tisk-hlavicka

Politici - otestovali jsme za vás aneb: konec svobodné školy

13.5.2013 I.P. 23 názorů

Než půjdete k volbám, dobře si přečtěte všechny aktuální spotřebitelské testy politiků.

Zde jeden od nás:

V našem městě do letoška fungovala skvělá škola. Vznikla před dvaceti lety zespoda, z nadšení učitelů pro nové metody práce a z nadšení rodičů, kteří chtěli pro své děti něco jiného, než ostrý zlom přestupem do první třídy. Vyrostla postupně ze skvělého "nulťáku" školky. Období po sametové revoluci občanské angažovanosti přálo a tehdejší vedení města vznik nové školy posvětilo. Vzhledem k individuálnímu přístupu k dětem, respektování jejich osobnosti a rodinnému přístupu ze strany učitelů i ostatních pracovníků škola úspěšně integrovala děti postižené, děti zdravé, děti ze znevýhodněného prostředí i děti s mimořádným nadáním. Ostatní školy ve městě se toho postupně naučily využívat a děti, se kterými by mohly být potíže, prostě na tuto školu odkazovat. Všechny tyto děti ze široka daleka, na které integrační kapacita stačila, škola přijímala, mnohým vyřizovala asistenty. Citlivější děti sem po negativních zkušenostech např. se šikanou mířily samy - rodiče si doporučení předávali. Postupně u školky, školy a výborné družiny s výběhem do zahrady vyrostlo i středisko volného času včetně mateřského centra. Malé děti nenásilně přecházely z mateřského centra do školky a odsud do školy… Na zahradě i v kroužcích se mohly bezprostředně potkávat se svými sourozenci. Vyučování probíhalo v tematických blocích. Odborníci dávali školu za vzor - přes rozsáhlou integraci patřila v počtu dětí přijatých na gymnázia k těm úspěšným. Pro všechny zaměstnance, učiteli počínaje a uklízečkami konče, byla škola a její žáčci srdeční záležitostí - anonymita tu neexistovala, žádné kamery nebyly zapotřebí. Učitelé byli vyhledávaní a přitahovali ve velkém i děti zdravé z bezproblémových rodin, čímž se udržovala kapacita kolektivu nutná pro začleňování dětí s problémy a dětí postižených. Zájem o první třídu převýšil její možnosti (otevřít více tříd město nepovolilo). Škola neměla ekonomické problémy.

Místní politici ale s nelibostí sledovali, jak ve vedlejší sídlištní škole, zateplené z dotací, postupně v konkurenci ubývá dětí. Až to došlo k bodu, kdy sídlištní škola začala mít ve svých velkých prostorách dětí méně, než naše škola vzniklá přirozenou cestou.

Politici zasáhli, Rozhodli, že žádanější, spontánně vzniklou školu zruší, Její úspěšné vedení, potvrzené nedávno ve funkci a uznávané učitelským sborem, odvolají. A žactvo, zaměstnance i majetek převedou z moci úřední pod klasickou sídlištní školu. Vlivný zastupitel, člen Rady města, zároveň manžel další zastupitelky a rodič dětí navštěvujících zateplenou školu, zároveň předseda jejího SRPŠ a zároveň člen její školské rady byl kupodivu zvolen také členem komise výběrového řízení na nového ředitele…

My, rodiče dětí z násilně "slučované" , tedy právně rušené školy, jsme se po počátečním šoku začali bránit. Během pěti dnů podepsala petici za záchranu školy nepřehlédnutelná část občanů města. Postupně jsme doložili, že "slučování" nepřinese žádný ekonomický profit - spíš naopak, a k tomu přijdeme o velkou hodnotu. Také z hlediska demografie byl tento krok města na hlavu postavený! Místo "slučování" dvou odlišných institucí vedených zcela jiným stylem jsme navrhli rozumnou optimalizaci využití obou školních budov - aby škola rodiči méně žádaná předala nějaké prostory škole žádanější a plné.

Radnice však zůstala hluchá a jela si dál ve svém programu rušení.

Zaměstnané maminky, které do té doby na vlastní kůži politiku přímo nezažívaly, se začaly o ni živě zajímat. Jak je možné, že zastupitelé města ruší školu jednomyslně - od TOP 09 před KDU- ČSL a ODS až po ČSSD a KSČM? Pouze místní politické uskupení bez celorepublikové působnosti začalo pomáhat rodičům…

Maminky sezvaly zastupitele k jednání ke Kulatému stolu za účasti odborníků a médií. Začetly se do volebního programu stran - a začaly naslouchat lídrům.

