| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Vyučování 4letých dětí v zahraničních školkách

 Celkem 90 názorů.
 12.11diskuterka15 


Téma: Vyučování 4letých dětí v zahraničních školkách 

(4.2.2014 12:06:28)
Máte zkušenosti se školkami v zahraničí, např. Francie, USA, kde se děti kolem 4 roku už normálně učí? Mají školní výuku jako u nás na ZŠ. Asi ne úplně se stejným obsahem, ale prostě už si jen nehrají, ale sedí v lavicích a učí se písmena, čísla, pomalu počítání a psaní nebo čtení. Je to předčasné nebo proč to takto dělají? Přijde mi zajímavé, že u nás se začnou učit později, ale ve výsledku nejsou nijak pozadu. Proto si říkám, proč to ty děti v některých zemích vůbec v tomto věku učí?
 Monty 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:12:37)
Ve výsledku nejsou nijak pozadu - hmm, a já mám dojem, že tenhle národ je prakticky celej tak nějak pozadu. ~;)
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:13:26)
Jo, zkusenosti mam z UK a urcite duvodem neni ziskat nejakou konkurencni vyhodu.
Tech duvodu je vic, dva zakladni:
- obrovsky pocet deti pristehovaleckych rodin ktere je treba dostat do skolni dochazky co nejdrive aby se naucili jazyk
- a pak pomoc rodinam s “childcare”. Proste celodenni skolky tak jak je znate v CR tady na trhu neexistuji, statni skolky jsou 3 hodiny rano, alternativou jsou soukrome ktere funguji 10-12 hodin denne ale rodina s prumernymi prijmy si je nemuze dovolit. Treba v Lon skutecne dobre skolky stoji od 1000-1500 (I vice) na mesic. Prumerny prijem je zhruba 1400 mesicne cisteho (zhruba).

Celonarodni diskuse o tom ze v Evrope deti chodi do skoly o 2-3 roky pozdeji tady jsou na denim poradku, ale nepredpokladam ze by se chystala nejaka vetsi reforma.
 Kamisi 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:14:59)
Lado, ale nepředpokládám, že se děti v těch čtyřech letech učí stejným stylem jako naši prvňáci.
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:10:17)
Jo jo samozrejme, je to celkem pohoda.
Ale srovnavat to moc nejde ani pozdeji.
Hlavni prinos (z meho pohledu) je dostatecna flexibilita v individualnosti pristupu. Dite ktere je vyrazne napred i pozdeji tak dostava tezke ukoly a je obecne ucitelkou podporovano v dalsim rozvoji, ale neni ostatnim ve tride prezentovano jako mega hvezda, ovsem dite ktere treba jeste v 8mi letech zapasi se ctenim nebo zakladni matematikou tak ma taky specialni pozornost od ucitelky, ale ostatnim detem neni prezentovano jako potizista.
 Monty 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:16:47)
V jaký Evropě?
Ve většině Evropy není RD čtyři roky.

http://www.finance.cz/zpravy/finance/232979-eu-kde-je-rodicovska-dovolena-nejdelsi-a-nejvyssi-/
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:38:52)
Coze? Ve vetsine Evorpy deti jdou v 6-7 letech. Ne?
 Monty 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:41:01)
Lado,
no jistě, ale už předtím se počítá, že budou nějaké zařízení navštěvovat, když je RD třeba půl roku nebo rok.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:20:00)
Monty, souhlasím, také si myslím, že je to prostě proto, že v těch zemích se počítá s brzkým návratem matek do zaměstnání.
Čtyřleté dítě by se jinak naučilo ta písmenka a číslice a další věci klidně doma s maminkou, možná i dřív, než ve čtyřech letech.
 LaDa_A (2 deti) 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:12:41)
Nechapu o cem se chces hadat. Ale klidne pokracuj ~t~
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:34:06)
hele, treba tam chteji mit rodice klid od deti a tak je poslou do skoly uz ve 4 letech~k~
nevim, neposoudim, nase mala umela koncem 4 roku psat par slov z pismen ktera znala, bralo ji to asi mesic pred patym rokem...ale tak nejak nenasilne. Ve skolce mely deti od 5 predskolaky, kde se taky neco malo uci, ale spis si vicemene taky jen hraly. Me to prijde o.k., nemam pocit ze by mala neco zameskala nebo zanedbala. Navic to tempo v jakem nastoupily ve skole /a tam me prijde, ze uz to primerene i chape/...je uz dal nez deti v nemecke skole, kde to berou tak nejak hrave a kde treba v berline jsou do skoly i 5ti lete deti, neb tam se pro rok prijeti do skoly pocita cely kalendarni rok kdy dite dovrsi 6ti let. Kdyz to srovnavam s neteri, nebe a dudy.
Takze za me...ja bych nechala deti do 6 let hrat ve skolce, k tomu nejaky ten predskolak a pak to tempo, co vidim u nas ve skole. Predpokladam, ze je to obecne.
 cyann 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:31:59)
Já mám zkušenost s oběma systémy a těžko říct. co je lepší. V Nizozemí šel syn ve 4 (na den narozenin !) do školy. Výuka byla hodně hravá, bylo to dobře koncipované pro takhle malé děti. Např ta první třída byla vlastně jednotřídka pro 1. a 2. třídu, ti mladší mohli, ale nemuseli pracovat se staršími, byli tak nějak nenásilně vtahováni do jejich aktivit. Učili se písmenka a čísla formou hry, měli fakt vymakané metody. Problém byl, že to pro syna bylo těžké udržet pozornost, vydržet být hodný na jednom místě (i když se hodně pohybovali, měli centra aktivit, hráli si).
V pěti přešel do české školky a to byl šok, nejadnou se po něm nic nechtělo, podle učitelek byli na všechno "ještě malinký" (byla to dost špatná školka, věřím že jsou lepší).
No apak byl další šok s nástupem do školy - strašně rychle probrali písmenka, strašně rychle četli, museli být samostatní, večer spousta úkolů. Syn měl dost velké problémy, zpětně lituju, že jsem ho nějak nepřipravovala doma, ale prostě mi nedošlo, že se to čeká.
V Nizozemí by byl tedy ten přechod takový plynulejší, dítě má dva roky, aby se spoustu věcí nenásilně naučilo a teprve pak se to rozjede natvrdo.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:06:52)
"u zápisu bavila se 2 učitelkami, tak mi říkaly, že odklady obecně schvalují a zvlášť u kluků."

