| Přihlásit se | Nová registrace

Celkem 82 názorů.

(29.6.2020 17:31:49)
Ne, jenom na narozeniny a vánoce a velikonoce chodíme k mamce na oběd. K nám na odpokední občerstvení.
 Monty

(29.6.2020 17:32:44)
Nemáme. Dokud žila babička, tradice byla, že se rodina scházela na její narozeniny. Toť vše. Na obědy nebo večeře se sice občas "mezigeneračně" zve, ale většinou do restaurace.

(29.6.2020 17:53:36)
Tak jedno externí dítě je 1. patře a 2. zavřené v covidové zemi, těžká odpověď.

Francouzka ráda stoluje, pro ní dělám bankety, taky ji ale skoro nevidím, takže její návštěva je událost roku.

Sama jsem v mládí strávila u babiček každou druhou neděli, byla to i forma šetření, v roce 1985 tu stipendia studentek a platy jejich manželů byly oproti Německu ještě daleko jinde než dnes~:-D

Dneska babinky nevyžírám, jedna je moc stará, druhá nemá podmínky na velké vaření a všechno si moc bere.

Ale bufetem jídlo nabízím komukoliv, zrovna tu soused dojedl včerejší koláč a dal si kousek pečené krůty, je to extrovert jak sfiňa~s~, ještě, že kolo bylo zamčený~t~
 Ruth

(29.6.2020 18:26:08)
Libik,
ještě mu lze podsunout prášek do pečiva, o kterej nepožádal sousedsky, protože zapoměl, že je extrovert.~:-D

Taky ne Tebe myslím, mám mejl rozepsaný delší dobu.~s~

(29.6.2020 18:30:00)
Jé, napiš mi Ruth, mám dovolenou~s~

(29.6.2020 20:04:24)
"Sama jsem v mládí strávila u babiček každou druhou neděli, byla to i forma šetření, v roce 1985 tu stipendia studentek a platy jejich manželů byly oproti Německu ještě daleko jinde než dnes"

- no tak tohle se nezmenilo ani změnou režimu přeci~t~ A nejen stipendia,ale i platy nemčurů jsou jiné než v jejich koloniích~o~
Nicméně, když byl v 80.letech manžel na vš,pobíral jak stýpko sociální(protože byl ženat),tak i prospěchové+500,- od rodičů/měs + já moji výplatu a dali jsme tenkrát kadý měsíc dohromady krásných necelý 4 tácy, což bylo hodně peněz a chudí jsme fakt proto nebyli.
 Evžíček

(29.6.2020 18:01:42)
Máme velký dům, tak dělám všechny rodinné oslavy s obědem u nás, navíc tak cca 1x za 2 měsíce jen tak u nás oběd pro příbuzné, kteří mají chuť se vidět..... A pro naše známé cca 2x ročně velká party,nevadí mi to, mám je vespolek ráda, ráda vařím pro hodně lidí a ráda je hostím, baví mne dělat hostitelku
 Tizi

(29.6.2020 18:01:43)
Kdysi jsme se scházeli u babičky a dědy o pouti (pro nás děti to znamenalo kolotoče), strýci i tety s rodinami, bylo to prima. Po smrti prarodičů to bohužel vyšumělo. Teď míváme slavnostnější obědy u příležitosti narozenin manželových rodičů, další obědy během roku spíše příležitostně, podle toho jak se domluvíme, určitě ne pravidelně.

(29.6.2020 18:07:08)
na Stepana a na novy rok u nasich, u babicky na nedelni kolac odpoledni, ted neni ke komu ~n~

(29.6.2020 18:11:51)
Ne zcela pravidelně, ale ano. Pravidleně to bylo kdysi několik let, že jsme jezdili k jedněm prarodičům na nedělní oběd, scházelo se tam více jejich potomků s rodinami. K tchánům taky na oběd není výjimka. Přijde mi to běžné, sestřenice, bratranic také chodí občas k rodičům na oběd, ne jen u příležitosti oslav.
 Okolík

(29.6.2020 18:21:32)
Pravidelně bych neřekla, ale rodinné obědy děláme, co se nejstarší odstěhoval, abYchom se s ním viděli 😏.
Oslavy, kdy se scházíme s širší rodinou jsou odpolední, takže bez oběda.
Když byly naše děti malé, taky jsme k prarodičům chodili na oběd. To už je zrušeno, s ubývajícími silami hostitelů. Chodíme jen "na kafe"...

