20.4.2015 10:58:10 Kalali
Jak řešit vynechávání písmen ve slově?
Druhačka se dobře učí, ale někdy píše neúplná slova. A přitom nevidí, že jsou neúplná, takže nepomůže ani kontrola. Dám příklad, že má napsat slovo jablko. Napíše jalko. Místo strom napíše srom apod. Když jí to dám přečíst na kontrolu, tak to čte správně, a vidí a čte jablko, strom. Jako kdyby tam bylo jablko, strom (asi si to tak zapamatovala, tak to říká z hlavy, zatím mě nenapadlo jí to dát číst z odstupem třeba jednoho dne nebo týdne). Znáte to někdo? Je to už nějaké "dys" a je to na návštěvu odborníka nebo jen nepozornost? Jde nějak tu pozornost trénovat nebo co s tím? Když to kontroluje napodruhé a jde výslovně po písmenkách, že je říká nahlas, tak už to vidí. ALe přece si takto nemůže kontrolovat celý diktát. To by nestihla. A ona by musela takto přečíst celý text, když jí nikdo nevypíchne ta slova, kde jí něco chybí. Začíná to dělat čím dál častěji a jsou to úplně zbytečné chyby. Navíc jejich učitelka jí tyto chyby škrtá a známkuje i třeba v matematice ve slovní úloze nebo v jiných předmětech.
Odpovědět