Jitys, ale to podle mě není proto, že dítě (chlapec) v tom věku by nebylo schopné se vzdělávat, tj, přijímat informace a získávat dovednosti. To je podle mě proto, že česká škola vypadá tak, jak vypadá. Zdravý šestiletý chlapec prostě obvykle nevydrží 45 minut mlčky a nehybně sedět na židli a místy na povel něco opakovat nebo zapisovat.
Do jinak koncipované a jinak vedené výuky si umím představit zařadit klidně i to čtyřleté dítě, bude-li to něco jako "škola hrou".
 Len 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:29:28)
Jitys, jine je to uplne. Moje dite by neustalo ceskou skolni vyuku ani ted a to je mu skoro deset. V lavicich prakticky nesedi, pracuji v malych skupinach, maji ve tride vice dospelych nez jen jednoho ucitele a tak dale. Je to proste jine.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:31:42)
Len, ach jo, proč to u nás v Čechách po pětadvaceti letech pořád ještě takhle nefunguje ... ~n~
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:40:29)
Len...ale u vetsiny deti to funguje. Nase mala by byla nestastna, kdyby sedela v kolecku, nemohla by se hlasit a sbirat jednicky s hvezdickama. To je o diteti.~d~
Ja se ted desim spis nemecke skoly. Ono, vic uucitelu v jedne tride, deti do kolecka, zadne vysvedceni /znamky, jen slovni/ a pak prijde sprcha v podobe gymnazia od 5. tridy a ty deti nevi, kde jim hlava stoji.
I kdyz zase..mala je z ceske skoly vycepovana...do 4. to zvladne levou zadni /je ted ve 2./ a budu doufat, ze ji to neco z cj skoly vydrzi na gympl /jestli pujde po te 4. tride na gympl/~d~
 Len 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:45:06)
Anni, jo, je to o diteti. Mne by taky spis vyhovovala ceska skola, bylo to takovy vic individualisticky, tady ty deti neustale spolupracuji, z toho by me kleplo~t~ Ale vim, ze mladej by to nezvladl.
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:46:52)
a musis spolupracovat taky?~t~..z toho by totiz zase kleplo me~t~
 Kamisi 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:54:06)
Anni, já si myslím, že i tvoje dcera by na tomhle systému našla pozitiva, hlavně do budoucnosti. Ono vzdělávání, stejně jako život (alespoň tak, jak si ho představuju já) by neměly být o soupeření, ale o spolupráci. Škola by neměla být o papouškování, ale o tvoření, ne o hodnocení, ale učení schopnosti spolehnout se na sebe, o nalézání toho, co člověk chce dělat, stavění na vlastních schopnostech a ne ponižování.

Oni ani ti jedničkáři to často nemají snadné, někdy potřebují vyniknout z potřeby dokazovat někomu nebo sobě, že jsou dobří, ale zapomínají na samotnou podstatu toho, co se učí a dělají.
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:59:06)
Kamisi....ale tohle vsechno v ceske skole me dite dela, zadne papouskovani tam nepozoruju....koukni se treba do Frause....a to ze je dite ctizadostive....mam ji z ato povesit za nohu? Ja proste diteti vybrala uz od skolky, co ji vyhovuje a jsme obe spokojene~d~
a ted uz fakt mazu.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 15:09:16)
"Oni ani ti jedničkáři to často nemají snadné, někdy potřebují vyniknout z potřeby dokazovat někomu nebo sobě, že jsou dobří, ale zapomínají na samotnou podstatu toho, co se učí a dělají."

Kamisi ~R^
A souhlas s celým tvým příspěvkem.
 OČKO :) 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:14:17)
ale u nás děti ve školce od toho 4. roku také sedí v lavici /za stolečkem/ a učí se. Mají cvičné papíry, sešity. Kreslí a hravou formou se učí "Prvouku" a další.
 Etea 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:17:41)
Sice v tomto ohledu nemám zkušenost ze zahraničí, ale např. podle Montessori pedagogiky se děti mnohem přirozeněji naučí písmena (tiskací i psací) do věku pěti let než později. Uvádí, že takhle to vstřebávají přirozeně, kdežto později je to složitější proces učení. Asi to neinterpretuji úplně správně, ale snad jsem vystihla podstatu. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že dost dětí se ve věku kolem dvou let zcela přirozeně zajímá o písmena a číslice, i moje dítě se je v tomto věku naučilo, nechci říct samo, ale zajímalo ho natolik, že se všechna velká tiskací písmena i číslice naučilo bez obtíží.

Pokud to tedy někde v zahraničí mají zařazeno do předškolní výchovy, pak je to z mého pohledu docela přirozené. Určitě si to ale nepředstavuji tak, že by seděli v lavici a učili se jedno písmeno za druhým. Jsem zvědavá na další názory a zkušenosti. ;-)
 holka anonymka 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:46:17)
můj syn psal písmena na PC ve dvou letech, četl je na reklamách ve městě apod. V 5 letech uměl malou násobilku a prakticky i lineární rovnice. Nic z toho jsem ho neučila, měl o to zájem sám. Ve škole to byl pak velký problém - s chováním. Nudil se tam. Úkoly navíc mu nechtěli dávat.
Já od 5 let četla noviny a rovněž velký problém. Učitelka si mě nevšímala, tak jsem na školu rezignovala. Nikdy jsem se neučila, ani na maturitu, kde jsem měla nejhorší známku dvojku. Uměla jsem jen to, co jsem pochytila v hodinách. Nenávidím školu dodnes a jsem ráda, že mám slušnou práci, kde nepotřebuji VŠ - na tu by mě nikdo nedostal..
 Etea 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:39:02)
Tohle znám, ale to je chyba systému, ne tvoje a tvých dětí. Možná by stálo za úvahu poohlédnout se po jiné škole pro syna, jsou i státní školy, kde se umí věnovat i takovým dětem.