(29.6.2020 19:03:27)
Valkýro a co kdyby tě pozvala dcera? Mě dcera na oběd občas pozve, třeba na Nový rok už je to skoro tradice. Pak většinou něco podnikneme, jdeme na výlet nebo na výstavu minerálů. Jednou jsme u dcery byly i s mojí kamarádkou, kterou tedy od narození zná.
 Simeona+3

(29.6.2020 18:26:44)
Ne. Oběd nikdy, rozhodně ne organizovaně pro celou širokou rodinu. Když nám navařeno a zrovna u nás někdo je, nabídnu, ale nescházíme se tak. Ani na oslavy, maximálně grilovačku.

Na oslavu narozenin chystám dorty, obložené mísy, saláty.

(29.6.2020 18:29:47)
Ano, zvu děti cca 1x měsíčně na oběd a pokec u kafe. Bylo to zvykem u našich i tchánu a i moji rodiče se mnou jezdili na obědy k tatovym rodičům.

(29.6.2020 20:13:01)
U nás už to nejsou jen naše 2 děti,ale přijíždění samozřejmě i se svýma partnerkama + ted ještě samozřejmě s vnoučetem,takže to narůstá geom.řadou ten počet lidí. Kdybych měla vařit jen pro 2 synátory jednou měsíčně,to by byla paráda. Ale to je oběd pro 6 a pak ještě i večeře pro 6 a tady je to kolikrát těžší něco vymysslet jednoduchého a hl.rychlého a dobrého,co se nemusí vařit a není pracné a přeci dobré.

(29.6.2020 18:31:28)
Jo, u nas to tak bylo. Kdybysme byli v CR, tak bych zavedla obedy u nas, protoze me bavi varit, mamku ne. Braska ma vecere u rodicu denne:-)
 Katka a 2 výrostci

(29.6.2020 18:33:54)
Ne.Jen oslavy narozenin a i ty už kumulujeme aby se oslavilo vic lidi při jednom.A je to odpoledne/večer.Kdyz je to na tchanovic chalupe,tak s prespanim
 1kulička

(29.6.2020 18:37:26)
Ano, máma je skvělá hostitelka a baví jí to a my máme se sourozenci dobré vztahy, tak se rádi vidíme. Není to nějak pravidelně, ale nejméně 1x do měsíce ano. Vždy je co slavit, svátek, narozky, vánoce, velikonoce,vysvědčení, nástup do školy atd ~:-D
Z manželovi strany to nebylo tak časté, ale párkrát do roka ano. Konec konců i my jsme několikrát rodiče pozvali na oběd (i s babičkami).
Naši mají velký barák, tak se tam dá sejít cca ve 12 lidech celkem pohodlně.
 petluše

(29.6.2020 18:39:24)
U nás ne, u manžela jo. Střídavě se hostíme, u nás při rodinných obědech vaří manžel, takže mi to vůbec nevadí.
 Kopřiva Dvoudomá

(29.6.2020 18:45:15)
Moji prarodiče nás na obědy zvali, když jsem byla malá.
Naši rodiče nás nezvou, my je taky ne. Jediná výjimka je na Štěpána, to chodíme k tátovi na fenomenální menu.
 Delete

(29.6.2020 19:03:41)
Když jsem začala žít s tehdy teprve budoucím manželem, bylo zvykem se poměrně často scházet u jeho babičky. Ta pořádala pravidelné obědy, ale nebylo to každý týden. Kromě běžného oběda pak i využívala každé příležitosti slavnostnější, narozeniny, jmeniny...bez ní by se to nedělo a jak se teď, už bez ní, ukazuje, všem to sice chybí, ale nikdo není schopný tuto štafetu převzít.

Když jsme měli děti malé, tak jsme pak ještě každý víkend jezdili k manželovým rodičům, většinou v soboru, byl společný oběd, pak jsme u nich nechali děti a jeli na velký nákup. Bylo to tehdy jediné hlídání, které jsme měli k dispozici, ale později začal být problém, když jsme náhodou chtěli oběd vynechat a měli jiný program. Takže jsme to nakonec utli, holky dorostly do hlídacích koutků a byly tam spokojené, tak jsme to řešili jinak. A na obědy se pak už jezdilo jen u příležitosti nějaké té oslavy.

