Ahoj,potrebovala bych radu. Syn cte text, kdyz ho slysite cist, tak to zni naprosto normalne, primerene veku. Cte ale jako robot, to znamena - cte slova,ale nevidi pod tim pribeh, nezna obsah precteneho.Take je spatny vypravec. Zijeme v cizine, ale problem jazyka to NENI. Problemy ma i v ceskem jazyce.
Nyni chodi do 4.tridy a ma se rozhodovat na kterou skolu pujde dal. Bohuzel ma spatne znamky z diktatu, i urcovani vetnych druhu - Adjektiv, Nominativ atd.
Skolni psycholozka ho loni testovala na poruchu,kt zde (Nemecko)nazyvaji Lese-schreib Schwäche,cili zrejme neco jako dyslexie. Rekla mi,ze je velmi inteligentni a poruchu nema.Testy jsem nevidela,jen to vyhodnoceni iteligence.Soustredi se pry velmi dobre a je cilevedomy. Odpoledne mi oznamil, ze dostal 5z diktatu.Vecer jsem tedy zavolala ucitelce,a ta mi rekla,ze problem mit musi,protoze je velmi dobry matematik,pocita rychle a jiste,ale jak dojde na slovni ulohu,musi mu ona ten text v podstate "vysvetlit". Doma kazdy vecer cteme, pak si povidame o tom co jsme precetli,ale odpoved vetsinou zni: Ja nevim.
Moje otazka tedy - jedna se podle vas o dyslexii?
Jakym zpusobem byla dyslexie testovana u vaseho ditete?
Zvlastni je, ze od lonska maji anglictinu a tam se slovicka nauci rychle,a pak je i pise spravne.
Jak mohu u takoveho ditete podporit porozumeni textu?
diky za vsechny rady