 Etea 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:35:58)
Neřekla jsem, že je to tak u všech, ale znám jich docela dost, co to měli stejně.
 Monty 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:21:27)
Všechny děti nejsou stejný, já se naučila číst sama, když mi byly tři, syna ve třech letech písmena moc nebraly, spíš čísla - a dneska má trojku z matiky. ~;)
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:15:49)
Monty, jenže to, že má trojku z matiky, nemusí nic znamenat, resp. může to znamenat pouze to, že ho nebaví způsob školní výuky.
Moje dítě má "papír" na to, že je téměř geniální, ovšem ve škole má dvojky skoro ze všeho, protože školu prostě nenávidí ~d~ Nesnáší ten systém, nesnáší učitelky ... Přitom třeba miluje lekce v jazykovce, kde na něj učitelka mluví anglicky a má úplně jinou metodiku, než se používá na ZŠ, tam ho to baví a fakt se něco naučí.
 Etea 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:46:10)
Samozřejmě že nejsou stejné, a jasné je i to, že když je něco zajímá dnes, tak to neznamená, že v tom budou v budoucnu vynikat. Ale stejně si myslím, že většinově školky plýtvají dětským potenciálem. Možná jde o to, že některé věci je dost dětí si schopno osvojit si přirozeně v mnohem ranějším věku než v tom školním, kde se to pak učí vlastně pod tlakem a drilem. V předškolním vzdělávání by také nemělo jít o to, že se to nutně musí naučit všechny děti, ale spíš o to, poskytnout jim víc podnětů a víc vzít v úvahu jejich zájmy a schopnosti.

Momentálně řeším dost velké (tedy pro mě osobně) školkové dilema a tohle je také jedna z věcí, o které přemýšlím.
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:51:35)
tak me se predskolni u nas v ceske skolce libila...nedelali to nasilne, ale dost deti naucili a jeste zbylo dost casu na hrani. Ale pod tlakem a drilem se me dite teda neuci...uci se, ze se musi na kazdy den pripravit, ze ve skole musi davat pozor, abych se to nemusela doucovat ja, ze je hodnocena za vykon znamkou atd..atd...
na tlak a dril to rozhodne nevypada...spis na nejaky rad a disciplinu, pravidla. A nasi to vylozene vyhovuje a pristupuje ke skole dost zodpovedne.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:11:43)
Eteo, potvrzuji, jsou takové děti, jedno mám doma. V osmnácti měsících znal abecedu, protože prostě chtěl, ptal se na písmena v knížkách a na espézetkách aut, stejně tak na číslice.
Plošně to ale asi neplatí, moje druhé dítě tento zájem projevilo později, asi až kolem toho čtvrtého roku. V pěti letech se ale samy od sebe neučily plynně číst souvislý text obě, já jsem z toho měla spíš těžkou hlavu, protože jsem očekávala problémy ve škole (oprávněně, problémy přišly).
 Etea 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:50:46)
Nejde tak přesně o věk, pořád souhlasím s Montessori pedagogikou, že tohle děti dokáží zvládnout zcela přirozeně do pěti let. Takových dětí znám opravdu hodně a myslím, že je pak škoda, když na to předškolní vzdělávání nijak nereaguje a při nástupu do školy je to pak někdy problém. První třída by měla být v tomto ohledu pružnější. Ale já mám pořád nějaké požadavky, které jsou neslučitelné se systémem. :-)
 karma 


chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 13:41:45)
moje děcko chodilo do m.školky, dělají to tam s dětma v rámci hry, děti ač různého iQ mají výbornou matem.představu a většinou písmenka umí. ale teda žádná front.výuka to není.
 Etea 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 13:53:27)
Tohle je super, asi je to o lidech. :-) Upřímně, to že děcko umí ve čtyřech letech písmenka a čísla, nepřipisuji vyššímu IQ, mně to připadá docela normální.
 Suza007 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 14:15:55)
já bych neřekla, že je normální, když čtyřleté dítě umí písmenka a čísla - pokud myslíš to, že dítě pozná, které písmenko je které a umí ho napsat (velké tiskací)
 Etea 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 14:28:44)
Ano, to myslím. :-) Nemyslím si, že musí umět číst. Nevidím žádný důvod, proč by nemělo umět poznávat písmena (klidně i malá tiskací) a číslice, obzvlášť pokud ho to zajímá.
 Suza007 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 14:56:36)
ale já neříkám, že v tom máš dětem bránit, pokud je to zajímá. Jenom si myslím, že není normální, nebo lépe řečeno běžné, aby čtyřleté dítě znalo písmenka.
 Žžena 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 14:19:42)
Tak mně připadá normální, že můj čtyřleťák si sám vymýšlí, předkresluje (včetně lepicích "oušek"), vystřihuje a lepí 3D modely budov a vozidel, ale není to nutně běžný u všech dětí ~:-D
A číst se naučí v první třídě, tak jako jsme se naučili my s mužem ~:-D
 Etea 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 14:39:31)
Ano to většina, ale jde o to, že dřív se to děti mohou naučit mnohem snáze a bez stresu.
 Žžena 


Re: chtěla jsem napsat to samé 

(4.2.2014 14:42:22)
Tak mne učení písmen v první třídě nijak zásadně nestresovalo ani mi to nepřišlo těžký. To je úkol pro rodiče, vybrat školu, která pro dítě nebude stres a průda, ne?
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:10:17)
Tak já bych ráda zdůraznila, že to naučení se písmenek ve čtyřech letech není zdaleka aktuální u všech dětí. A dokonce ani není na místě spojovat to s nějakou genialitou. Je to čistě o tom, co dítě zaujme/nezaujme. Některý dítě zaujmou písmenka, jiný děti zaujmou brouci nebo motory... mají prázdnej harddisk, tak jsou schopný se naučit leccos - pokud je to zrovna ta oblast, co je zaujala.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:25:13)
"mají prázdnej harddisk, tak jsou schopný se naučit leccos - pokud je to zrovna ta oblast, co je zaujala"