V naší rodině to zvykem nebylo, rodina byla hodně rozvětvená (maminka byla ze sedmi dětí) a ne každý se s každým snesl, navíc roztahaní přes celou republiku, takže setkání byla vždy předem domlouvaná a spíše vzácná a to ještě jen do doby, než jsem se narodila já. Pak už odpadlo setkávání kvůli dětem (starším), já jsem potom své bratrance a sestřenice ani neznala, leda tak z vyprávění. Někteří měli děti v mém věku, ale nevídali jsme se.
 kosatka2

(29.6.2020 19:07:30)
Obědy se dělaly spíš u nějaké příležitosti, typicky narozeniny. Dneska mi máma občas zavolá, jestli se nechci stavit na jídlo, že toho navařila víc. Ale dá vědět na poslední chvíli a je to hodinu cesty, takže nereálné. Taktéž tchyně občas dá dopoledne vědět, že by ten samý den něco předala, akorát my jsme v práci, děti kroužky některé dny až do večera, takže ani není kdy a jak se sejít, nemám kdy pro to dojet.
Marně jim vysvětluju, že takhle na poslední chvíli to ve všední den nejde, stejně to obě zkouší.
Obzvlášť mě to točí v létě, kdy se horko těžko snažím zajistit péči a program pro děti a skloubit to s prací, ale ony nikdy přes léto nepracovaly, takže nechápou, co furt řeším.

(29.6.2020 19:58:21)
zajímavý pojem ty "mezigenerační obědy". Tak to jsou vlastně všechny obědy s rodinou,ne? Vždy jsou tam minim děti a rodiče + někdy k tomu přistupují ještě prarodiče...

Tak mi takové obědy a následně i vlastně večeře,(když už se sejdem na ten oběd)pořádáme u příležitosti narozenin a to nás rodičů a našich dětí s jejich polovičkami.Většinou jsou to oslavy domácí,kulatiny bývaj v restice. Já vařím vlastně takhle 2x za rok na ty oslavy+když děcka přijedou na návštěvu,nemám s tím problém,protože udělám vždy něco mnamozního,co vím,že mým chlapům chutná a to tak,že moc~;) (ted slavil manžel narozky,tak jsem přichystala úplné vánoční menu-bramb.salát s domácí sekanou a sklidila jsem velký úspěch~:-D~R^.
Je to tak nějak víc napohodu a většinou i mnohem chutnější než ty předražené restaurační blafy.

(29.6.2020 19:58:45)
Ne, bydlíme dost daleko od obojích rodičů, navíc si pamatuji obědy u jedné babičky a že bych něco takového musela absolovovat každý víkend.. to se mi moc nechce.

(29.6.2020 20:05:10)
A vzhledem k věku a zdravotním problémům jsme už zrušili obědy u tchýně - už je moc nezvládá ( hlavně psychicky, chce mít spoustu jídla, načančáno...), takže když je poblíž, tak jí zveme k nám nebo se jen stavíme odpoledne na kafe.
 Půlka psa

(29.6.2020 20:01:34)
Bydlíme od sebe dost daleko, tak se navštěvujeme min na celý den a s tím je oběd spojený. Není to ale primárně na oběd. Ti, co bydlí poblíž, se na obědy navštěvují a po kafi jedou domů.
 Sam01

(29.6.2020 20:49:14)
Nasi k nam chodi o vikendu na obed docela casto. Spolecneslavime treba svatky a narozeniny. S detmi a jejich partnery si casto chodime nekam sednout. Zatim s nami chodi radi. Ted je to tak, ze nekdy jsou s nami domadeti a nekdy jsous nami doma deti i jejich partneri. Bud si udelame kazdy solo program nebo podnikneme neco spolecne. Doufam, ze se s nami budou chtit vidati kdyzse jednou trhnou a osamostatni.
 jak

(29.6.2020 21:35:29)
Jo:) zrovna v sobotu slezina u nas. Svatky a nove kote.

(29.6.2020 22:00:54)
Máme, zavedla jsem to já. Obnovila jsem tradici babiček, naši to nedělali, mě to baví.
 Rodinová

(29.6.2020 22:01:54)
No jo, delame.
My s barakem na venkove grilovacky a u syna v Praze obedy v interieru~:-D
Ale pravidelne to neni, vetsinou u prilezitosti oslavy narozenin nekoho z uzsi rodiny, coz je tak jednou za kvartal.

