| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Střední školy

  (?)
[<<Předchozích 10] Názory 1120 z 76693  [Dalších 76673 >>]
Ropucha + 2 120300
19.4.2024 14:38:38
Čumčo, no zpětně to zní možná vtipně, ale já tehdy měla hrozný vztek.
Dítě zůstalo bez následků, asi jako všichni nešťastníci zde vzpomínající na školu, ale... proč, proč čelit takovým zbytečnostem ve škole v 21. století?
Vážný2 158667
19.4.2024 14:12:14
My jsme měli vcelku slušné učitele až na druhém stupni. Možná ale je, že to souvisí i se zlepšováním atmosféry při postupně ustupující normalizaci.

Na prvním stupni jsme měli takový typ "Matky-komunistky". Která se do nás snažila vedle učiva dostat i ty správné zvyky socialistického žáka, jako sedět s rukama za zády, ve všem poslouchat atd. Když si matka jednou postěžovala, asi písemně, do ŽK, nebo možná někde pod opravou DÚ, tak ji po mně vzkázala, ať se jí neplete do vyučování, že ona ji také nezasahuje do kuchyně. Po 2. třídě nás předala jiné učitelce, která se nás po 3. ihned vzdala s tím, že tu třídu raubířů nechce. Naši tehdy u ředitele vyreklamovali nějakou písemnku, musela se opakovat... Ve 4. třídě jsme měli docela fajn tělocvikářku, jako třídní, akorát prý byla agentkou StB. Ale i když na mne psaly děti posměšné básničky na ŠvP, i její muž (byl jsem tlustý a neohrabaný), tak nějak přibrzdila fyzickou šikanu, která se proti mne rozjížděla (neuměl jsem se prát).

Od 5. se to hodně změnilo, protože jsme na 2. stupni byli jedna z nejchytřejších tříd, jak nám pak léta učitelé říkali. Půlka dětí odešla na G (měli jsme tradiční vazbu s jendním G blízko), pár ještě na průmky a maturitní obory. Na nematuritních to byly malé jednotky dětí.

Třídní byla opět tělocvikářka + zeměpis. Ale byla to férová ženská.

Budova byla bývalý prvorepublikový gympl a reálka, takže jsme měli naší kmenovou třídu vystupňovanou - původně chemie. A mezi ohromnou laboratorní katedrou a první lavicí byla ulička, kde se hrál hokej s tenisáky a ramínky, 2 na 2. Třídní se vždycky divila, kdo má tak špinavé bačkory, že dělají ty šmouhy. To bylo od izolačky, kterou kluci ramínka oplétali. ~:-D
Čumča. 160024
19.4.2024 14:03:36
"až se z té snahy začalo zadrhávat (logicky nechápalo, proč má najednou místo normálního čtení začít slova sekat), z čehož jsem šílela."

tak to nemá chybu!~t~
Ropucha + 2 120300
19.4.2024 14:01:18
S vděčností vzpomínám na osvícenou paní (tehdy soudružku) učitelku, která mě v roce 1978 posadila do poslední lavice, dala mi knížku pohádek Boženy Němcové a nechala v klidu, zatímco ostatní děti slabikovaly ze slabikáře.
Já tedy tehdy už uměla zpaměti i tu Boženu Němcovou, tak jsem kolikrát spíš lelkovala a poslouchala pro mě exotické slabikování, ale přístup oceňuji.
Moje plynně čtoucí dítě o třicet let později muselo v první třídě sborem slabikovat, až se z té snahy začalo zadrhávat (logicky nechápalo, proč má najednou místo normálního čtení začít slova sekat), z čehož jsem šílela.
Vážný2 158667
19.4.2024 13:57:31
::Sovice, ono to zaniklo, ale psala jsem o chování žáků 8. a 9. třídy.
No a střetávají se tu různá práva. Jen tvrdím, že chování jednoho (2, 3 dětí) dokáže zahýbat s děním ve třídě tak, že se vzdělání výrazně zhoršuje pro dalších 10 nebo 20. Jedno z těch dětí zde mluví nonstop, včetně přestávek, je to únavné naprosto pro každého, bohužel je aktuálně na hranici propadání. Ovšem přihlášky dávali na 3 maturitní obory ~d~. Někde třeba v obchodě by bylo to dítě skvělé - jak je komunikativní a tak, ale další 4 roky ve škole...předem lituju jeho i učitele.

Na druhou stranu, máme integrované školství. A prostě škola má problém (který se nějak vyvinul) a škola by měla včas najít řešení. ONi jsou odborníci, ne rodič. Ale měla by mít nástroje a prostředky na to.

O souboru opatření se dá diskutovat, ale nutné je, aby učitel mohl vyhodit dítě ze třídy pod dohled jiného pracovníka (1 třída na stupeň). Vedle toho bych asi akceptoval možnost vyloučení dítěte z výuky na pár dní. S povinností si to průběžně doplnit pod kázeňskou sankcí. Plus možnost uložit dítěti nějaké hodiny ve škole navíc (moderně pojatou "poškolu", jak vyučování, tak omezeně prospěšné činnosti). Škola musí mít nástroje, jak trestat. Možná by bylo dobré, kdyby škola měla možnost požádat školský úřad i o změnu ZŠ, kde žák plní povinné š.v.