Žženo, to je pravda, ale pak tedy jsou schopné se ve čtyřech letech naučit ta písmena a čísla i ty děti, které samy od sebe zájem ještě neprojevily, pokud jim to někdo atraktivní formou předloží ~d~

Ale já bych netrvala na tom, že se děti od čtyř let musí něco povinně učit v nějaké instituci podle nějakého plánu - kdo chce, ať si dítě do takového zařízení dá, kdo nechce, ať ho to naučí sám ... Kdyby byl individuálnější přístup na 1. stupni ZŠ, úplně by to podle mě stačilo.
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:30:18)
Jedna věc je předkládání něčeho atraktivní formou (to je mantra dnešního školství), druhá věc je realita u toho dítěte ~;)
Já jsem teda pro nechat v tomto věku objevování světa na dítěti samotném a nepasovat ho nutně ve čtyřech letech do kolonky "už umí písmenka!" ~:-D Pokud je samo odkouká, OK. Pokud ne, tak se prostě počká, až nadejde čas, kdy to bude potřeba.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:34:51)
Žženo, jojo, s tím, souhlasím, už jsem to dopisovala ke svému předchozímu příspěvku - ve 4 letech bych děti nikam násilně netlačila podle žádných norem.
Ale ani bych neodmítala třeba to učení písmenek jako něco nemožného a předčasného, jak se ukazuje, je dost dětí, které by se to přirozeně a rády naučily a nemusely by s tím čekat až do šesti let. Škola by na to ideálně měla umět reagovat, že někdo umí a někdo ještě neumí.
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 14:38:28)
Tak já jsem se nesetkala s tím, že dětem, co se přirozeně zajímají o písmenka a rády by se je naučily, je v tom naučení se písmen nějak bráněno. To si, přiznám se, těžko dovedu představit. Písmena, texty, nápisy atd. jsou všude kolem nás, a prakticky vždycky je někde okolo někdo, kdo je na otázku "co je to za písmenko?" ochoten odpovědět.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 19:04:31)
"prakticky vždycky je někde okolo někdo, kdo je na otázku "co je to za písmenko?" ochoten odpovědět."

Hm, Žženo, v té školce bych si tím právě nebyla tak jistá.
Možná ve smíšených třídách může zvídavý čtyřleťák něco dělat s předškoláky, ve věkově homogenních třídách se s ním pravděpodobně nikdo trénování písmen věnovat nebude.
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 19:06:01)
No ale já právě NEMLUVÍM O TRÉNOVÁNÍ. Mluvím o přirozeném poznávání písmenek, které ale podle mne probíhá úplně jinak, než že by je někdo s dítětem úporně a cíleně trénoval.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 19:21:01)
Žženo, však také nemluvím o úporném trénování, ale o přirozeném poznávání, kdy dítě si samo vezme knížku a ukazuje na písmenka a chce po dospělákovi, aby mu je opakoval tak dlouho, dokud si je nepamatuje. Bude to s tříletým dítětem učitelka ve školce dělat? I kdyby stokrát mělo zájem, asi nebude ~d~ S tím si musí počkat na doma.
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 19:23:48)
No tak si počká na doma. Já si nemyslím, že je účelem školky naučit tříleťáka číst.
A dětská schopnost soustředění v tom věku je ještě malá, takže ani není potřeba s ním prosedět hodinu nad knihou, písmenka se dají postupně odkoukávat i z cedulí na ulici při procházce, nápisu na skleničce, podpisu na výkresu atd.
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 19:29:54)
Náš mlaďas třeba ze školky nosí celkem různé "písmenkové materiály" (obrázky, pracovní listy atd.), kde si s písmenky hrajou, hledají dvojice stejných, vybarvujou atd. Syna to zrovna naprosto nezajímá, pojmenuje tři písmenka a to mu ke spokojenosti stačí, ale netvrdila bych, že nějaká forma učení písmenek vyžaduje nějaké velké rošády. Dá se to i v rámci krátkých nenáročných aktivit.

