Poslouchal jsem onehdy v rozhlase pořad „Máta“, což znamená „máma + táta = máta“ a týká se to výchovy dětí a rodinného života. Tentokrát byla řeč o tom, jaké místo ve výchově má kontrola.
Mnoho rodičů z různých důvodů tráví hodně času mimo domov. Je dost těžké najít někoho vhodného, kdo by spolehlivě děti pohlídal a ještě se jim věnoval. Tato služba může být také velice drahá a značně zatížit rodinnou kasu. Co s tím?
Pokaždé, když se budete snažit poskytnout svým dětem pozitivní informaci, aby na jejím základě mohly dospět k pozitivnímu závěru o sobě, budete vytvářet vzájemný kladný vztah a zároveň jim vštěpovat pozitivní sebepojetí. Existuje přitom několik velmi účinných způsobů, jak tento proces nastartovat. Fungují neobyčejně dobře.
Eva se bojí tmy, Anička psů, Péťa má strach z lídí, které nezná. A co my, dospělí, jak se potýkáme se svými strachy a úzkostmi?
Spánek je normálně považován za základní životní funkci. Pokud je ale pravidelně přerušován a vy ztrácíte drahocenné hodiny určené k odpočinku, touha po něm se stává posedlostí.
(Všichni ti idioti a kreténi, kterým to však snad ani nepřijde….)
V posledních několika desetiletích se v evropském školství věnuje zvýšená pozornost vzdělávání a výchově nadaných dětí. Jaké jsou jejich projevy a potřeby?
Nadané děti většinou vývojově předběhnou své vrstevníky. Dříve se naučí mluvit, číst, psát, případně počítat. Tyto děti mají často problémy v přizpůsobení se mateřské škole.
Už víme, jaké jsou typické projevy nadaných dětí předškolního věku. Ve třetí části našeho seriálu se budeme věnovat praktickým doporučením při jejich výchově a vzdělávání.
Těhotenství |
Dítě |