23.4.2018 7:51:33 Kristain
Re: Prosím vysvětlete mi šílení po víceletých gymnáziích
Já si myslím, že je to jednoduché.
Víceleté gymnázium je prostě výběrová třída, čili kolektiv studijně nadanějších dětí. Obvykle i lepšího sociálního zázemí, nemyslím ve smyslu finančním, ale motivačním - čili spíše děti rodičů, kteří vzdělání považují za důležité, z velké části děti vysokoškoláků atd.
Dítě, které na gymnázium patří, tak chodí do kolektivu sobě bližších lidí, proto se tam cítí spokojenější.
Na studium se kladou vyšší nároky, může se postupovat rychleji, tím toho i víc probrat, lépe, šířeji... Lidsky tě nikdo nešikanuje za "šprtovství", byla-li jsi dosud na ZŠ nejlepší, tady budeš třeba jen průměr, to tě jednak (konečně) naučí se učit a jednak motivuje.
Pod to bych se podepsala. Moc sem na rodinu nepřispívám, i když sem chodím už 14 let, ale diskuse o přijímačkách sleduji.
Starší dítě na 8G již mám - aktuálně sekunda. Ze základky, která má mmch.dobrou pověst, odešli z jeho třídy tři kluci (4. se nedostal), protože se tam sešlo pár grázlíků, kteří ostatním otravovali život. Syn byl moc šťastný, že se na 8G dostal, navíc přidanou hodnotou je, že o kamarády nepřišel - G a ZŠ jsou hned vedle sebe. S tím, s kým chce, se stýká i nadále. Na G se cítí dobře, je ve třídě průměrný. V primě jsme bojovali s tím přechodem, nebyl zvyklý se učit, ale to je u chytrých dětí klasika, že ZŠ proplouvají.
Určitě neplatí to, že by mu rázem skončil život - věnuje se třikrát týdně svým koníčkům, jako předtím, stíhá chodit normálně ven s klukama...Nejlepší holka u nich ve třídě dělá vrcholově sport.
Mladší dítě nyní ve 4.třídě, nechce o 8G prozatím moc slyšet, a to kvůli doposud relativně dobrému kolektivu. Dítě bych řekla je ještě šikovnější než to starší, je konec 4.třídy a do školy doposud nemusel hnout prstem (když pominu to, že jsem v 1.třídě musela dohlídnout na nácvik písma). Učitelka mu dává úkoly navíc. Jenže jak je výše řečeno - ve 3.třídě se některé jiné děti smály, že je šprt, dítě, aby nebylo šprt...začalo zlobit a předvádět se. Teď se to srovnalo. Letos k nim propadlo dítě z řekněme zvláštních poměrů, dítě ulice, narušilo celý kolektiv. Snaha učitelů je především o zachování klidu ve třídě. V tom mám to mé dítě nechat? Když vidím potenciál, že se může a měl by dále se rozvíjet? Nyní již stagnuje, přidružuje se puberta.
Jinak jsme teda z menšího města, není zde takový přetlak. Gympl je malý domácký, berou jednu třídu na 8G a jednu 4G. Děti se tam cítí dobře. Sama jsem tam chodila.
A poslední věc - moje matka na tomto gymplu učí. Otec zase učí na kdysi prestižní průmyslovce v krajském městě. Oba již minimálně 10 let lamentují nad tím, co jim ze základek chodí za studenty - sice chytří,potenciál by měli, ale NIC neumí, ZŠ je k ničemu moc nenutí. Mluvím samozřejmě obecně.
A ještě jedno srovnání - mamka tvrdí, že je sakra rozdíl mezi dětmi, které absolvovaly víceleté G a těmi, co nastoupí na 4leté. Např. kvinta vs 1.ročník 4letého. Snad ani nejde o to, že by na víceletém měly být nadanjší, ale je to ve způsobu práce, logického myšlení atd.
Odpovědět