Zvládne to tam? Jak mu to ve škole půjde? Na co si budu muset zvyknout já?
Rodiče se doma s Ivanem poměrně hodně učili. Jenže on ve škole při zkoušení neodpovídal, tvářil se, že látku vidí poprvé v životě, zadané úkoly neplnil. Co bylo dál?
Laici mají někdy představu, že nadané dítě se nemusí učit, že má všechno „zadarmo“.
Vůči hyperaktivnímu dítěti vystupujme s laskavostí a láskou. Obrňme se trpělivostí, klidem a optimismem.
Cílem tohoto článku není vzbudit dojem, že v českém školství je všechno špatně, ostatně si to ani nemyslím.
Jak by měla probíhat dvojjazyčná výchova v zahraničí?
Robert špatně čte a píše. Vzhledem k jeho dyslexii to všichni tolerují, neznámkují jej a vlastně toho po něm ani mnoho nechtějí. Robert si na to již zvykl: přestal nosit domácí úkoly, připravovat se na hodiny. Proč také, vždyť je přece „nemocný“.
Víte vůbec, podle jakého programu se ve škole učí nebo bude učit vaše dítě? Jsem jedna z matek, která od září 1998 vzdělává doma své tři děti - dvě ve třetím ročníku a jedno v pátém. Chtěla bych se s vámi podělit o některé zkušenosti, které jsem získala při výběru vzdělávacího programu.
Mysl dítěte je otevřena osvojování řeči zejména v útlém věku.
Syndrom poruchy pozornosti má dynamický ráz. Klinický obraz se v jednotlivých vývojových etapách proměňuje. Obtíže syndromu však ovlivňují život dítěte od samého počátku.
Těhotenství |
Dítě |