tisk-hlavicka

Letošní zima byla opravdu krutá. Ušetřit můžete změnou dodavatele zemního plynu.

20.3.2017 Komerční sdělení

Už vás nebaví vysoké účty za plyn, ale obáváte se zbytečných komplikací při změně dodavatele zemního plynu? Na přechodu od jednoho dodavatele k druhému není nic složitého a lze to provést i bez osobního obcházení poboček. Výsledkem při správné volbě mohou být mnohem nižší roční náklady za plyn. Níže se dozvíte, jak postupovat.

Od začátku roku 2007 platí v České republice zákon, který říká, že změna dodavatele zemního plynu musí být bezplatně umožněna všem odběratelům plynu. To pro vás jako pro zákazníka znamená, že máte možnost podílet se na tom, jakou částku za plyn každý rok zaplatíte. Ve výsledku můžete ušetřit až několik tisíc ročně. Kvalita dodávky nebo samotného plynu je vždy stejná, rozdíl je pouze v ceně, jelikož dodavatelé plynu v České republice nabízejí tyto dodávky plynu svým koncovým zákazníkům za různé ceny.

Na našich stránkách můžete porovnat ceny plynu podle všech aktuálních nabídek na trhu a zjistit, který levný plyn je výhodný zrovna pro vás. Navíc vám nabízíme i možnost změnu dodavatele rovnou objednat. Celý proces není nijak složitý, skládá se z 10 jednoduchých kroků, které naleznete níže. Většinu za vás v případě vašeho zájmu vyřídíme sami a to zcela zdarma. Celý proces bude probíhat prostřednictvím telefonu nebo pošty, takže se celá změna obejde bez nutnosti vaši osobní návštěvy ať už u nás, nebo na pobočce dodavatelů. Po celou dobu vám také nabídneme odborné poradenství a budeme za vás i nadále provádět porovnání dodavatele plynu.

10 kroků jak postupovat při změně dodavatele plynu

1. Vyberete a objednáte změnu na Ušetřeno.cz

S tím vám pomůže naše kalkulačka, která vám porovná a zjistí, který dodavatel zemního plynu je nejlevnější a dostupný pro vaši lokalitu dle vašich kritérií. Potom si z přehledové tabulky vyberete nového a levnějšího dodavatele plynu a rovnou si objednáte změnu.

2. Sledujete e-mailovou schránku

Po odeslání objednávky vám na váš e-mail pošleme potřebné smlouvy a plné moci v elektronické podobě. Smlouvu si doma v klidu prostudujete a ujistíte se, že všemu rozumíte. V přiložených dokumentech naleznete i vzorovou vyplněnou smlouvu, abyste měli představu o požadovaných informacích.

3. Čekejte telefon

Nejpozději do 1 pracovního dne se vám telefonicky ozve pracovník z našeho zákaznického centra. Ten společně s vámi zkontroluje, zda jste obdrželi v e-mailu vše potřebné. V případě vašeho zájmu vám pomůže s vyplňováním smluv a všechny dokumenty za vás vyplní a zodpoví vaše případné dotazy.

4. Vyplníte a podepíšete

Pokud nechcete smlouvy vyplňovat s operátorem, tak si všechny smlouvy vytiskněte, vyplňte a podepište doma sami. Jako obyčejnou zásilku vše zašlete na adresu Ušetřeno.cz s.r.o., Jemnická 1138/1, 140 00 Praha 4 ke konečné kontrole. Pokud si během vyplňování nebudete s něčím vědět rady, neváhejte a volejte na naši infolinku, kde vám naši odborníci rádi poradí. Jestli jste smlouvu vyplnili s operátorem, obdržíte ji poštou ke kontrole, podepíšete a přiložené předplacené obálce nám je odešlete zpět.

5. Konečné ověření a předání novému dodavatelovi

Vámi podepsané smlouvy, které jsme od vás obdrželi, ještě jednou zkontrolujeme. Když bude všechno v pořádku, předáme je vašemu novému dodavateli plynu. O tomto kroku vás budeme informovat e-mailem. Jestliže nalezneme nějakou nesrovnalost v dokumentech, ozve se vám znovu náš pracovník, se kterým společně danou situaci operativně vyřešíte.

6. Formality a zajištění převodu

Poté, co od nás nový dodavatel obdrží smlouvy a ostatní dokumenty, provádí další kroky ke změně on. To znamená, že vás vypoví smlouvu u stávajícího dodavatele a zaeviduje vás u sebe jako nového odběratele. Podle novely z roku 2011 můžete vypovědět smlouvu s účinností k libovolnému dni, takže výpověď nabývá účinnosti okamžitě po doručení vašemu stávajícímu dodavateli. Celý proces změny by měl pak podle vyhlášky trvat maximálně 10 dní. Nicméně do doby vyřízení je potřeba zahrnout také výpovědní lhůtu, která je u většiny společnosti stanovena na 3 měsíce.

7. Stávající dodavatel opět na scéně

Je možné, že po obdržení výpovědi se vám ozve stávající dodavatel, který se bude ptát, proč podáváte výpověď. Není to pravidlem, dodavatelé plynu to nedělají pokaždé, ale pokud se vám toto stane, je dobré mít na paměti, že volba dodavatele je vaše svobodné právo.

8. Poslední vyúčtování od původního dodavatele

Součástí změny je vždy řádné ukončení závazků vůči stávajícímu dodavateli. Po výpovědi je proto potřeba provést odpočet plynoměru a na jeho základě uhradit poslední vyúčtování od stávajícího dodavatele. Všechny další platby pak budete zasílat již novému dodavateli.

9. Nový rozpis záloh

Od nového dodavatele pak obdržíte nový rozpis záloh plateb za plyn a všechny potřebné informace. Až poté budou zahájeny faktické dodávky plynu od nového dodavatele.

10. Úspěšný konec

Po obdržení nových záloh a uhrazení předchozích závazků je změna dokončena. Pokud nastanou nějaké problémy nebo dotazy z vaší strany, obracíte se už pouze na vašeho nového dodavatele.




Vyhledávání článků podle věku