No, a to se obvykle až na VŠ se dozvíš, že to, co jsi se učila až do maturity jako "fakta", jsou často různé dohady, odhady, názory a výklady a navíc jsou na spoustu věcí různé výklady a názory jednotlivých vědců, případně věda (včetně historické) postoupila dále, došlo k novým zjištěním nebo interpretacím ... Já se o historii docela zajímám (hlavně o středověk, ale třeba Velká Morava mě zatím minula, tam mám fakt spíš ty školní znalosti plus nějaký nános), spíš na takové "populárně-naučné" bázi, ale i tak - když jsem zjistila, že třeba k některému historickému období našich dějin existují ve skutečnosti třeba 2 velice stručné zápisy v nějaké kronice ze "současnosti" (tehdejší, ale třeba zahraniční), jeden nebo dva z pozdější doby (kdy nějaký kronikář zapisuje cosi buď podle ústní tradice, podle zdrojů, které pak zanikly a nebo taky třeba "na objednávku" nebo bůhví jak), k tomu nějaké archeologické nálezy (které ale obvykle nejde datovat moc přesně) a kolik se okolo toho napsalo "pravd" ve smyslu "jak to tehdy všechno bylo", tak si člověk říká, že velká část toho, co se dětí učí o vzdálené minulosti je možná "jen" něčí fantazie, v lepším případě založená na znalostech o jiných územích a analogiích s tím ...No, ale prostě se naučíme vyjmenovat 4 vládce na Velké Moravě a jsme vzdělaní. Dřív se takhle všichni učili ta "bájná knížata" podle Kosmy (bylo jich dost, mohlo se to krásně známkovat ) než se historici ujednotili na tom, že jsou fakt bájná a nelze je nijak doložit
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.