Jak si budeme říkat? Komunikace mezi učitelem a žákem je v mnoha směrech nevyvážená. Zatímco žáci mohou jen velmi těžko opustit všeobecně přijímané společenské normy, učitel má řadu možností, jak své svěřence nazývat. Ne všechny jsou však stejně vhodné.
Jak si vysvětlit, že dítě je ve škole v některých předmětech docela jiné než doma? Mají děti dvě tváře – nebo snad ještě více?
Jaké jsou výhody a nevýhody, které plynou z toho, jsou-li dvojčata ve dvou odlišných třídách?
"Jdi do hajzlu!", "Nelez mi na nervy, kreténe!", "Co si myslíš, ty čůráku?", "Chceš pěstí?","Seru na tebe!". To není konverzace zachycená v některé z cel mírovské věznice.
Paní Jana je bezradná. Od té doby, co do školky začala nově docházet Angelika, její dcerka Kristýnka na ní visí jako přilepená.
O svobodě pozorovat imaginární světy, o tvořivosti, knížkách a mnohém dalším jsem si povídala se spisovatelkou a dramaturgyní Terezou Vereckou.
...a mám známky od 1 do 5, poznámky, puntíky, čárky.
Ráda bych uveřejnila slohovou práci mého syna. Byla jsem opravdu překvapená, co napsal na dané téma "Co jsem zažil ve škole".
Těhotenství |
Dítě |