"Vím, že domácí příprava na školu a psaní úkolů má smysl a náš Jirka si to také uvědomuje. Přesto s ním musíme bojovat, aby si úkoly doma napsal. Opravdu nevíme, co s ním máme dělat."
Základní úlohou jazyka je dorozumění. Tuto poučku asi málokdo zpochybní. Problém vznikne, pokud rodina a především škola začne tuto dorozumívací funkci jazyka vnímat a podvědomě také prezentovat nejen jako hlavní, ale dokonce jako jedinou.
Vzdělávání, které si řídí děti samy, nejen uspokojuje jejich potřeby, ale také naplňuje požadavek smysluplnosti, bez níž není možné udržet vnitřní motivaci.
Šikana na školách stále existuje a to i přes velkou osvětu, která k tomuto tématu běží.
Šikana se v nějaké podobě může rozvinout v jakémkoliv dětském kolektivu.
Činnosti, které pomáhají rodičům zprostředkovat svým dětem hodnotu vzdělání.
Školní zátěž je mnohem menší, když dítě v každém okamžiku jasně cítí, že rodiče (i učitel) stojí za ním, že jejich láska a akceptace jsou bezpodmínečné.
Nadprůměrní, průměrní a podprůměrní. To je školní měřítko. Ale jak měří život? A co je úspěch? Vedou si i v životě lépe ti chytřejší školáci? Každé dítě je jiné svými schopnostmi i potřebami.
Těhotenství |
Dítě |