Lída+2 |
|
(14.1.2013 11:46:35) zajimavá dikuze.....před měsícem a půl jsem mluvila z profesortkou ČJ na gymplu....bylo to zajímavé a poučné....
Štěpánka má podobný názor co ona.....v každé třídě se najdou 2-3slečny...., které tam nemají co dělat a ruší a nemají zájem....ty by okamžitě poslala na zš. kluci co ny gymplu jsou prý z toho co tam XXlet pozoruje nadaný a vzdělaný v různých oborech...., že jí neustále překvapují. Slečny tam chodí většnou z mody....nebo na žádost rodičů a výsledek je hodně vidět....
Matikářka má ten samý dojem...jako Štepánka, že někdo tu matiku za 4roky už nedá.....
Zerat, zajímavé.....takto naplánovat dětem budoucnost....zrovna o víkendu jsem řešila s dědou)jejich pradědou), že klukům do toho co budou chtít dělat nemíním kecat....že školu si vybírají ONI a ONi doní chodí...ONI jsou nuceni se tam připravovat....a JE to musí bavit....., né, že to bude moje rozhodnutí.
Pak mě zarážíjak píšeš o té prumce.....zrovna nedávno byl pořad na čt2 nebi čt24 nevím.....a mluvilo se tam o tom, že by se měli školy všechny předělat na všeobecné až poslední rok max. 2....by se rozhodli co dělat.....a přeskupili by se a začali by se intenzivně věnovat svému oboru,ale ten všeobecný rozhled už by měli za sebou, že by to byl přínoc pro zaměstnatele i pro děti, který by v té době měli za sebou kolikrát i brigádu. přišlo mi to jako super řešení.....odpadl by nezájem o nějaké obory....školy by se využily.
jinak PRumky už dávno nejsou co byli...bohužel...jejich úrověň klesla...a hodně.......chodila jsem na jednu z nejlepších prumek v okrese....nyní tam dají dítě jen blázni.....
Můj děda totiž začal podobně vrtat do mladšího....., že si myslel, že aspoń on půjde na prumku...on totiž náš mladší chce taky zkusit gympl....tak si zkusí přijimačky.
mám knížky a z nich si dělá.....jak to bude se uvidí.....
|
Delete |
|
(14.1.2013 12:51:53) Lído,
když ony ty holky jsou prostě jiné. Většinou více všestranné, méně vyprofilované, už od dětství. Kamarádky, co měly jen syny, nikdy nechápaly, proč máme doma tolik různých hraček. Jejich kluci si vystačili s klacíky a lítáním po venku, zkoumáním různých broučků a kamínků, s Legem, autíčky....vlastně mám kamarádky hlavně s kluky, každý z nic je jiný, ale tohle mají společné, fakt jim stačí málo.... No a jedné kamarádce se po dvou klucích narodila holčička a zrovna před týdnem jsme o tom spolu mluvily. Prý už chápe a nediví se..a to její malé ještě nejsou dva roky . Díky svému založení jsou kluci lehce handicapováni při nástupu do školy, hůř snáší, když musí dělat i to, co je nebaví, ale na druhou stranu zase dříve najdou, co je baví a v tom pak snáze vyniknou. A i když mají zájmy různé, tak třeba ta matika je pro ně mnohem jednodušší než pro většinu holek. Holkám (těm nadanějším) vyhovuje ta nevyprofilovanost gymnázia, ta škála předmětů, většinou nemají problém pojmout veškeré naukové předměty v celém rozsahu, ale matika (a fyzika) mohou být problém. Zato třeba jazyky naopak. No a gymnázium je prostě jediná škola, kromě jazykových základek, ktré jsou ale ještě vzácnější než gymnázia, kde taková nadprůměrná holka může dostat vše, co jí vyhovuje, ovšem té matice se nevyhne . Nevím o žádné střední škole, kde by třeba právě společenské vědy a všechny ty -pisy byly v takovém rozahu jako na gymnáziu, a přitom tam nebyla ta matika .
Takže holt jsou holky, které budou osm let bojovat s matikou, aby v tom ostatním dostaly to, co chtějí a potřebují .
