| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Peníze a bydlení : Úřední okénko - ostatní

13.12.2013 10:01:30 Večernice1

Samoplátce pojištění bez zdanitelných příjmů u VZP

Do teď jsem splňovala podmínky matky pečující o dítě z hlediska zdravotní pojišťovny. Tam jsem tak byla registrovaná, pojisté platil stát, na pracáku jsem nebyla.
Současně studuji už nějakou dobu školu.
Teď se blíží termín, kdy už nebudu splňovat podmínky VZP jako matka pečující od dítě/děti a zvažuju, co dál.
Ráda bych VŚ dostudovala v relativním klidu, mám v jejím rámci i nějaké praxe, někdy tam jezdím i ve všední den. Nemám proto moc zájem se zaregistrovat na pracák a být pak záhy proháněla na CZECH point, na veřejně prospěšné práce, rekvalifikace. Prostě bych chvilku dala přednost dostudování, a tak mi napadlo, když nemám práci, zaplatit si chvíli zdravotní pojištění u VZP jako osoba bez zdanitelných příjmů a na pracák nejít.

Jak se to dělá? Jaká je to částka, v jakém dni v měsíci je třeba jí mít uhrazenou /uvažuju, že budu platit na složenku s předstihem, aby platba dorazila včas a vždy se třeba po čtvrt roce na VZP radši zeptám, jestli tam mám všechny platby v pořádku /nebo upozorňují třeba okažitě výzvou k zaplacení nedoplatku, kdyby něco - aby tam nenarůstalo penále?/..

Případně co je dál třeba splnit - dostavit se tam, vyplnit nějaký tiskopis a asi si radši nechat vystavit nějaké potvrzení, nebo potvrdit fotokopii, že jsem tuhle změnu pojištění ohlásila /tiskopis se asi nikde stáhnout nedá?/.
Chci mít zkrátka jistotu, že tam jednak proběhne ohlášení a změna pláce pojistného ze státu na mě a že platby jim dojdou vždy včas.

Uvítám radu lidí, co to tak nějakou dobu měli. Je mi jasné, že budu mít placené jen zdravotní, důchodové platit nemusím, nic hlásit taky a na důchod se mi tato doba nepočítá.
Odpovědět
Průběh diskuze (8 názorů)
Téma: Samoplátce pojištění bez zdanitelných př... Večernice1 13.12.2013 10:1
*Re: Byl jste někdo u VZP jako samoplát... jentak 13.12.2013 10:8