Re: Sary a Kveto,
Mě k tomu napadá jedno-my jako duly procházíme do kurzu výběrovým řízením,kde se zjištuje motivace,osobnost,schopnost komunikace,vlastní zážitky z porodů a jejich zpracování,atd..Možná,kdyby lékaři,sestry,porodní asistentky při výběru povolání procházeli něčím podobným,nedostali by se tam ti,co to dělat nechtějí.Peníze v tom hrají důležitou roli,za dobrou práci má být člověk dobře zaplacen,je to energie za energii,ale pokud pracuji s lidmi,navíc lidmi na mě závislými,bezbrannými,což pacienti,a rodící maminky obzválště jsou,měla bych k tomu mít sociální cítění,empatii,nepřenášet své osobní starosti a traumata do mé práce.Konkurence je důležitá a tu musíme začít vytvářet my.Tím,že si budeme vybírat porodnice,že budeme umět jasně říct-tato PA je na mě hrubá,já si nepřeji,aby mě ošetřovala,atd..Samozřejmě,že to může být problém v provozu zajistit,ale pokud by se začalo důsledně vyžadovat,aby se k nám personál choval jako ke klientům-kteří přinášejí výdělek pro oddělení a tím pro ně samotné a ne jako k nesvéprávným bezvýznamným tělům,určitě by si na to nadřízení těchto oddělení začali dávat pozor.Bohužel většina maminek vše pokorně strpí,už jen proto,že v tak vzácné chvíli nemá chut ani sílu se pouštět do konfliktů.A taky samozřejmě neví,zda by se to nakonec neobrátilo proti ní a nebylo ještě hůř.Při porodu je pro maminku opravdu nejdůležitější vzpomínka na to,jak se mnou bylo zacházeno,jak se ke mně chovali.Rodící žena je nesmírně křehká a zranitelná a slova,která v jiné situaci přejdeme s úsměvem,mohou během porodu udělat hluboké rány na duši.Proto si myslím,že je skvělé mít u porodu dulu,která toto vše zajistí a i pokud je nějaká osoba z personálu nevlídná,dula může zmírnit dopad jejího chování...
Na závěr mě napadl citát z knihy "Porod s dulou":
"Čím více chvály a povzbuzení se dostane rodičce,tím více lásky a trpělivosti bude ona mít pro své novorozeně"
Odpovědět