Zajásaly, když objevily projevy stínového ministra školství za za ČSSD Chládka. To bude náš člověk! Vždyť prototyp jeho vize školství již u nás léta funguje! Jistě ho bude zajímat, že členové jeho strany včetně starosty města jej nyní hodlají, zřejmě z nedostatku informací, rušit. Pomůže nám, domluví svým straníkům…! Následovaly vroucné a naléhavé dopisy, pozvánky pro pana Chládka do našeho města, do školy, ke Kulatému stolu. Maminky do nich vkládaly tolik nadějí! Odpověděl nakonec přes svého asistenta: nemá čas. ..Jistě…řeší přece tolik důležitých věcí… Zasednout ke Kulatému stolu s občany nakonec přišel z jedenácti zastupitelů ČSSD jeden jediný- ač nerad, jen proto, že vykonává funkci starosty.

"Politiku lze dělat i jinak" hlásal plakát křesťansko-demokratické strany. Rodinné hodnoty především, pomáhat slabším a znevýhodněným….Avšak vždyť právě ten radní, který v sobě kumuloval všechny funkce na sídlištní škole a aktivně vystupoval pro "ukradení" žáčků a učitelů, ba celé koncepce naší školy, byl křesťanský demokrat! Přesto nám to nedalo -nemůžou být všichni stejní. Mladý krajský lídr za KDU ČSL napotřetí pozvání rodičů do školy konečně přijal. Možná i proto, že bydlel nedaleko. Slíbil přijít na Kulatý stůl a podpořit naši věc. Nepřišel - a již se neozval. Pokud neumřel, žije dosud…

Návštěva krajského lídra za TOP 09. Konzervativní hodnoty, trh. Podpora vzdělání. Nesměle připomínáme, kolik se uspoří, když nedojde k nesmyslnému rušení tržně úspěšné školy - zavedená instituce, hodnoty, jejichž tvorba trvala dvacet let! Stmelený tým vyškolených lidí. Kolik mladých rodin drží v našem městě s klesající zaměstnaností, kde životní prostředí bylo obětováno průmyslu a dopravě, už jen kvalitní škola jejich dětí! Vyslechl, soukromě přitakal, že slučování obecně nepovažuje za přínosné. Avšak slučující náměstek pro školství je právě z TOP 09… Takže ač soukromě členové TOP 09 vyjadřovali rodičům pochopení, odhlasovali poté zrušení školy bez zaváhání spolu s ostatními.

Představitelé místní ODS jsou spojeni s byznysem napojený na veřejné finance (dotace) - podnikání právě ve školství, s nadstandartní podporou města. Mediálně sledovaného Kulatého stolu se ze všech zastupitelů této strany zúčastnila jediná (nepodnikající) členka. Ostatní prý měli volební schůzi…(na webu jsme ji nenašli).

Politici KSČM také podpořili převedení dětí pod sídlištní školu, i když čestné vyjímky se aspoň zdržely hlasování.

Naší školy se zastal i Ústav pro studium totalitních režimů, se kterým úzce spolupracovali při výuce odborní učitelé druhého stupně školy. Dopis Ústavu adresovaný městu přechováváme na památku. My matky jsme se nestačily divit - zatímco my jsme ještě stále za naši školu bojovaly a jakousi naději měly, tento ústav podlehl politickému tlaku v kratičké době ještě dříve než naše škola.

Jak drama skončilo, jak asi tušíte - zcela v kontextu doby - plynulým úředním zrušením školy, při totálním ignorování názoru občanů, plátců daní. Na petici magistrát odpověděl až poté, co dokončil všechny destrukční kroky - a odpovědí nebylo nic jiného, než zkopírovaná rozhodnutí…

Průběžně nás podporovalo pouze místní politické uskupení, které není velkou stranou s celorepublikovou reprezentací a ideologií - sdružuje prostě nezávislé prověřené patrioty, vesměs vzdělané zástupce střední třídy. Počet hlasů jeho zastupitelů však proti představitelům místních poboček celorepublikových stran neměl šanci.