Ale samozřejmě musí být i opačná strana, pomoc rodičům. V podstatě si myslím, že PPP by měly vyšetřovat přímo ve školách, které by objížděly. A sloužily by i jako školní psychologové. Jednak potřebuje PP vidět dítě v realitě, jednak jsou tu případy, kdy rodiče do PPP dítě nevezmou. Dál je třeba aby školy komunikovaly s PPP nakrátko, neformálně.

Od potřeby PO3? by mohla být ale i případová výchovná konference, kde by se sepisovala výchovná dohoda mezi školou (vedení, třídní, asistent, zainteresovaný učitel), rodičem, žákem pod dohledem psychologa z PPP. V případě nedohody mezi školou, PPP a rodičem by v dalším kole byl pozván OSPOD. (OSPOD by měl mít doplněno v definici činností i ochranu opraávněných zájmů jiných, zvláště dětí vzhledem k chování dítěte.) Rodičovská neúčast by měla být sankcionována jako u jiných předvolání (napomenutí, pokuta, předvedení).

Ta by se konala aspoň na začátku a na konci roku...

Jinak všechno musí být nastaveno tak, aby spolupráce byla možná a pokyny a dohody srozumitelné pro celé spektrum rodičů, od profesora po analfabetickou uklizečku a cizince.

MŠMT by mělo vytvořit granty na výzkumně-realizační úkoly připravy případových studií, jak jednat v různých typech "mimořádností" ve školách a zajistit i akreditovaný výcvik v těchto úlohách.

Jinak by podle mne pomohlo i to, pokud by existovala možnost náhradního trestu vězení za nezaplacení správního trestu - pokuty. Mají to třeba i v SRN. Myslím, že až 3 týdny za jednotlivou pokutu a až 6 týdnů za více pokut v jednom řízení. I kvůli vymahatelnosti věcí nařízených OSPODem.

Jenže my tu žijeme způsobem, že prostě naše zákony jsou často zastaralé, obecné a nepřesné. A bez důsledků. Na druhou stranu tvoří docela slušně logicky ucelené celky. (Mohlo by být mnohem hůř.) To platí i o ŠkZak, kde ZŠ prakticky nemají žádné páky na rodiče a děti, pokud se překročí mez běžného života a standardní komunikace...

Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
19.4.2024 13:41:21
moje děti taky chodí na stejnou základku... učitelé těch starších zařazují správně i tu nejmladší, ačkoliv ji ještě nikdo z nich neučí ~:-D naopak učitelky té nejmladší neznají/ly ty starší (dvě přišly nově, ta současná obě starší děti minula)
a k mé velké radosti nikdy žádná z učitelek ty děti mezi sebou neporovnávala ~R^
dokonce ani když tam byla nejstarší dcera a zároveň syn a jejich třídní spolu dost kamarádily (jsou to obě skvělé ženské a báječné učitelky, moc bych si přála, aby se k nim dostala i ta nejmladší, už by si to po té smůle na učitelky zasloužila ~;))
Inka ..|-.|-.-|.- 141843
19.4.2024 13:26:05
Já měla na základce i na gymplu stejný učitele jako moje máma.
babi_ 48341
19.4.2024 13:12:28
Po mně šel na tu třetí (novou) základku brácha po deseti letech, na prvním stupni netuším, koho měl, ale na druhém stupni již ho češtinářka ke mně "přiřadila". My jsme byli příjemní žáci oba (no, já měla jedno extempore tuším v sedmičce, ale to mi stejně patrně nikdo neuvěřil), bratr je navíc i společenský typ.
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 39806
19.4.2024 13:00:26
jj jedna základka a většina učitelek stejná, hlavně na prvním stupni... ta první byla stará už když učila nejstarší sestru (stará přes 50 ~f~ ~t~) a za ty roky měla méně a méně trpělivosti... navíc nejstarší sestra byla vzorná, já lempl a nejmladší trochu neposedná a hubatá ~:-D
Stará husa 154854
19.4.2024 12:55:29
Já jsem naši paní učitelku milovala a v první třídě jsem se všechno teprve učila, bylo to pro mě nové a tak jsem se nenudila. Pak mě trochu štvalo, když někdo blbě četl a nešlo mu to, když mně už to šlo dobře. V dalších třídách byly předměty, které mě nebavily, třeba chemie, fyzika nebo přírodopis, ale i tak jsem dávala pozor, protože jsem věděla, že se to stejně budu muset někdy naučit, tak radši si to pamatovat že školy, než se to pak učit doma ve volném čase.
[<<Předchozích 10] Názory 1120 z 76693  [Dalších 76673 >>]

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.