Vzpominam s laskou na detstvi, kdy jsem s rodici jezdivala na rodinne obedy do obrovskeho kupeckeho domu me babicky v okresnim meste, kde mne uz jako diteti davali kafe se slehackou~t~
 Bouřka

(29.6.2020 22:35:54)
Nemáme, vždycky jsme na to byli od se sebe moc daleko. Když už byla návštěva, tak byla víkendová. Ale velmi často, když dorazíme k našim, což je párkrát do roka (letos jsme se ještě neviděli), tak naši na odpoledne přivezou babičku nebo jí doveze někdo další z příbuzenstva. Možná dřív babi dělávala nedělní obědy pro rodiny svých synů (ti zůstali v rodném městě, dcery se vyvdaly dál), to vlastně netuším.

(30.6.2020 8:59:39)
My jsme naštěstí bydleli s našima i tchánama v jednom městě, takže jsme se mohli navštěvovat do aleluja. Pamatuji se, když byly děti hodně malé, že jsme vždy v sobotu nebo v neděli šli k tchánům na oběd, oni pak hlídali děti a my jsme šli s BM do kina, nebo na výlet. Bylo to super! my jsme si odpočali od dětí a rodiče si pohráli s vnoučátky.
Teď bydlí syn s přítelkyní pár zastávek autobusem ode mě (ale stejně jezdí autem, zpovykanci) a dcera ve vedlejším městě, takže to k sobě máme taky blízko. Synova slečna se občas staví i sama odpoledne na kafe, s dcerou se vídáme i jindy než na oběd, hlídávám jí pejska, někdy spolu jdeme na procházku nebo na nějakou akci. Jsme spíš kamarádky než matka s dcerou.
Jsem ráda, že k sobě máme blízko.

(30.6.2020 7:37:40)
V žádném případě ! Mezigenerační obědy a ještě pravidelné by mi tak strašně otravovaly život, že je to moje noční můra. S mezigeneračními příbuznými (rodiče, děti) se setkávám nepravidelně, odpoledne - takže kafe, buchta, příp.pár jednohubek. Syn si dá už jen to kafe, protože má nějaké své speciální stravování a navíc rád přijíždí na přepadovky, takže nic nemám připraveno. Dřív pár obědů už dostal. Dcera jezdí až po obědě (jejím a našem). Máma měla trochu tendenci nás zvát, ale strašně solí a nikomu to nechutná. Bráchové taky jedí divně, takže by jim mé jídlo určitě nechutnalo. Ať si každý obědvá doma, co chce a jak chce. Stejně si každá rodina a každý pár najede a zvykne na své stravování. Obědvání u příbuzných jen způsobuje stres tomu kdo vaří. Já ráda vařím už jen pro svého muže, chutná nám to a užíváme si to. Já vaření a oba pak~w~.
O víkendu teda chystám pravidelnou rodinnou jednouroční grilovačku - a to je mé maximum, co pro rodinné jídelní sešlosti hodlám udělat a obětovat.
 Simeona a 3

(30.6.2020 8:54:53)
Jj, pořádat jednou ročně mě dostatečně vyšťaví. U nás jsou Vánoce a ty si užívám, bylo by mi tu smutno jen s mužem a dětmi. Navíc jak děti povyrostly, není to žádný stres s odpoledním spaním a s chystáním jídla se střídáme.
Ale když jsme párkrát dělali oslavu s grilováním, bylo toho nějak moc (maso, saláty, dorty) - já byla úplně kaput z chystání a bylo to zbytečné. Od té doby děláme jen odpolední kafe a dort, k tomu nějaké slané občerstvení.

(30.6.2020 10:48:32)
Mě by pravidelné "povinné" obědy asi také spíš svazovaly.
Příležitostně ano, příležitostná setkání jsme si vždycky moc užili.
Ale přílišná frekvence už by mi nevyhovovala.
Možná, když byly děti malé, by to bývalo praktické, že by mi ubylo práce a děti by si užily prarodičů.
Ale k tomu jsme neměli reálnou dojezdovou vzdálenost.
Jako bezdětná bych o to určitě nestála, to jsme s mužem měli úplně jiný režim a program, než pravidelně vysedávat u rodičů na obědě.
Dneska na to hledím jinak, protože už mám jen jednoho rodiče a v kompletní sestavě se už nikdy nesejdeme, takže představa společného oběda je pro mě nostalgická, ale v reálu bychom o to asi také všichni nestáli každý týden, těžko říct.