Chtěla bych to ale shrnout: Bolestí našeho školství je, jak tu už někdo psal, že se není schopno přizpůsobit schopnostem a potřebám jednotlivců (ať už těch, co jsou napřed, nebo těch, co trochu nestíhají). Plošná výuka písmenek ve čtyřech letech by ale nebyla nic jiného, než to samý co teď v bledě modrým. Akorát jinej rigidní požadavek aplikovanej na heterogenní skupinu.
 Epepe 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 12:20:43)
Mám dítě v prvním ročníku MŠ a za půl roku už se učili barvy, měsíce, počítání do 6, napsat počáteční písmenka svých jmen, atd., takže podle mě tady předškolní výuka funguje na podobném principu.
 cyann 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 13:36:59)
Problém ale je, že každá školka to dělá jinak, a pak každá škola má jiné požadavky (nebo se tam prostě sejde jiná skupina dětí a od toho se pak odvíjí požadavky).
Systém v Nizozemí, kde se chodí od 4. narozenin, má tu výhodu, že děti se prostě v 1. a 2. třídě připravují na 3. třídu (která je jako naše 1.). Paní učitelka ve 2. třídě ví, co by dítě mělo umět, aby dobře zvládlo 3. třídu. takže o "odkladu" např. rozhoduje ona - jestli dítě má na to postoupit výš nebo jestli ještě zůstane další rok v "přípravce".
 Etea 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:02:31)
Netvrdila bych, že je to tak všude. Navíc jsem se pozastavila nad tím, že se tříletí učí barvy ... i to počítání do šesti či kolika mě udivilo, ale možná když by se to nazvalo utvrzovali si znalosti ...
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:21:59)
Eteo, jojo, u nás ve školce se také děti "učily" barvy, také třeba zvířátka, geometrické tvary a podobné triviality ... a nejen tříleté, i starší, učily se to prakticky průběžně celé roky až do šesti let ~t~ Možná jsem mimoň já, nevím, ale mně to přijde legrační, pro moje děti to ve třech letech už opravdu nebylo téma, znaly to dávno ... ~d~ Proto pořád vyvracím názory, jak je česká školka prospěšná a přínosná, moje děti se tam tedy nenaučily nic, co by neznaly, resp. naučily se tam honit jídlo po talíři lžící, chodit hromadně na WC a cucat bonbóny, to opravdu předtím neznaly ~t~
 Etea 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:38:03)
Díky za zkušenost, tohle dost aktuálně řeším. Já neříkám, že by neměli mluvit o barvách, opravdu se může stát, že některé tříleté dítě je nezná, ale ne aby to bylo nějaké základní učivo. Protože už nějakou dobu dost řeším školky, tak musím říct, že jsem dost šokovaná koncepcí, systémem, přístupem a hlavně mně přijde líto, že je to opravdu plýtvání dětským potenciálem. Určitě bych nechtěla, aby se školka proměnila v základku, ale mrzí mě, že u těchto malých lidiček, kteří dokáží všechno dělat s ohromným zápalem a zájmem, se náplň školky smrskne na hřiště, hernu, pár básniček a písniček a sem tam nějaký výkres. A promiňte, ale aby "učivem" pro tříleté ve školce bylo poznávání základních barev, tvarů a počítání do pěti, to mně připadá jako hodně smutný obrázek.
 Žžena 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:40:31)
Možná bys mohla upřesnit, co by se podle Tebe měly děti ve třech letech učit, když ne barvy a tvary.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:23:22)
Báro, jak které dítě. Určitě jsou děti, které s tím zápasí ještě v první třídě, ale jsou i děti, které znají barvy v roce. Většina bude nejspíš někde uprostřed a podle té většiny jedou státní školky, což je pro ty rychlejší děti nuda k uzoufání, protože od tří do šesti let jim někdo do zblbnutí opakuje věci, které pro ně dávno nejsou zajímavé. Stejně jako je pro ně pak nuda, když celou první třídu se učí číst, přičemž už dva roky číst umí. Nebo ta roční období a měsíce v roce apod., to se také učili celou školku a pak ještě ve škole snad až do druhé třídy, pořád dokola ... Já chápu, že se najde dítě, které si to dlouho plete, ale co si má počít ten chudák, který to zná od tří let a rád by slyšel už něco nového ~d~
 Žžena 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:30:49)
Já nevím, ve kterých školkách se do zblbnutí opakujou banality zoufale se nudícím dětem. Náš syn chodí do smíšené třídy (tj. děti čerstvě tříleté až předškoláci - i odkladoví), tj. jsou tam děti, které leccos umí a leccos neumí, tak nějak namíchané. Určitě se tam opakovaně a průběžně řeší mj. i tvary a barvičky a dny v týdnu a co já vím. Ale aktivity jsou dělané tak, aby ten, co to neumí, se to vhodně naučil, a ten co to umí, se nekousal nudou, ale rozvíjel dál. Ty tvary a barvičky nejsou zdaleka jedinou náplní času stráveného ve školce. Teda v té naší. Není to žádná vyhlášená superškolka, ani není montessori, asi má "jen" rozumné učitelky.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:33:12)
Žženo, věkově smíšená třída s dobrou učitelkou je ve státní školce výhra ~R^
To je ta varianta, kterou považuji v rámci možností za uspokojivou.
 Monty 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:36:06)
Syn chodil do školky od tří let, vždycky do smíšené třídy, a že by se tam něco naučil, to teda ani omylem.
Měli od 4 nebo 5 let angličtinu, takže pár slovíček z angličtiny. To je všechno. Myslím, že školka je hlavně důležitá pro rozvoj sociálních dovedností dítěte.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:57:25)
Monty, mám stejnou zkušenost.
A upřesnila bych to asi tak, že školka je dobrá příležitost k seznámení s kolektivem jedinců na různém stupni sociálního (i jiného) vývoje a příležitost vyzkoušet si mezi nimi přežít :-)
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:55:36)
Anett...ale pak je na rodici, aby diteti vybral to co mu vyhovuje...ja si myslim ze vyber je a ja osobne na nasi statni skolku nedam dopustit. A to me starsi dite chodilo do nemecke skolky a skoly /az do druhe tridy, stejne jako mala ted v cechach/.
Tudiz porovnavam SVE dve deti v ceskem a nemeckem zarizeni.
Ja si osobne myslim, ze kdyz chce dite ve 4 cist a psat, at si to dela, nase se s tim take seznamila, ale radsi se venovala jine cinnosti a ja byla rada, ze to co dela ve skolce ji vyhovuje /rada tvori a maluje a ve skolce si i rada hrala/.
A taky si nemyslim, ze by byla nejak pozadu a nepremyslim ani o tom, co se mohla jeste v jejich 4 letech bez problemu naucit. Kazde dite je jine. Ja mam sve dite zamerene jinak a taky mi nevadi, ze ve skolce nemeli technicky krouzek /vzdyt muzu nejaky sehnat sama/. Mezi 4-5 rokem si me dite samo naslo ve skrini technicke soucastky, kabely, zastrcky a propojilo svou videokameru s televizi, nainstalovalo videokameru tak, ze videlo nas /byli jsme kazdy v jine mistnosti a tak umisteni nebylo lehke/ a spokojene pozorovalo co delame. Nikdy jsem doma nic podobneho nedelali. Tento technicky zajem vykazuje od te doby casteji~d~....
Takze kdyz dite projevi zajem, zaridim nejaky krouzek. Stejne tak bych postupovala, pokud by me dite projevilo abnormalni zajem v tomto veku o matematiku ci cteni. Bud bych se poohlidla po jine skolce, nebo se ji snazila rozvijet mimo skolku.
Proste je to jen na detech a nas rodicich, na nasi volbe. Stezovat si na to ze se mi nelibi ma skolka, netreba~d~
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:17:33)
"...hlavně mně přijde líto, že je to opravdu plýtvání dětským potenciálem. Určitě bych nechtěla, aby se školka proměnila v základku, ale mrzí mě, že u těchto malých lidiček, kteří dokáží všechno dělat s ohromným zápalem a zájmem, se náplň školky smrskne na hřiště, hernu, pár básniček a písniček a sem tam nějaký výkres. A promiňte, ale aby "učivem" pro tříleté ve školce bylo poznávání základních barev, tvarů a počítání do pěti, to mně připadá jako hodně smutný obrázek."

