14.3.2013 14:14:19 . .
Re: můj desetiletý syn nemá logické myšlení
No, tady je ten problém, že řada lidí vůbec nepobere, že 0,4 l je necelý půllitr, ale vidí to jako "složité" desetinné číslo, které je naštěstí možné najít i na odměrce... Dle mého by se v matematice mělo hodně znázorňovat, kreslit, pracovat se stavebnicema, kuličkama, sirkama, odměrkama, dneska určitě s nějakou animací na takové ty příklady "Petr vyjede z bodu A rychlostí x, Pavel z bodu B rychlostí y, kde se potkaj...", aby lidi uvěřili, že matika (na základce) jenom popisuje běžný věci, který znaj.
Doučovala jsem kdysi děvče na SŠ, které se v matice ztratilo už někde u malé násobilky a závorek, a bohužel se to nedalo za pár měsíců dohnat, jen nadrilovat postupy a doufat, že bude aspoň některý příklad v písemce zapsán ve tvaru, který "pozná". To už bylo fakt pozdě. Je určitě dobře, že se syna snažíš podpořit teď ve čtvrté, čím později tím hůř... Logické myšlení se asi nacvičit opravdu nedá, ale postypy řešení ano, a hlavně to propojení se světem kolem, aby to nebylo jako s tím kuchtíkem (dobrá historka).
Odpovědět