(30.6.2020 10:56:21)
Ropucho, my jsme neměli obědy povinné, ale dobrovolné, chodili jsme na ně rádi. Měli jsme rádi naše rodiče a těšili jsme se, že si s nimi popovídáme, tehdy nebyly mobily a tak nějak nebylo zvykem pořád si telefonovat (ze začátku manželství jsme ani neměli doma telefon, muselo se do jediné budky na celém sídlišti). Když jsme měli jiný program, tak jsme na oběd pochopitelně nešli a nikdo se nerozčiloval ani nebyl uražen.

(30.6.2020 10:58:34)
Huso, tak to je ideální, když je oboustranná spokojenost.

(30.6.2020 11:00:45)
Husa "my jsme neměli obědy povinné, ale dobrovolné, chodili jsme na ně rádi. Měli jsme rádi naše rodiče a těšili jsme se, že si s nimi popovídáme, tehdy nebyly mobily a tak nějak nebylo zvykem pořád si telefonovat"

Ano, také si to tak pamatuji z dětství. Bydleli jsme v bytě, tak bylo fajn jet k prarodičům do domu se zahradou. po obědě se šlo na procházku po okolí, někdy tam byla teta, někdy strejda... další děti. Povinné to nebylo.

(30.6.2020 11:01:41)
My je tak nemáme povinné, nás to baví, snacha vaří jídla ze své země a oblíbila si naopak u mě řízek se salátem a svíčkovou~;).

(30.6.2020 11:07:40)
Evelyn, já ještě nevím, jestli budu mít nějakou snachu (a nějakého zetě) :-), ale pokud ano, nejsem bohužel asi ten typ, co by radostně pravidelně navařil, tak si myslím, že si spíš společně oblíbíme nějakou restauraci :-) U mě by si možná mohla hypotetická vnoučata oblíbit palačinky, lívance a tak ~:-D

(30.6.2020 11:18:04)
Já třeba za sebe vím, že pravidelné společné rodinné obědy by mi kazily radost ze života a neskutečně by mě otravovaly. Ať z pozice kuchařky, tak z pozice strávníka. Těšíme se s mužem na víkendy a dovolené, že si uvaříme to, co nám chutná. Já jsem ráda, že to funguje gurmánsky, gurmetsky a logisticky. Jíme všechno možné, leckdy i nemožné a nebavilo by mě se domlouvat s někým, kdo jí jinak. Různí dočasní i stálejší partneři děti, taky někdy jedli a samozřejmě chválili. Co jim taky zbývalo, že jo. Já nejsem typ na nějaké časté sdružování, kamarádské, partnerské ani rodinné. A nemám z toho žádnou újmu ni mindrák. Mám podezření, že jsem introvert, nebo něco podobnýho. Možná že i narciska či egoistka.
Moje kámoška má doma mamma hotel pro synáčky, vaří pořád pro všechny možné další příbuzné a ještě jim to dává domů. Mě by ~8~ a ona je realizovaná a spokojená.

(30.6.2020 12:13:21)
Palačinky vůbec nedělám, to moc práce a málo muziky~t~, navíc je nejím, do hospody chodíme taky, my rádi jíme všichni:-).

Pravidelný to není, všichni máme i hromadu jiných zájmů.

Mám v sobě gen babičky od táty, co mě nutí občas vytáhnou bílej ubrus, sváteční porcelán a navařit~;)

(30.6.2020 12:20:58)
já i celkem ráda vařím, celkem ráda peču, když mám čas, dokonce si to užívám... ale palačinky, bramboráky, lívanečky - podobná jídla prostě ne... nebaví mě stát u plotny a smažit do bezvědomí... kdyby aspoň nebyli ti moji holomci tak prožraní, ale oni snědí každý klidně 5,6,7 palačinek ~o~ takže je dělám zcela výjimečně, když jsme doma max 3 lidé ~t~
(a dokonce je občas někdy koupím hotové na bleskovou večeři ~f~)
 Lída+4

(30.6.2020 13:16:22)
A tobě 7 palačinek na osobu přijde moc??? ~a~

(30.6.2020 13:59:26)
7 palačinek je fajn, smažit těch 30-40 (5 lidí) už je horší ~t~
jinak muž i děti je mají nejraději s džemem a šlehačkou a to mi přijde jako fakt hodně jídla naráz ~d~

(30.6.2020 15:27:50)
Moje deti sni kazde cca 20 palacinek najednou, smazim na jedne panvi, jde to celkem rychle, kdyz to neni na moc nizky stupen.

