Jak to zařídit, aby se i takto malé děti cítily ve školce dobře a netrpěly odloučením od rodičů? A mají vůbec batolata „co dělat“ v mateřské škole?
O tom, co je posláním školy a co bychom měli raději ponechat v kompetenci rodičů, i o tom, co do školy opravdu nepatří, jsem si povídala s psycholožkou Lenkou Krejčovou.
Janu Wynn, maminku dvou malých kluků, do Anglie přivedla snaha „vyčistit si hlavu“. Chtěla zapomenout na pracovní i soukromé starosti, takže opustila místo v kanceláři a z Čech odešla do Velké Británie.
Kterou z pohádkových postav bych se chtěla stát? Možná se tak jako malá ptala i autorka knihy Cesta do pohádky a pedagožka Jitka Míčková. A třeba se tak ptá i dnes.
Při asistenci jsem zpočátku narážela na problém s jazykovou bariérou.
S Terezou Valkounovou jsem si povídala o tom, jaká je v současnosti situace lesních mateřských škol.
Zajímavý projekt, který propojil environmentální výchovu a seznamování dětí s angličtinou, letos získal prestižní Evropskou jazykovou cenu LABEL.
Naděje, které rodiče vkládají do „mateřinky“, se často velmi podstatně liší.
O učitelkách mateřských škol si určitá část veřejnosti stále myslí, že si ve školce jen hrají s dětmi a nedělají nic „pořádného“.
Především by mělo být pro takový krok zralé.
Těhotenství |
Dítě |