Eteo, ano, pro některé děti to je plýtvání jejich potenciálem.
Pokud jsou ve školce denně od rána do 16 nebo 17 hodin, tak určitě.
Jenže ono je asi těžké hledat individuální přístup a pestré všestranné aktivity v masovém kolektivním zařízení, kde jeden člověk má na starost dvacet dětí a ještě je svázaný nějakým přihlouplým plánem podle tabulek. Když narazíte na zapálenou a osvícenou učitelku, může to být uspokojivé a dítě to tam může alespoň bavit, když už se nebude kdovíjak rozvíjet. Když ovšem narazíte na nemotivovanou, která dělá jen to nejnutnější a to ještě na půl plynu, je to pro dítě opravdu jen instituce na překonání času, kdy rodiče jsou v práci.
 Žžena 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:22:12)
Asi jsou školky lepší a školky horší. Nebo konkrétní učitelky lepší a horší. Takže pobyt ve školce může být v případě některých zařízení zbytečně promrhaný čas ("skladování dětí po dobu nepřítomnosti rodičů"), ale stejně tak to může být podnětný a rozvíjející, i když se tam neučí zrovna písmenka.
 Suza007 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:26:05)
tak já myslím, že hlavním úkolem školky první rok je naučit děti samostatnosti a fungování v kolektivu, umět se domluvit s kamarádem a neřešit spory násilím, naučit se prosadit a vydržet bez maminky (pro mnohé tříleté velký problém). A jestli se k tomu budou nebo nebudou učit barvy a počítání do pěti je pro mě vedlejší.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:31:03)
Suzo, podle mě je klasická státní školka prostě "odkladiště" dětí pro maminky, které logicky po třech letech celodenní péče o své dítě už chtějí dělat něco jiného.
Jestli se tam dítě naučí něco přínosného, to je velká otázka, většinou je to spíš zbožné přání těch maminek. Ale někam holt to dítě dát musí, nejlépe někam, kde najde i nějaké kamarády (i když rovnou dvacet stejně starých by to zrovna být nemuselo, ale je to u nás většinou jediná možnost a hlavně nejlevnější a nejpřístupnější).
 Suza007 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:36:06)
tak na tom samozřejmě něco je :-)
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 16:00:47)
Anett...kolik jsi poznala statnich skolek?~e~..ja teda jen tu nasi, ale tu uz jsem znala od netere a te starsi a chtela jsem i tam, i kdyz mala nebyla spadova. Ale ja ji teda rozhodne jako odkladovou nevidim ani ted, kdy uz je mala ve 2 tride~d~
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 19:17:17)
Anni, pár školek znám, sama jsem školkou prošla, mé děti také, děti mých známých ...
Netvrdím, že se v některých školkách dětem pěkně nevěnují v tom smyslu, že jim nabízí všelijaké pestré aktivity na zabavení, ale podle mě právě jen na zabavení, nikoliv k nějakému kdovíjakému rozvoji. Trvám prostě na tom, že se tam dítě nenaučí nic navíc, co by se nenaučilo, kdyby do školky nechodilo. Ano, nemám třeba doma keramickou pec, ale můžeme si něco uplácat z moduritu (nebo z těsta) a upéct to v troubě, nebo mohu dítě přihlásit na hodinu týdně někam do keramického kroužku ... Tohle fakt nevidím jako nějaké vzdělávací přínosy, kvůli kterým dítě musí do školky.
Je to podle mě opravdu jen otázka sociální, matka musí do práce a dítě holt také někam musí, a když náhodou některá matka do práce nemusí, stejně tam dítě často dá alespoň na dopoledne, protože všechny děti z okolí tam chodí a její dítě by si nemělo s kým hrát.
 Žžena 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 19:21:21)
Anett,
a jaké vzdělávací přínosy školky by sis představovala? Deskriptivní geometrii? Studium čínštiny? Krasobruslařský trénink?
Ten školkový věk je prostě věkem, kdy dítě v základním rámci poznává svět kolem sebe. Ať už doma, nebo ve školce.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 20:23:21)
Žženo, ne, to si nerozumíme, já si právě vůbec nenamlouvám, že by školka nějaký vzdělávací efekt měla. Pro mě to prostě není vzdělávací zařízení a nespoléhala bych na to, že se tam mé dítě něco zásadního naučí. Já bych chtěla narovinu přiznat, že to je prostě zařízení opatrovací, možná s výjimkou předškolních ročníků.
Souhlasím přesně s tvým shrnutím, že naše školství neumí vycházet vstříc individuálním potřebám dětí. Předškolní děti podle mě většinou žádné státní vzdělávací zařízení ani nepotřebují, max. děti, které jsou z nějakého důvodu hendikepované pro nástup do první třídy (zdravotní problém, jiný rodný jazyk, jiná kultura apod.). Základní škola by pak měla umět reagovat na to, že přijdou prvňáčci s různou úrovní zralosti i znalostí a dovedností.
 Žžena 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 20:36:23)
Anett,
v zásadě souhlasím. Doplnila bych to o to, že osobně neočekávám, že by se mé dítě v předškolním věku mělo vůbec nějak systematicky vzdělávat v rozsahu větším, než jaký mu může poskytnout rodina a společnost, ve které žije.
Hromadné vzdělávání je vynález posledních pár století, to předškolní je ještě mladší a skutečně z velké části "hlídací". Takže to určitě není nic, bez čeho by děti nemohly být a bez čeho by nemohly být vzdělá(vá)ny.
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 23:02:02)
anett..takze myslis, ze kdyz ve skolce probiraji tema...domaci zvirata, tak to ze navstivi kravin a farmu se zviraty znamena, ze chteji dite jen zabavit? Kdyz me dite prijde s nekonecnym mnozstvim basnicek a pisnicek, to je taky zabaveni? Ze ho nauci plavat a lyzovat a hrat na fletnu a vyresi logopedii-ucenim s ditetem, je taky zabaveni??? atd...atd...takze jestli je tohle zabaveni, tak je pak zabaveni i skola, neb ta vychazi taktez z potreb v urcitem veku. Co by ta skolka mela ucit, aby to nebylo zabaveni???
Ja osobne dite neodkladala, byla jsem doma a dite do skolky chtelo. Jsem za skolku rada. Male hodne dala a jako odkladaci zarizeni ji neberu ani nahodou.
Jinak ke me...mam umeleckou, zpivam cele dny. Male se venuju do nekonecna. Stejne nejradsi tvorila ve skolce a pisnicky??? Ac jsem ji zpivala cele detstvi, mam pocit, ze neumi ani jednu pisnicku ode me /zpivala jsem ji nemecke detske, ty co znam z detstvi ja a co jsou v jeji materstine/. Zpiva jen ty ceske ze skolky a ted skoly~d~
Nevim, ale nekdy ta pece doma holt nestaci. Dite jak je videt /ted myslim to me/ potrebuje vic. Jinak..mela jsem osobne stesti na podobnou skolku jako ma dcera. Chodila jsem tam strasne rada.
 Ropucha + 2 