(30.6.2020 15:48:01)
Len, tak sníst 20 palačinek naráz už je docela masakr, pokud tedy nemyslíš velikost o průměru 10 cm ~:-D
Mně příprava těchto jídel kupodivu nevadí, i když smažení se protáhne, ale je to jedna miska, jedna pánev, žádné složité krájení, čištění a jiné piplání, žádný odpad kromě pár skořápek, to je ideální pro mě.

(30.6.2020 18:12:52)
Mě teda příprava palačinek vadí.
Byly dneska, smažila jsem na dvou panvích, pro 4 děti a 4 dospělé.
Nevím z kolik padlo mlíka, ale těsta byla obří mísa.
Stála jsem u toho přes hodinu.
To už je lepší svíčková, ta alespoň zbyde k večeři a dělá se sama.

Když nad tím přemýšlím, tak kromě dlouhého stání a jednotvárné práce s u sporáku mi na nich nejvíc vadí, že mi mizí pod rukama.
Že všichni čekají jak kobylky, až se palačinka dodělá.
Štve mě, že jsou palačinky takový opruz a ani stolování si neužiju.
A navíc všichni čekají pořádnou večeři, když k obědu byly "jenom" palačinky.
ALe pokud je někdo udělá, miluji palačinky s marmeládou.~:-D

(30.6.2020 18:23:34)
Tak grilování je fajn.
U nás je zavedené, že každý něco přinese.
Takže my zajístíme něco na gril a pití, ostatní donesou zákusek, zeleninu, chlebíčky.....
V důsledku pak dojídáme celý týden, protože se sejde tolik jídla, že se to nesní. A další víkend zas a zas.~:-D

(30.6.2020 19:08:23)
Zase, když je to jako dezert, nesní jich každý 10.

(30.6.2020 20:39:44)
Valkýro, já palačinky také neberu jako obědové jídlo, dělám je obvykle na snídaně, malým dětem jsem dělávala i na svačiny nebo večeře.
K obědu jedině na slano, plněné třeba špenátem, to už je více "regulérní jídlo".

(30.6.2020 20:07:03)
Ropucho, jako masakr jsem to vnimala, kdyz je zacalo dite jist. Ted mam takovy grif, ze uz je to hodne rychle, navic se pritom divam na serialy, nebo ctu knizku:-) Delam je s orechovymi moukami, spaldou, medem a jinak obohacene, aby to dite z toho melo neco dobreho. Ja sama je nijak rada nemam, dam si maximalne tri s dzemem. To takove ovocne knedliky, tech jsem schopna snist patnact, doma mi je bohuzel nikdo neji, ale zase mozna dobre, protoze s tim je vetsi patlani nez s palacinkami~t~

(30.6.2020 20:45:16)
Len, jojo, přesně takové palačinky miluji, ze špaldové mouky, s ořechy, mňam! :-) A ovocné knedlíky všeho druhu také, ale souhlasím, že to už je více práce.
 TaJ

(1.7.2020 19:01:08)
Len, ovocné knedlíky taky miluju - tvarohové, ale dítě je nejí, tak si dáme sami s manželem a zbytek si zamrazím a dám si je někdy, když jsem sama doma apod... Ty tvarohové jsou celkem rychlé, ale nám stačí z 1 kostky tvarohu, mívám jich tak 22, někdy víc, záleží, jak je velké ovoce... Palačinek děláváme víc, ale dáváme si je i třeba druhý den na svačinu...nebo je máme druhý den ještě někdo k obědu, nebo večeři, jak to vyjde...

(30.6.2020 17:13:30)
Smažit naráz 50 palačinek je v retro domácnostech, kde nemají všelijaké nahřívače a nevím co, prekérka, ty první už jsou k podávání studené.

(ale asi by šly dát do peřin, to dělala moje máma s knedlíkama)

(30.6.2020 17:31:14)
libik, to je tak, že se část usmaží a pak se průběžně odebírá ~t~

(30.6.2020 17:47:19)
kdyz se vrsi, tak ty nove ohrejou ty spodni studene, ne?
 K_at

(30.6.2020 18:02:25)
Nahřeju troubu a tam je dávám.