Naše nejstarší šla taky na gympl hlavně kvůli jazykům, -pisy ji nebaví, v matice vycházela jen jako lehce nadprůměrná (Stonožka), kvůli matice se nedostala ani na jeden gympl, kde se dělaly SCIO testy....No a vidíš, pokud bude mít z něčeho jedničku, bude to právě matika (a možná čeština a angličtina) . Ale i když v matice v testech vycházela slabší, netvrdila bych, že na gympl nepatří, protože ona je ve svých zájmech a nadáním tak všestranná a ve všem nadprůměrná, sice ne tak výrazně jako někteří kluci, zato bez vysloveně slabého místa, že si nedokážu představit, co jiného by měla dělat . Nejspíš až v posledních ročnících gymnázia se vyprofiluje a ukáže se, kterým směrem bude pokračovat, a vzhledem k tomu, po kom je (celá tchýně ), tak bych se nedivila, kdyby nakonec skončila na mat-fyzu....
Souhlasím se štěpánkou v tom, že ty testy se dají nadřít. Takže holka, která je dispozicí dříč, se klidně na gympl i s ne příliš výraznám nadáním na matiku dostane. A když pak chybí zájem o matiku a je zájem o něco jiného nebo se projeví puberta tak, že není záje vůbec o nic, co se týká školy, tak pravděpodobnost, že holka bude bojovat právě s matikou, je mnohem větší než u kluků....ale gympl prostě není jen matika .
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 12:53:56) gymnaziální matika (resp. její znalost) je nutnou, nikoli postačující podmínkou pro absolvování gymnázia.
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 12:54:13) stejně jako angličtina, čeština a mnohé další
|
Líza |
|
(14.1.2013 13:00:48) Tak ono by bylo divný, kdyby nikdo neselhával, myslím, že gaussova křivka bude asi použitelná i pro rozložení studijních předpokladů dětí na gymplu. Ti nejhorší pak budou těmi, kdo tam "nepatří".
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 13:06:26) tak já to psala hlavně proto,že zde panuje všeobecné přesvědčení o tom, že přes velký převis "neprojde dítě, které na gympl nepatří". Projde. a ne vždy jde jen o prospěch nebo spíš ůstudijní zdatnost", "intelekt", atd.... Měla jsem studenta, který byl intelektem OK, ale měl tak špatnou psychiku, že bohužel naše gyxmnázium nedokončil proto, že měl neustále psychosomatické potíže a ve škole více nebyl, než byl ne vždy je tím důvodem "studijní" hledisko Další student toužil být strojvůdcem již od školkového věku, jeho rodiče naštěstí měli rozum a na úrovni 9. třídy ho "přesunuli" na dopravní průmyslovku, kterou prošel s vyznamenáním, na gymplu byly problém ...pisy
|
Delete |
|
(14.1.2013 13:26:42) štěpánko, no právě, kluka, kterého nebaví -pisy, přesuneš na průmku, ale kam s holkou, kterou -pisy baví, navíc ještě i společenskovědní předměty, jazyky..., ale bojuje s matikou a fyzikou?
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 13:57:50) na obchodní akademii - lyceum - to je takový kříženec mezi obchodkou a gymplem s lehkou mat. i fyz.
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(14.1.2013 13:19:28) štěpánko, však jo, ale holky ji holt častěji zvládají za cenu nějakého toho boje a doučování než kluci, prostě proto, že ten mozek mají trochu jinak fungující.
|
Lída + 4 |
|
(14.1.2013 14:36:07) Delete, tak na takovýhle hlášky většinou řvu To s tím "jiným fungováním" mi přijde jako nesmyslný zobecňování.
|
Delete |
|
(14.1.2013 16:34:14) Lído, jenže není....on ten mozek je opravdu jiný, má jinou velikost, strukturu (různě veká různá centra), jiné spoje....jsou ženy s možskou strukturou mozku (třeba já , stejně tak muži s ženským, hodně lidí má i takový "univerzální", ale to pohlaví nějaké dispozice dává. Je to vidět i u PAS, ty projevy u kluků a holek se liší, vývoj je také jiný, společné je jen něco. Neříká to nic o tom, že jedno je lepší než druhé, ale je to prostě jiné.