Re: Vyučování 

(5.2.2014 13:29:11)
Anni, jestli máte štěstí na školku, která vám vyhovuje, tak je to jedině dobře a určitě nemám důvod ti to vymlouvat. Je to naopak jen a jen pozitivní, že takové existují. Ale nejsou takové všechny, já ani mé děti jsme se školkou např. nikdy neabsolvovali exkurzi na farmu, ani žádnou jinou podobnou exkurzi. Ale to už bychom se dohadovaly o detailech, každý holt máme jiné představy a jiná očekávání a hlavní je, když alespoň některé děti jsou spokojené ~x~
 Federika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 19:53:20)
Eteo, našla jsem na ukázku program pro 4-5 letý děti v naší školce, kde je výuk,a už od 4 let, kdyby tě to zajímalo:

LITERACY

Reviewing ABC’s

Pre-writing practice

Recognizing letters:b, h, w, and s

MATHS

Review recognizing numbers 1-10

Practice tracing numerals 1-3

SESE/SPHSE

Planets, stars, sun, moon, astronauts, and rocket ships

What planet do we live on?

Building a rocket ship from cardboard boxes

Myslím, že dobrá česká školka dělá podobná témata, nevím, jak s těmi písmeny, ale i to většinou jo. "Vyšší" výuka začíná pak v těch 5 letech, v Year 1....

 Anni&Annika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:39:04)
Anett...ze to umi tve dite neznamena, ze to umi i 50 dalsich a s nimi se musi taky pracovat.~d~
Kdybych ja byla se skolkou nespokojena /a asi jsi ty byla/, koukla bych se po skolce, co by memu diteti vyhovovala jak podle jeho tak podle tvych predstav~d~
Ja teda na ceskou skolku nedam dopustit. Co se tam mala vsechno naucila /dodnes tam chodi na keramiku, maji pec a na anglictinu-a ze fakt umi/, bych jinde pohledala. Tchanovci dost srovnavali s nemeckou /podle synovce a netere, ja podle starsi dcery/. Cena nesrovnatelna /v nemecku se plati podle prijmu a oni na jedno dite platili skoro 300eur/, jidlo odkudsi vozili /detem to pry nechutnalo, nase starsi mela skolku bez jidla, jen do 12 hodin/, spis je nechali jen hrat cely den /nase se tam naucila pouze modlit, neb to byla katolicka/, vubec ne pestre /na program/ jak ceska skolka. Kdyz vezmu jeste v potaz, ze v nasi skolce mely vychovatelky prevazne VS v oboru, tak o tom si v nemecku jen muzou nechat zdat. Dokonce momentalne nabizeji jako jakysi rekvalifikacni kurz, neb je v nemecku nedostatek skolek a tak potrebuji skolky a novy personal~8~
 Etea 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:43:35)
Dost dětí to umí a devadesát pět procent ostatních je schopná se to do pěti let naučit mnohem snáz než v první třídě.

Docela by mě zajímalo, co se tedy v konkrétní školce naučila? Všechny školky nejsou stejné.
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:52:08)
to myslis me?? me dite se tam naucilo predskolni veci /pripravu do skoly, nejake pocitani, pismena, motorika...ruzna procvicovani techto znalosti co byly vzdy k dispozici na nastence, kazdou chvili tam bylo nejake jine/, dal se naucila krasne cesky vcetne logopedicke pomoci /meli tam ucitelku z tohoto oboru/ a tudiz umela krasne ceske r a r s hackem jeste pred skolou. Zna odtud ceske basnicky a pisnicky, tanecky, rozvijeni po vyrvarne strance /ruzne techniky vyrabeni, keramika/, hrat na fletnu, chodili do divadla, divadlo chodilo k nim, lyzovani, plavani, vylety k ruznym tematum /domaci zvirata byy kuprikladu v kravine a na venkovske farme/...ted si nevzpomenu co jeste, ale me dite slo ze skolky perfektne pripravene na skolu~d~
A to z apouhych 1040kc mesicne, predskolaci platili jen stravu. Asi 600kc na mesic~d~
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 14:56:34)
jo a strava vyborna....ono..ona neni skolka jen o vasem pocitani a cteni~;)

a ted mazu pro malou do skoly~3~
 Kreaty 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:15:20)
náš 4 letý chodí do základní školy jednou v týdnu a normálně sedí v lavici a píše písmena a číslice, nemám pocit že by mu to nějak vadilo, vždycky se těší, já jsem chodila od 4 let do základní školy, protože máma neměl hlídání a seděla jsem v poslední lavici a kreslila si, v 5 jsem šla do 1. stejně jako moje dcera, výhody a nevýhody nebudu posuzovat podle tak malého vzorku jako jsem já a moje děti ~;)m, ale dle mého když už děti někde tráví čas bez máma tak vzdělávání je docela dobrý důvod
 anemon 


