14.3.2013 18:48:58 Delete
Re: můj desetiletý syn nemá logické myšlení
Xantipo,
ona je hlavně spousta typů logických úloh a každému sedne něco jiného. Jak už tu někdo psal, základ je, aby ho to bavilo a bavit ho to bude, když mu to půjde a když pochopí, že mu nemusí jít všechno.
Já třeba logické myšlení mám, také většinou kouknu a vidím....přesto jsem hodně slabá v hrách typu dáma nebo šachy, protože to chce trochu víc než jen běžnou logiku. Na druhou stranu, v piškvorkách je hodně těžké mě porazit. Ale jak vytáhneš piškvorky z papíru do prostoru (třeba jen kameny na šachovnici, nemusí jít hned o 3D piškvorky), zase budu mít problém. Je to i o formě.
Mám doma knížku 777 matematických her a hříček, se kterou jsem trávila dětství, fakt mě to hodně bavilo. Přesto jsou tam úlohy, které ani dneska nevyřeším a nebo jen tím, že matně vzpomínám, jaké že to bylo řešení a pak si zpětně hledám zdůvodnění. Pro mě jsou katastrofou příklady ve stylu "Máš dvoje dveře, před každými stojí hlídač, jeden lže a jeden mluví pravdu. Smíš položit jen jednu otázku jen jednomu z nich, aby ses dozvěděla, za kterými dveřmi je správný východ...". Řešila jsem nespočetněkrát a pořád narážím na to, že vlastně nevím....".
Takže bych řekla, že as vždy budou úlohy, se kterými bude mít syn problém, a pokud je bude potřebovat umět řešit, aby úspěšně prošel školou, nezbyde nic jiného, než je opakovaně řešit, aby měl větší naději, že si na řešení vzpomene, protože samo ho prostě nenapadne
Ale u jiných typů úloh se situace naopak zlepšovat může od "tuším" po "kouknu a vidím".
Takže bych ani nezobecňovala na "nemá logické myšlení", ale spíš "nesedí mu určitý typ úloh" a zaměřila se na to které to jsou. A pak bych ho nechávala řešit ten problematický typ proto, aby udržel schopnost vybavit si řešení, a pak jiný druh nebo více druhů, které mu půjdou lépe, pro zvyšování sebevědomí a udržování zájmu.
Odpovědět