Ještě k diskuzím
Když jsem se zbavila svého malého špióna, zjistila jsem, že bych přece jen ráda něco dodala - nepovažuji všechny diskuze ve škole za špatné. Myslím si dokonce, že se dětem říká málo o světě kolem nich, ale provádět výuku jenom nebo převážně diskuzemi, je dost hrůza. Navíc vím (ze svého oboru), že děti už na vyšším stupni ZŠ mohou (díky specializaci ve volném čase) vědět víc, než pedagog - připomíná mi to den, kdy moje kamarádka několik hodin diskutovala o stadiích vývoje mloka a žáby a díky tomu dětem zamlčela, že je žába obojživelník a co to slovo znamená...Zato se ale děti dozvěděly - špatně - které nohy žábě narostou první...Ovšem tvrdil to kluk, který sleduje v televizi všechny přírodovědné filmy a netuším, kde by paní učitelka sháněla takové podrobnosti, jako třeba kdy a jak příjde žabí pulec o ocásek. Proto bych položila otázku jinak - je nutné několik hodin diskutovat o žábě nebo je lepší dětem vysvětlit pojmy se žábami spojené a látku rozvinout, pokud bude čas a všechny děti budou znát základ?( A pak se třeba pustit i do odbornější diskuze...)
Odpovědět