| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka?

 Celkem 38 názorů.
 Limai 


Téma: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:06:38)
Dcera dostala domácí úkol z matematiky s tímto zadáním......."Vybarvi určený počet geometrických útvarů a očísluj je."

Jedná se o řádek 20.trojúhelíčků,z nichž jich má vybarvit 15,a první je již vybarvený z tisku, a my nevíme,jestli do toho počtu 15 má počítat i ten vybarvený,nebo jich má ona sama 15 vybarvit(čímž ovšem na řádku bude 16 útvarů).Já vím,je to slovíčkaření,ale aby pak neměla úkol chybně jen kvůli nepochopenému zadání.
 jak 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:07:43)
Limai, syn vzdy pocital i ten prvni, druha trida loni.
 Leny+3 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:11:13)
No tak mě přijde úplně logický, že se počítá i ten už dopředu vybarvený~y~
 KimLoren 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:11:54)
Myslím si, že by jich měl vybarvit 14 a ten první už vybarvenej bude první. On je vybarvenej proto aby věděl jak vybarvit ty ostatní.
 sarmi 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:15:05)
včetně předvybarveneho
 katka.lipova1 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:18:35)
Asi i ten předvybarvený. Ale máš je i očíslovat tak už záleží na vás jestli dáte jedničku tomu předvybarvenému nebo tomu vašemu prvnímu nabarvenému. Učitelka pochopí - hlavně že jich bude 15 ~3~
 Limai 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:34:07)
No,s tím číslováním taky nevím kam to má dcera číslovat,do těch obrazců?Tam se jí ty čísla absolutně nemůžou vejít,ty útvary jsou tak malinký,že já sama bych tam musela narvat pidi čísla.Nebo pod řádek těch útvarů?Tam jsem předpokládala,že má napsat název útvarů.
 Kalamity YANKA 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:38:05)
pod ne, nebo nad ne.
 Ivatema 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:18:47)
Ale pokud se chcete odlišit, vybarvěte 15 a pak ať si to obhájí-tak by jistě navedl muž naše děti ~t~
 Chape 
  • 

Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:24:27)
pokud ji dite vtipalek a nedela prusery, tka at vybarvi poslednich 15 na radu a ocisluje je a ma vystarano,
podle zadani je ma vybarvit a ocislovat, takze to udelal, ze tam je z tisku jeden vybarven nhraje roli, protoze neni ocislovan a tim padem se neda zapocitat :)
 Rekka 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:26:17)
Ja bych nechala at se dite rozhodne samo ;-) jak ono to pochopilo a pak si to obhaji :-) ~z~
 Z+2 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:29:48)
No záleží na tom, které trojúhelníky očísluje. Ty bych započítal. Osobně bych řešení nechal na dceři. Je to její úkol, ne tvůj. Pokud budeš za ní řešit, takhle jednoduché problémy, jak může zvládnout sama složitější?
 Elíláma 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:31:00)
Z: ~R^
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:33:40)
Z
Protože úkoly a zadání práce má být popsáno tak,aby to bylo jasné a ne aby v tom měl člověk zmatek.
Předpokládám, že dcera asi přišla za mamkou, že neví. Tak ji v tom jako necháš plácat? No výborný rodič! ~8~
 Limai 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:42:15)
Dcera za mnou,nepřišla že neví.Já sama nevěděla,jak to má být.Když je někde napsáno VYBARVĚTE URČENÝ POČET,a ten počet je 15,tak já sama bych předpokládala,že jich má vybarvit 15.Když řeknu dceři,aby koupila čtyři mléka,je pro mě jednoznačné že přinese 4 mléka,ne 5.Je to matoucí nejen pro děti,ale i pro rodiče.Stejně tak jsem včera při prohlížení matematické učebnice musela přemýšlet,jak pochopit tyto příklady:


5+6=7+
7+8=9+
9+4=14+ apod.....


 margotka78 alias shit-roller 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:44:18)
Aha, tak zrovna tyto příklady bych pochopila hned. Ale já i 13 let po maturitě občas doučuji rovnice, když mě někdo požádá ~;)
 Kalamity YANKA 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:45:15)
Limai, jen pro zajimavost, ty púriklady, co jsi ukazala, jak jste je resili? Nejak mi to nespina po obede~f~~t~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:46:41)
To jsou snad klasické rovnice. Mezi levou stranou a pravou rovnítko, takže to musíš dopočítat, aby byly rovny
 Kalamity YANKA 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:48:15)
Ajo! vzdyt je to jednoduchy! Jasne, jen jsem na to mela dyl koukat.
No to bude jeste vesely, kdyz uz se nechytam v druhy tride~t~
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:49:58)
Akorát ten poslední je blbost

9+4 = 14 - 1

Nemůže tam být plus
 Z+2 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 15:21:02)
A nebo 14+ (-1) ~;)
 Limai 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 15:09:17)
Přesně tak.
 Limai 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 15:08:29)
Janko my jsme je ještě neřešili,děti je mají jenom v učebnici.Našla jsem je tam,když jsem učebnici prohlížela.
 Federika 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:46:29)
Limai,
tak zrova tohle bych i já, blbec na matiku, pochopila okamžitě~t~ Hele, bu´d ráda že nejedete podle Frause, matiku, tam nechápu každej druhej příklad..
 tinas 
  • 

Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 12:18:12)
Federiko,
moje dcra právě podle Frause jede a můžu ti říct,že někdy jsem se zapotila i já,abych přišla na správné řešení. :-( Soudle dle reakcí rodičů jsem nebyla sama. Některé příklady měli i více řešení.
Na jednu stranu jsou tyhle Frausovské učebnice těžší a na druhou stranu jsou zase lepší,protože nutí děti (nejenom děti) opravdu přemýšlet. :-D
 Federika 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 18:48:03)
Rinas,
moji kluci jsou naštětstí na matiku fakt o hodně lepší než já, já se do tý Frausovský matiky ani dostávat nechci, zrovna mi druhák ukazoval úkol, nechápu ho, tak jsem jen pokejvala, jako že jojo, pěkný..~j~ Momentálně mě rozčilujou obaly na ty jejich učebnice, nikde je nemůžu sehnat, tak jsem je objednala přes internet, už minulej čtvrtek a teprve dneska mi odepsali,že je mometálně na skladě nemají...~e~
Jo, Frausovský češtině rozumím a moc se mi líbí...:-)
 martasek7 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(11.1.2012 8:59:14)
Skvělý rodič? Syn je ve druhé třídě a mají tzv.logickou matemetiku. Ač počítat umím a s matikou jsem nikdy neměla nejmenší problém,tak úlohy typu: kolik myší je jedna kočka a další nesmysly : kolik dveří,oken a dalších neživých předmětů nastupuje a vystupuje z autobusu na zastávce,synovi opravdu vysvětlit a vypočítat neumím. Nejsou nikde žádné vysvětlivky. Asi nemám logické myšlení,ikdyž mě na tom nic logického nepřijde.~d~~d~~d~
 Kalamity YANKA 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:44:02)
Ale prosim te, zas lepsi, kdyz se zepta, nez aby byla za "blbce" (pardon).
Vzdyt deti se musi ptat, aby se naucily jak maji delat to nebo ono. V tom ukolu slo spis o to, jestli dokazou v tom mnozstvi odpocitat spravny pocet, aby je treba misto 15ti nevybarvila vsechny, nebo tak.
Jsou jeste mali, dceri jsem taky poradila, u prvniho, zbytek si uz udelala sama. Ale musela se soustredit, pocitat a kontrolovat pocet vybarvenych, proste pracovala.
~d~
 Kalamity YANKA 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:32:49)
Tenhle ukol delala Stana vcera. Pocitali jsme to i s tim predvybarvenym tvarem.
 Kalamity YANKA 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:41:34)
Ale mas pravdu, u toho ukolu me to napadlo taky, ale shodli jsme se doma, ze to bude i s tim vzorovym.
 Benin 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 11:34:45)
Počítala bych to i s tím vybarveným.
 KoproFka 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 12:00:47)
Podle mne jsou možná obě řešení.

Logicky správné by, podle mne, mělo být:" vybarveno dítětem 15 tvarů. čísla napsat nad ne, nebo pod ně (pokud se do obrazce nevejdou). Ten první by měl být jen jako předloha.

Blbci, kteří takhle nejednoznačně píšou ty učebnice už i pro malé děti~o~...njn, aspoň jsou drobci hned od malička připraveni na život, že...~a~
 Bumbi&05,08,10 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 12:56:31)
ale pak může být problém s učitelkou, že děti dostanou hvězdičku jen za to "jedno" řešení a za druhé ne, a zcela zhola zbytečně je to demotivuje dál...

což se stalo u syna včera, u úlohy s podobným zadáním... bohužel on si to zadání sám nepřečte, takže těžko může s učitelkou polemizovat, že.
 KoproFka 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 13:36:55)
v tom případě bych to řešila s učitelkou - nejednoznačné zadání, které má 2 možné správné výsledky.
 Binturongg 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 12:05:10)
Určitě počítejte i ten vybarvený ~;)
 tinas 
  • 

Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 12:16:36)
Vždy jsme počítali i ten první vybarvený do celkového počtu.

 linda 
  • 

Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 13:48:55)
ja se priznam, ze bych vybarvila 15 novych, strasne me zarazilo, ze si to snad myslim jedina : )))
 Zuzana + kluk04, holčička06 


Re: Jak pochopit zadání matematické úlohy u druháka? 

(7.9.2011 14:49:48)
Včera to zrovna dělal kluk ve škole, myslím, že snad obtáhnul ten jejich a pokračoval (čili včetně předvybarveného). Dostal jedničku. Ale dělali to ve škole, takže je možné, že k tomu dostali nějaký pokyn.
Zadání je opravdu formulováno nejasně. Asi bych sama postupovala jakoby „opticky“. Pokud jich bude na řádku celkem 20 včetně předvybarveného, tak bych ten předvybarvený asi počítala – už proto, že ten celkový počet je takový kulatý, asi by jim v tom nedělali takový zmatek . Jeden předvybarvený a z dalších 19 vybarvi 13… to asi ne.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.