26.4.2016 17:58:46 Krakatice
Dítě se dobře učí, ale je lajdák
Zdravím,
naše dítě je druhák a učení mu jde skoro samo. Do školy se těšilo, umělo číst i psát už před 6.rokem. Možná právě proto, že už mělo základy, tak se ve škole nudilo a prudilo a z toho se vyvinulo nespočet poznámek. Nyní ve druhé třídě tyto poznámky přešly do třídních napomenutí a důtek. Důtky za časté zapomínání a nevhodné chování.
Zapomínání typu: nemělo úkol, neúplný úkol, zapomnělo, nedoneslo. Tady jde hlavně o to, že dítě je líné si zapsat domácí úkol do úkolníčku a pak honí v paměti, co asi tak má dělat. Anebo, úkol zapsaný má, ale je naškrábaný tak šíleně, že ho nikdo nepřečte.
Domácí přípravu do školy děláme poctivě, tady chyba snad není, učíme se, kontroluji sešity, žákovskou.....ale ta krásná, nachystaná aktovka se vším všudy je druhý den v dezolátním stavu, všechno je v ní naházené, zmačkané, potrhané. Penál jsem tento školní rok doplňovala už 3x, každou chvíli dokupuji pera, gumy, ořezávátka. Dítě ani nevím, že to ztratilo....nemá...někdo mu to prý vzal....
A takhle u nás vznikají poznámky, které se transformují do důtek. Když pak jdu na třídní schůzku, nebo na schůzku když p.u. zavolá, protože se ZASE něco děje, mám pocit, že mám nejhoršího sígra na škole.
Samozřejmě, že dítě dostává kázání, i zaracha nebo zákaz TV. Vše se snažím v klidu a s rozumem vysvětlit, ale jak do dubu.
Jak bojovat s tímto přístupem dítěte ke škole? Jak už jsem psala, v učení je výborné, ale kazí si to lajdačením. Bojím se, že nám to jednoho dne přeroste přes hlavu a pak bude pozdě.
Odpovědět