(30.6.2020 20:02:39)
OT, zrovna jsem na dvou pánvičkách dosmažila lívance ( dítě je chtělo za vysvědčení).
 TaJ

(1.7.2020 18:58:07)
Senedro, my na dvou pánvičkách děláme bramboráky, palačinky stíháme na jedné...děláme si je občas k večeři, každý jich dáme tak 4-5, s nějakým dobrým džemem a nahoře se zakysankou, nebo plněné tvarohem...mňam...

(30.6.2020 18:00:28)
Libik ale nejsou studené. Tedy možná by byly pokud bych fakt smažila po jedné. Jak dělám víc najednou tak to netrvá tak dlouho. Davam je na sebe na talíř a ty spodní jsou právě akorát. Otočím ten štos na druhý talíř takže první jsou navrchu.

(30.6.2020 13:23:21)
6 palačinek sním v klidu já. ~t~

(30.6.2020 13:49:06)
No tak asi... na velikosti a v tomto případě záleží~;)

Nejlepší palačinky stejně dělal Konvaliňák, djooo:-)

(30.6.2020 17:47:32)
Jo, bez mlíka, bez mouky, bez vajec.
 Rodinová

(30.6.2020 14:01:06)
Rose, taky radeji varim svickovou nez palacinky, ja te chapu ~:-D
Nastesti u nas nejsou a nikdy ani nebyly favoritem.

(30.6.2020 14:03:14)
rodinová, jo, svíčková je brnkačka, tu dělám moc ráda ~:-D

(30.6.2020 14:32:43)
svickova kdyz se koupi knedlik mi neprijde tak pracna, jak smazit kupu rizku

(30.6.2020 15:20:06)
Toar "svickova kdyz se koupi knedlik mi neprijde tak pracna"

Tak nejméně pracné je koupit celé hotové jídlo. ~;)

(30.6.2020 17:46:36)
nemyslela jsem koupit cele jidlo, ale strcit maso do trouby se zeleninou, ta se tedy musi ocistit a pak jenom pect a propasirovat nebo rozmixovat mi prijde snesitelne na rozdil od stani nad panvi, nad panvickou stojim o Stedrem dni, to je tak maximum ~:-D

(30.6.2020 18:03:11)
Toar jo jo jen mě to pobavilo. ~;) já Nejradši slavím v restauraci že nemusím nic chystat.

Radsi smažím palačinky než čistím zeleninu. Jak tu někdo psal.

(30.6.2020 13:22:08)
Palačinky milujem, je to rychlé oblíbené jídlo. ~w~ Bohužel se jich sní tolik, že i na 3 pánvích to trvá...

Zrovna dneska. ~b~

(30.6.2020 14:31:49)
to by me piclo smazit na trech panvich ~6~

(30.6.2020 15:19:17)
Toar a mám tam stát hodinu a půl a koukat na jednu pánev? ~8~ Tak jedu na 3 a mám to za půlhodiny.
 byvala radka

(3.7.2020 12:15:38)
rychlé?
při počtu snědených palačinek, co tu píší, bych u plotny stála déle než hodinu
my sníme cca 3 každý a i tak je to opruz na 3čtvrtě hoďky
znám rychlejší jídla

(30.6.2020 8:17:27)
I když teď se mi vynořují nostalgické vzpomínky na pravidelné mezigenerační obědy mého dětství - v sobotu i v neděli k nám chodila babička, mámy máma, takže nás bylo vždy šest. Líbilo se mi to, ale kuchařce - mámě asi moc ne. Jako mladistvá jsem to moc nevnímala, ale muselo to být stresující. Aby všem chutnalo, aby byl oběd včas, taky se u něj vychovávalo, občas se někdo urazil nebo nafoukl... Ale byli jsme pohromadě, každý měl nějaký úkol a podílel se, po obědě byla káva a všichni jsme hráli karty. Takže hezké. Ale asi jak kdy a jak pro koho.

(30.6.2020 8:23:54)
my jsme nějak neukotvení, takže babičky jsme měli vždycky daleko... naši jezdívali s námi k tátovým rodičům na víkend (cca 170 km), takže samosebou včetně jídla... my to máme k mým rodičům 110 km a k manželově mámě taky tak, jen každé jiným směrem, takže k našim jezdíme na víkend, ke tchýni na jeden den bez spaní (je nás 5, tchýně je zvyklá být sama, myslím, že nám celkem ráda vidí paty ~:-D) - naši vaří rádi a dobře, takže u nich obědváme, tchýně moc nevaří, tam vozíme oběd pro všechny my...
ale třeba sestra bydlí kousek od rodičů a na oběd k nim občas zajede, případně se staví oni u ní - někdy na oběd, někdy na kafe nebo třeba na grilovačku ~:-D
my jsme taková prožraná rodina, rádi společně jíme ~:-D pokud se něco slaví, nebo se sejdeme i jen tak, každý něco doveze... a někdy jdeme do hospody, ale jak je nás hodně, je to složitější akce, musí se předem rezervovat místa, musíme se všichni přesouvat, řešíme řidiče a podobně...

