| Limai | 
 |
(7.9.2011 11:06:38) Dcera dostala domácí úkol z matematiky s tímto zadáním......."Vybarvi určený počet geometrických útvarů a očísluj je."
Jedná se o řádek 20.trojúhelíčků,z nichž jich má vybarvit 15,a první je již vybarvený z tisku, a my nevíme,jestli do toho počtu 15 má počítat i ten vybarvený,nebo jich má ona sama 15 vybarvit(čímž ovšem na řádku bude 16 útvarů).Já vím,je to slovíčkaření,ale aby pak neměla úkol chybně jen kvůli nepochopenému zadání.
|
| jak | 
 |
(7.9.2011 11:07:43) Limai, syn vzdy pocital i ten prvni, druha trida loni.
|
|
| Leny+3 | 
 |
(7.9.2011 11:11:13) No tak mě přijde úplně logický, že se počítá i ten už dopředu vybarvený
|
|
| KimLoren | 
 |
(7.9.2011 11:11:54) Myslím si, že by jich měl vybarvit 14 a ten první už vybarvenej bude první. On je vybarvenej proto aby věděl jak vybarvit ty ostatní.
|
|
| sarmi | 
 |
(7.9.2011 11:15:05) včetně předvybarveneho
|
|
| katka.lipova1 | 
 |
(7.9.2011 11:18:35) Asi i ten předvybarvený. Ale máš je i očíslovat tak už záleží na vás jestli dáte jedničku tomu předvybarvenému nebo tomu vašemu prvnímu nabarvenému. Učitelka pochopí - hlavně že jich bude 15
|
| Limai | 
 |
(7.9.2011 11:34:07) No,s tím číslováním taky nevím kam to má dcera číslovat,do těch obrazců?Tam se jí ty čísla absolutně nemůžou vejít,ty útvary jsou tak malinký,že já sama bych tam musela narvat pidi čísla.Nebo pod řádek těch útvarů?Tam jsem předpokládala,že má napsat název útvarů.
|
|
|
| Ivatema | 
 |
(7.9.2011 11:18:47) Ale pokud se chcete odlišit, vybarvěte 15 a pak ať si to obhájí-tak by jistě navedl muž naše děti
|
|
| Chape | •
 |
(7.9.2011 11:24:27) pokud ji dite vtipalek a nedela prusery, tka at vybarvi poslednich 15 na radu a ocisluje je a ma vystarano, podle zadani je ma vybarvit a ocislovat, takze to udelal, ze tam je z tisku jeden vybarven nhraje roli, protoze neni ocislovan a tim padem se neda zapocitat :)
|
|
| Rekka | 
 |
(7.9.2011 11:26:17) Ja bych nechala at se dite rozhodne samo ;-) jak ono to pochopilo a pak si to obhaji
|
|
| Z+2 | 
 |
(7.9.2011 11:29:48) No záleží na tom, které trojúhelníky očísluje. Ty bych započítal. Osobně bych řešení nechal na dceři. Je to její úkol, ne tvůj. Pokud budeš za ní řešit, takhle jednoduché problémy, jak může zvládnout sama složitější?
|
| Elíláma | 
 |
(7.9.2011 11:31:00) Z:
|
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(7.9.2011 11:33:40) Z Protože úkoly a zadání práce má být popsáno tak,aby to bylo jasné a ne aby v tom měl člověk zmatek. Předpokládám, že dcera asi přišla za mamkou, že neví. Tak ji v tom jako necháš plácat? No výborný rodič!
|
| Limai | 
 |
(7.9.2011 11:42:15) Dcera za mnou,nepřišla že neví.Já sama nevěděla,jak to má být.Když je někde napsáno VYBARVĚTE URČENÝ POČET,a ten počet je 15,tak já sama bych předpokládala,že jich má vybarvit 15.Když řeknu dceři,aby koupila čtyři mléka,je pro mě jednoznačné že přinese 4 mléka,ne 5.Je to matoucí nejen pro děti,ale i pro rodiče.Stejně tak jsem včera při prohlížení matematické učebnice musela přemýšlet,jak pochopit tyto příklady:
5+6=7+ 7+8=9+ 9+4=14+ apod.....
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(7.9.2011 11:44:18) Aha, tak zrovna tyto příklady bych pochopila hned. Ale já i 13 let po maturitě občas doučuji rovnice, když mě někdo požádá
|
|
| Kalamity YANKA | 
 |
(7.9.2011 11:45:15) Limai, jen pro zajimavost, ty púriklady, co jsi ukazala, jak jste je resili? Nejak mi to nespina po obede
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(7.9.2011 11:46:41) To jsou snad klasické rovnice. Mezi levou stranou a pravou rovnítko, takže to musíš dopočítat, aby byly rovny
|
| Kalamity YANKA | 
 |
(7.9.2011 11:48:15) Ajo! vzdyt je to jednoduchy! Jasne, jen jsem na to mela dyl koukat. No to bude jeste vesely, kdyz uz se nechytam v druhy tride
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(7.9.2011 11:49:58) Akorát ten poslední je blbost
9+4 = 14 - 1
Nemůže tam být plus
|
| Z+2 | 
 |
(7.9.2011 15:21:02) A nebo 14+ (-1)
|
|
|
|
| Limai | 
 |
(7.9.2011 15:09:17) Přesně tak.
|
|
|
| Limai | 
 |
(7.9.2011 15:08:29) Janko my jsme je ještě neřešili,děti je mají jenom v učebnici.Našla jsem je tam,když jsem učebnici prohlížela.
|
|
|
| Federika | 
 |
(7.9.2011 11:46:29) Limai, tak zrova tohle bych i já, blbec na matiku, pochopila okamžitě Hele, bu´d ráda že nejedete podle Frause, matiku, tam nechápu každej druhej příklad..
|
| tinas | •
 |
(7.9.2011 12:18:12) Federiko, moje dcra právě podle Frause jede a můžu ti říct,že někdy jsem se zapotila i já,abych přišla na správné řešení. :-( Soudle dle reakcí rodičů jsem nebyla sama. Některé příklady měli i více řešení. Na jednu stranu jsou tyhle Frausovské učebnice těžší a na druhou stranu jsou zase lepší,protože nutí děti (nejenom děti) opravdu přemýšlet. :-D
|
| Federika | 
 |
(7.9.2011 18:48:03) Rinas, moji kluci jsou naštětstí na matiku fakt o hodně lepší než já, já se do tý Frausovský matiky ani dostávat nechci, zrovna mi druhák ukazoval úkol, nechápu ho, tak jsem jen pokejvala, jako že jojo, pěkný.. Momentálně mě rozčilujou obaly na ty jejich učebnice, nikde je nemůžu sehnat, tak jsem je objednala přes internet, už minulej čtvrtek a teprve dneska mi odepsali,že je mometálně na skladě nemají... Jo, Frausovský češtině rozumím a moc se mi líbí...
|
|
|
|
|
| martasek7 | 
 |
(11.1.2012 8:59:14) Skvělý rodič? Syn je ve druhé třídě a mají tzv.logickou matemetiku. Ač počítat umím a s matikou jsem nikdy neměla nejmenší problém,tak úlohy typu: kolik myší je jedna kočka a další nesmysly : kolik dveří,oken a dalších neživých předmětů nastupuje a vystupuje z autobusu na zastávce,synovi opravdu vysvětlit a vypočítat neumím. Nejsou nikde žádné vysvětlivky. Asi nemám logické myšlení,ikdyž mě na tom nic logického nepřijde. 
|
|
|
|
|