17.5.2006 4:28:10 Radka, kluci 9+1
kolik času strávíte nad úkoly? My mládí...
ahoj, zajímalo by mne, jaké je to na té waldorfské škole, pro jaké děti se hodí, jaké má výhody?
Starší syn je neposedný dyslektik, chodí do vesnické dvoutřídky a podle počtu poznámek a úkolů za trest mám pocit, jestli je tohle ten pravý způsob vzdělávání... Skoro se nám nestává, že by byl bez úkolu, k tomu dostane na domu to, co nestihl ve škole, navíc bychom denně měli cvičit cvičení pro dyslektiky a asi 15 min číst, ale protože těch úkolů je někdy fakt hodně, občas nestíháme... To se nám vždycky vrátí v podobě poznámky nebo špatné známky... Je to stres, ale já musím pořád počítat s tím, že syn je pomalý, snadno se unaví a pak už mu to prostě vůbec nemyslí, musím u něj u úkolů sedět a říkat: "piš! Ještě dvě věty a můžeš jít ven! Jaké tam bude I? Víš, co píšeš? Ukaž mi to! Najdi tu větu, kterou píšeš! No, a teď ji napiš! Nehraj si! Jo , na záchod? Vždyt´ už jsi byl! Pojď, dodělej to! Už jenom 1 a půl věty! Ták, píšeme.... Ne, ještě se nechoď napít, až to dopíšeš..."
Znáte to někdo? Občas si připadám jako blázen nebo jako krotitel, nad úkoly trávíme mládí (nebo aspoň tu hezkou část dne - snažím se, aby měl do 7! hotovo) a ze stálého udržování pozornosti jsem unavená já i syn, do toho se kolem batolí to mladší... Někdy mám pocit, že to nezvládáme, to když přes všechnu snahu něco zapomeneme nebo nestihneme...
Myslím, že takhle nějak to přesně nemá vypadat. Má někdo recept na psaní úkolů?
Odpovědět