Mladí, pokrokoví a nekonformní učitelé, kteří se koncepčně odmítají ztotožnit s vedením nově dosazeným magistrátem, teď hledí, kam odejdou - hodně daleko. Velká část z nás rodičů rovněž nesouhlasící s "normalizačním" vedením školy, do které byly naše děti úředně převedeny, pro ně také nové umístění - ale je to těžké, protože u nás zbylo jen osm sídlištních škol, které se od sebe liší snad jen tím, že některé jsou horší, než průměr. Navíc jsou teď všechny ty průměrné plné.

A pak si bude ministerstvo práce a soc. věcí lámat hlavu, kam přes nejrůznější "projekty" nalít náhle nalezené miliardy z našich daní, aby nebyly tak špatné srovnávací testy…abychom začlenili rostoucí počet dětí s nejrůznějšími poruchami osobnosti, učení, koncentrace, děti různě hendykepovaných a sociálně vyloučených.

Svobodná škola s dobrými výsledky (která není školou soukromou, ale integruje široké spektrum dětí vyrůstající i v různých nepřízních osudu) však bude u nás vyjímkou, dokud nebude pro rodiče umožněn trh ve školství (hlídaném akreditacemi a inspekcí). Dokud budou zřizovateli škol radní - ti přece nejsou žádnými odborníky, mnozí by své vysvědčení veřejnosti neukázali, zato mohou být politicky i finančně zainteresováni na vlivu v této oblasti. Dokud bude vedení škol (stejně jako vědeckých ústavů…) vybíráno a měněno politiky!

Svobodná, dobrá a sebevědomá škola také vychovává chytré a svobodné občany, a ti jsou pro mnohé politiky dnešní doby nebezpečím.

Předali jsme vám naše zkušenosti - ale nechceme vám radit, koho volit.

Jen prosíme - otestujte si také vy své politiky VELMI důkladně, než jim dáte svůj hlas. Ty blízké, i ty na vyšších úrovních. Není možné usuzovat na základě reklamního sloganu - tedy projevů či programů. Doporučujeme rozhodně testy zátěžové!!! Je to pro vaše děti nejspíš důležitější, než sledování testů potravin - a minimálně tak důležité, jako testy bezpečnostních sedaček!

Vždyť ve volbách rozhodujeme na dlouhý čas dopředu. A nejen o sobě a své rodině. Za činy (i nečiny) voleného politika či strany i v záležitostech jiných lidí neseme morální spoluodpovědnost.

My jsme si za cenu bolestivého procesu jasno udělali.

Názory k článku (23 názorů)
Děs Filip Tesař 13.5.2013 10:21
*Re: Děs Winky 13.5.2013 12:32
Nenaděláme nic kreditka 13.5.2013 12:27
Po VELMI dlouhé době konečně článek, kt... .Katka 13.5.2013 13:38
*Re: Po VELMI dlouhé době konečně člán... I.P. 13.5.2013 21:26
**Re: Po VELMI dlouhé době konečně čl... .Katka 14.5.2013 12:21
***Re: Po VELMI dlouhé době konečně ... I.P. 14.5.2013 15:28
****Re: Po VELMI dlouhé době konečn... Markéta, kluci 11 a 4 14.5.2013 21:52
To je mi líto Modřinka 13.5.2013 14:52
Nepřekvapuje TS Garp 13.5.2013 17:6
Děs běs withep 13.5.2013 17:23
*Re: Děs běs TS Garp 13.5.2013 17:32
také nám zrušili školu Naďa 13.5.2013 23:52
*Re: také nám zrušili školu I.P. 14.5.2013 0:18
A koho tedy volit, když byly všechny str... Bára 14.5.2013 8:34
*Re: A koho tedy volit, když byly všech... I.P. 14.5.2013 9:2
**Re: Re: Maugha 14.5.2013 15:35
*Re: A koho tedy volit, když byly všech... I.P. 14.5.2013 9:17
**Re: A koho tedy volit, když byly vše... Markéta, kluci 11 a 4 14.5.2013 22:1
***Re: A koho tedy volit, když byly v... I.P. 15.5.2013 0:30
*Re: A koho tedy volit, když byly všech... I.P, 14.5.2013 9:30
Rozmáznout to v médiích lucyová (06+08) 14.5.2013 21:29
*Re: Rozmáznout to v médiích I.P. 15.5.2013 0:39




Článek se vztahuje k období asi

Vyhledávání článků podle věku

Seriály


Zajimavé odkazy:
Předporodní kurzy   |   Najděte rýmy na slovo a napište báseň.