(30.6.2020 10:35:51)
Pouze na Vánoce, Velikonoce a při výjimečných narozeninových oslavách.
Že by "mladí" pravidelně chodili k rodičům na oběd (nebo naopak rodiče k nim), to se nepěstovalo ani u rodičů, ani u prarodičů.
Vztahy přitom jsou a byly vždy myslím nadprůměrně dobré, ale zrovna pravidelné obědy v tom nebyly.
Pokud se žilo ve stejném městě, byly kontakty a návštěvy časté, i když ne zrovna kvůli obědům. V současnosti jsme roztroušení na větší vzdálenosti, takže pravidelná cesta kvůli obědu je nereálná, návštěvy jsou spíše nárazové a zahrnují více jídel, než jen oběd.
 wer

(30.6.2020 11:29:11)
Scházíme se rádi. Ne že by to byla nějaká tradice a povinnost.
 wer

(30.6.2020 11:33:09)
Scházíme se rádi. Ne že by to byla nějaká tradice a povinnost.
 Blanče

(30.6.2020 17:07:32)
Miluju je, zvlášť když vařím já:.). Dokud s námi dcera s přítelem bydleli, střídalijsme se ve víkendovém vaření a dlouhých pozdních obědech. Nenechám si ujít příležitost na pozvání dětí na oběd-večeři - máme i tradiční termíny - před vánocemi a prázdninami do oblíbené restaurace. Teď využívám toh, že mladí rekonstruují domek kousek od nás, už druhý měsíc u nás oba dva dny obědvají, vidíme se tím pádem s vnukem. Organizuju setkání sestřenic (je nás 7), sourozenců (s rodinami 22 lidí). Pořádám nenadále grilovačky na zahradě stylu: potkáme se ve městě, poptáme se co nového, zjistíme, že večer máme volno, obvoláme pár dalších příbuzných, posedíme. Náš dům je opět věčně neuklizený (zase nemám paní na úklid) průchoďák. Při koroně jsme zorganizovali virtuání společnou večeři - mladí zajistili propojení, my pozvali je a rodiče, nechali jsme rozvést stejné jídlo a společně povečeřeli - to nás bylo 17 na pěti místech. Ale chápu, že tohle je tak trochu moje úchylka a že každý to nemá tak, že návštěvu fajn lidí vítá v kteroukoli denní či noční dobu.

(30.6.2020 18:19:35)
Val, celkem se scházíme k obědu nebo k nějakému jídlu.
V létě častěji ke grilování.
Dá se říct, že každý víkend je někdo u nás na jídlo nebo my u někoho jíme.
K nějaké příležitosti děláme slavnostnější jídla i s lepším porcelánem- narozeniny nebo Velikonoce, Vánoce.
Klasika je husa na Martina.
Během roku prostě jen uvařime a společně se najíme.
JE to fajn.
 Ráchel, 3 děti

(30.6.2020 21:48:27)
když pominu svátky, tak naši nás zvali "jen tak" na oběd cca jednou za dva měsíce. taky se u nich na obědě slavily vždycky všechny narozky, svátky jsme z naší strany zrušili. někdy to bylo i s bráchovou rodinou, někdy nás zvali zvlášť. naši fakt skvěle vařili, k takové dokonalosti nikdy nedospěju.

my občas pozveme rodinu na grilování, totéž kamarády - tam zveme ale obvykle jednotlivé rodiny, ne nic velkého. velkou akci pro kamarády děláme jednou ročně - na Díkůvzdání, to už je legendární :-), bývá nás dohromady tak 20-25.

jednou počítám s tím, že se u nás budou dělat rodinné sešlosti, až budou mít naše děti svoje rodiny. je teda fakt, že já to asi nejsem schopná utáhnout všechno sama a asi se budu víc domlouvat na tom, že každý něco přinese.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde

(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.

Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.