Re: Vyučování 

(4.2.2014 15:54:07)
Naše školka také učí.
 Federika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:22:16)
zkušenost mám, moje děti chodí tady doi anglický školy, výuka probíhá podle britskýho modulu.
Teď zrovna dostala moje dcera vysvědčení, ve třídě jsou 4-5 letý děti. Mají tam počítání do dvaceti,sčítání, odčítání, čtení jednoduchých slov, abecedu, psaní písmen a slov, angličtinu, slovní zásobu, geografii, přírodovědu, tělocvik, plavání.Ale ne všechny děti jsou na tom stejě. A sedí v lavicích až od Year 1, to je od pěti let a tam už teda čtou, ale úplně jako česká první třída to není, neučí se psát psace apod..
 Boubí 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 12:23:57)
Mám zkušenost z NL, kde je právo na školní vzdělání od 4 let a povinnost od 5 let, tj. v praxi naprostá většina dětí den po čtvrtých narozeninách šupajdí rovnou do školy (ne všechny děti v září, ale postupně během školního roku, jak slaví ty čtvrté narozky, tak přecházejí do školy), na ten pátý rok to odkládá jen sem tam někdo (co jsem tam tak viděla v okolí). Ten začátek školy je spíš takový jak naše předškolní příprava, barvy, tvary, výtvarné tvoření, sem tam nějaká písmenka, pak se postupně přidává. Škola je 3x týdně jen dopoledne a 2x týdně i odpolední vyučování (většinou). Družina se platí zvlášť a je dost drahá, stejně jako všechny jesle i školky. Taky to moc nechápu, u mých dětí si ten holandský model absolutně neumím představit (ve 2-3 měsících do jeslí na celý den, maminka do práce, pak ve 4 letech do školy...), ale ti Holanďani to tak nějak zvládají, nevím jak.
 cyann 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:44:46)
Já jsem se tam stěhovala, když bylo synovi skoro tři. V ČR by býval šel do státní školky, a mně se dost ulevilo, že mohl jít místo toho do holandských jeslí (12 dětí na dvě vychovatelky, individuální přístup). A ve čtyřech už tu školu celkem zvládl. Bylo to trochu přísnější než česká školka, učili se tak toho rozhodně víc, ale zase je to tak nějak plynule připravilo na další třídy.
Ono těch malinkých dětí ani v Holandsku v těch jeslích tolik není, nebo jsou tam jen na jeden dva dny v týdnu, s tím jak všichni (včetně babiček a dědečků) mají částečné úvazky.
 katkahlida 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 13:33:21)
Ano FR. Sedi v kolecku. Pani ucitelka a asistentka vypravi treba pribeh nebo pohadku a potom se o tom diskutuje. Trenuji cary, vlnovky a potom pismena. Ve tride jsou pocitadla a deti se uci pocitat. Skola/ skolka zacina od 8.45 do 11.45 potom od 13.45 do 16.45 Kdyz prijdou zpet odpoledne ve 13.45 maji spani a potm uz si hraji nebo zas pani ucitelka cte. U nas to neni klasicke sezeni v lavicich je to takova skola hrou deti ale treba nesmi odejit domu pokud se slusne nerozlouci s pani ucitelkou a rano slusne nepozdravi. Ve fr si hodne potrpi na slusne chovani. Jinak nam bylo ze zacatku receno ze je malej o neco pozadu takze diky asistentce ktera je v kazde tride(15 deti ve tride) se malej hodne zlepsil. Naopak ted je v cr malej hodne dopredu ( rikala pani ucitelka i pani doktorka). Ale vime ze to je tim ze je malej stridave tady a ve fr. Zadnej nadprumer to teda neni. Proste normalni 4 lety kluk.Jinak me prijde ze tady maji hodne deti problemy s vyjadrovanim a vyslovnosti. Ve skolce se tomu bohuzel nemaji cas venovat. Ale asi zalezi i na skolce.
 Kafe 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 16:11:16)
Škola od 4 let by se mi líbila - učivo by se rozložilo na delší dobu, nebylo by to tak selektivní, jako české školství. Když jsem slyšela od známé, že u nich v první třídě propadly 4 děti...~:(
 Žžena 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 16:21:18)
Strašidlo,
já si tak trochu myslím, že české školství by zůstalo českým školstvím i v případě zavedení školy od 4 let ~t~ Ta změna by musela být daleko hlubší a komplexně společenská, ne jen kosmetická úprava délky docházky ~:-D
 Anni&Annika 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 17:08:33)
Zzeno....ja jsem nedavno slysela nazor, ze nemecke skolstvi stoji za prd. Nekolik ucitelu ve tride, zadna hodnoceni znamkama, ohledy na vsechno, deti jsou osobnosti atd..atd prosta takovy ten volny styl...kdyz se loni delaly opet /jako kazdy rok/ znalostni testy, jednoznacne lip dopadly deti z novych spolkovych zemi /byvaleho DDR/. Pry diky pozustatkum socialistickeho skolstvi. Je fakt, ze rozdil tam je. Vidim to, kdyz srovnam starsi dceru v zapadni casti a neter a synovce v berline.

Nevim jak to tam pujde dal, ale je fakt, ze nemecko ma stale nedostatek kvalifikovanych lidi, ac jich je tolik a maji tolik moznosti. Jak radi sahnou po ceskem odbornikovi~d~

Rekla bych ze ceske skolstvi neni vubec spatne a ze je u nas uz spousta skol, z kterych muze rodic vybirat. Muj manzel je teda ceskym skolstvim /i skolkou/ nadseny a ja taky~d~
 Beruška+J02A07T10 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 16:25:26)
to je úsměvné.. mám syna 3 a 7 měsíců.. prakticky nemluví - expresivní disfázie.. chtěla bych vidět toho borce.. který by ho za 5 měsíců dokázal začít učit písmenka.. a čísla..
on teda čísla pozná, ukáže na prstech, ale protože prakticky nemluví.. všechny čísla jsou dvě.. to je jediné, které dokáže vyslovit.
 Len 


Re: Vyučování 4 letých dětí 

(4.2.2014 17:12:40)
Berusko, muj syn umel rict deset slov, kdyz nastupoval do skoly ve ctyrech a pul letech, ma PAS. Presto to zkouseli, az se povedlo. Vlastne bych mozna i rekla, ze to pomohlo s porozumenim a mluvenim. Urcite nektere veci driv precetl, nez vyslovil. Mama poprve vyslovil po patem roce, ale tak dva-tri mesice po nastupu do skoly to umel precist a ukazat na mne.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.