovede, tak si to ve své naivitě netipnu.
|
|
|
|
Senedra |
|
(18.1.2021 12:28:40) Rose,za obdobně "vtipné" jsem považovala, když měli páťáci v únoru měřit ranní teplotu a vynášet do grafu. Což o to, téma hezké, ale nesmělo by být v matematice, ve které ještě nebrali záporná čísla a navíc graf, do kterého měli zakreslovat, měli jen pro kladné teploty. A pracovní sešit byl třídílný, tudíž ten díl, ve kterém tento úkol byl zadaný, vycházel na zimu a až další díl na jaro... Kapku nepoužitelné.
|
Delete |
|
(18.1.2021 13:38:35) Senedro,
ale páťáci se mají právě na měření teploty se zápornými čísly seznámit .
|
Senedra |
|
(18.1.2021 19:12:59) Delete, jenže tohle bylo naprosto nesmyslně šoupnuté mezi nějaké nesouvisející téma, záporná čísla vůbec páťáci nebrali ( berou se až v sedmičce) a hlavně do grafu ani nešly vynést záporné teploty. A jak byl pracovní sešit rozdělený do tří částí, tak jsem si nedělala iluze, že by v dubnu nebo květnu většina dětí měla funkční druhý díl, když už dávno měli pracovat ve třetím díle. A měli ještě počítat průměrnou teplotu, což už bylo totálně mimo...
|
Delete |
|
(18.1.2021 19:54:24) Senedro,
vím, co se kdy učí, já to učím . A i když se celá čísla jako pojem a počítání s nimi učí v sedmé třídě, tak opět RVP:
M-5-1-08 porozumí významu znaku „−“ pro zápis celého záporného čísla a toto číslo vyznačí na číselné ose
Přičemž se začíná právě teploměrem, protože se vychází ze zkušenosti dětí, a současně tak děti lépe pochopí, že číselná osa může být i svisle.
O umístění v pracovním sešitě se dohadovat nebudu, ale je to na učiteli, kdy které cvičení použije, takže to, v jakém dílu je zařazené, nic neříká. To, že to autor nějak poskládal, učitele k ničemu nezavazuje. Já teď používám v jedné třídě 1. a 3. díl a v druhé dokonce všechny tři, protože mám témata řazená jinak . A jo, taky jsem to s dětmi teď řešila, a dovolila jsem si dát jim měření teploty v prosinci, kdy ty teploty kolem nuly lítají nahoru a dolů (v šesté třídě ve fyzice), prostě jsem jim řekla, že si mohou tu nulu posunout výš, nebo dorýsovat pod předtištěný obrázek, že to nechám na nich .
|
|
TaJ |
|
(18.1.2021 20:00:49) Senedro, syn je v šestce, logopedické...a záporná čísla jen tak letmo probírali už určitě někdy v té páté...ne nějaké složité operace, ale probírali je...vím, že jsme tu měli i číselnou osu na futru dveří a tam ta čísla namalovaná i od té nuly dolů...a na teploměru jsme si to taky vysvětlovali... Ale jestli to dostali zadané bez jakékoli souvislosti, tak to asi není zrovna ideální, no...
|
|
TaJ |
|
(18.1.2021 20:09:26) Krajino, to je právě ale to, že je rozdíl, kdy se to bere ve škole a kdy už to stejně děti znají...syn to taky znal podle venkovního teploměru dřív...a myslím, že v té páté s těmi čísly i sčítali apod...
|
Senedra |
|
(18.1.2021 20:17:34) Na teplotě a dluzích se dobře záporná čísla modelují.
|
MaMar |
|
(18.1.2021 21:11:31) Myslím, že teplota na teploměru v zimě je opravdu dobrá pro první seznámení dětí se zápornými čísly. U mě při prvouce většina třeťáků v pohodě zvládla odpovídat na otázky jako třeba, kolik bude ráno stupňů, když večer byly tři nad nulou a přes noc se ochladilo o pět stupňů. Samozřejmě se znázorněním na obrázku. A zrovna v tomhle týdnu s nimi budu probírat téma hospodaření s penězi, tak zkusím zabrousit do mínusu s dluhy
|
|
|
jak |
|
(19.1.2021 7:29:07) Synovi včera učitelka přidala do teams hodinu ve 23:55.na dnešní ráno.tak jí teď píšu,že by bylo dobré držet nějaké slušné časy.
|
|
TaJ |
|
(19.1.2021 13:29:12) Jitys, u syna ve škole se s těmi zápornými čísly fakt seznamovali už v páté...a to někdy na začátku, nejsem si jistá, jestli to nebylo dokonce na konci čtvrté...protože v páté, to by bylo loni a určitě to nebylo od doby, co je covid....ale ne nějaké složité věci, nicméně jednoduché přičítání podle číselné osy dělali...
|
|
|
|
Senedra |
|
(18.1.2021 20:16:41) Delete, taky vím, co kdy učím, nepotřebuju poučovat..
Krajino, ano, berou se komplexně v sedmičce, začne se celými čísly a pak se přidají i záporné zlomky a desetinná čísla.
Nehádám se o tom, že se děti baví třeba o dluzích a záporné teplotě, ale o tom, že naprosto bez souvislosti někdo chtěl ( asi ) do PS nějaký graf, tak tam frknul měření teploty. Kdyby ten graf byl v takové formě, jako byl v tom PS uveden, použitý třeba v květnu, tak to byl super nápad...
|
Senedra |
|
(18.1.2021 20:19:47) Stejně nesmyslné mi přišlo, když se v prvouce probíraly květiny a plody v zimě. Naštětsí aspoň jedno dítě mělo rozumnou učitelku, témata prohodila a na jaře děti chodily koukat ven na kytičky a na podzim prohlížely plody různých plodů. Druhá paní učitelka jela striktně podle učebnice, tak jsme v lednu krájeli jablíčko a v únoru koukali na fotky rozkvetlé louky.
|
|
Delete |
|
(18.1.2021 20:42:40) Senedro,
no já jsem s tím poučováním, co se kdy učí, nezačala.
Omlouvám se, že jsem si dovolila na to reagovat.
Nebudu zaclánět. Hezký večer všem.
|
|
|
|
|
|