|
Líza |
|
(14.1.2013 17:33:37) Delete, tak zrovna velikost a hrubá struktura má na funkci nulovej vliv...
|
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 18:21:50) delete, ale líza řve proto, že tohle prostě neplatí pro KAŽDOU holku a pro KAŽDÉHO kluka. Mě vyloženě "nasíralo", když mi jako holce někdy nebylo věřeno, že bych např. byla schopná nalézt nějaké neobvyklé řešení úlohy apod..... stejně jako některým klukům bez naprosté špetky matem-technického myšlení je vnucováno, že jsou "opřece kluci, tak to musejí umět". V neděli jsem viděla kousek "Života na zámku" - ta příšernost, co tam předváděla Macháčková - učitelka matematiky na gymnáziu byla otřesná - otevírala s emi kudla v kapse
|
Líza |
|
(14.1.2013 18:34:23) Štěpánko, původně řvala Lída + 4 ;) ale to je jedno.
Pamatuju si na akci "matematická soutěž", na kterou šlo ze třídy pět kluků a moje dcera. Na třídních schůzkách to učitelka podala tak, že vyjmenovala těch pět šikovných chlapečků, a k tomu tónem "no a tahle nesmí nikde chybět a není vůbec soudná" dodala, že taky teda XY (podotýkám, že ta o té soutěži věděla už dávno a chtěla se tam hlásit, i kdyby to její ZŠ neorganizovala). Nojo, no. XY měla v tý soutěži nejlepší výsledky z naší školy a společně s jediným dalším chlapečkem byla úspěšnou řešitelkou, zatímco ostatní vyhořeli. O tom se už ale nemluvilo...
|
|
Delete |
|
(14.1.2013 19:33:11) štěpánko,
ale tohle já právě nemyslela, že kluci jsou všichni takoví a holky všechny makové...však jsem sama "jiná", ale prostě nejde popřít, že většina holek funguje a myslí jinak než já, že já (ty, Lída....a další) jsem ta výjimka a ta "normálnost", běžnost, obvyklost je prostě jinde....
A právě proto jsem psala, že je pravděpodobnější, že ten problém s matikou bude mít holka a ne že všechny holky mají s matikou problém....to je snad rozdíl, ne?
A reagovala jsem tím na to, jak jste ty i Lída73 uváděly, že tak dvě tři holky do té třídy buď zdánlivě nebo fakticky nepatří a na ZŠ by jim bylo lépe, šlo mi o to, proč to jsou většinou ty holky, které vzbuzují tenhle dojem....u kluků právě ta matika ten problém, kvůli kterému případně gymnázium opustí, nebývá, proto jdou pak na ty průmyslovky v pohodě, zatímco holkám fakt zbývá jen ta obchodka (jenže tam chybí ty -pisy a společenské vědy) nebo to lyceum (to je nově, proto jsem na to zapomněla, ještě to nemám vžité, ale máš pradu, to je alternativa)....
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 19:37:04) jo, tak to jsem tě špatně pochopila
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(14.1.2013 13:03:18) Delete, zajímavé...takto jsem se na to nepodívala a vlastně máš pravdu......mám doma přesně to so popisuješ.....lítačka venku, kolo, pár klacků...trocha šutrů..a k vánocům si písali o gumičky, polínka a hřebíky...... Z hraček nejvíc lego a řada encyklopedii a spokojenost.
A zajímají je takový věci,že se člověk diví.
|
|
Lída + 4 |
|
(14.1.2013 14:38:43) Delete, PROČ to připisuješ HOLKÁM??? Já mám přesně takovýho nejstaršího kluka...
|
|
|
štěpánkaa |
|
(14.1.2013 12:52:25) lízo a sem tam se najde celkem chytrý kluk, který má studium tak strašně na salámu, že dříve nebo později je donucen odejít, protože mu uteče důležitá část vzdělání, kterou už pak nedokáže dohnat. Velmi často za zoufalé snahy rodičů i školy (školy jen "do času")
|
|
|