Re: Úvaha
Zcela souhlasím s Tvým názorem.
A myslím si, že Bobo ani nečetla/nečetl celý článek.
Celé šílenství kolem inkluze je dáno jen nepochopením celého pojmu, anebo extrémním zaujetím pro výkon rodičů (jen aby se náhodou mé děti nenaučili o půl slovíčka méně než ve vedlejší třídě, kde nemají "pepíčka", který škaredě píše a proto má asistenta).
Další odpor k inkluzi pak šíří učitelé (moji kolegové, teď mířím do svých řad
), kteří nejsou ochotni udělat něco navíc. Přijmout nové výzvy, učit se novým věcem. Je to totiž dost lehké naučit se něco ve škole a pak to 40 let opakovat a nakonec s výčitky, co všechno mi školství udělalo, odejít do důchodu.
A vykřikovat, že socialistické školství bylo stejně dobré jako to dnešní, je jen nostalgické vzpomínání na mladá léta. Mě už taky dáááávno není dvacet a socialistické školství jsem zažila, včetně 35 dětí ve třídě, a jelikož jsem byla hodné a tiché dítko, dost pochybuju, že si učitelka za 2 roky vůbec zapamatovala moje jméno. Znám situace, kdy dysgrafiky nutili opisovat celé sešity, kdy dostávali 5 za úpravu, bez ohledu na to jestli to učivo uměly nebo ne atd. atd.
Já teda volám hlasitě - tohle pro svoje děti nechci, to teda radši "marušku" s asistentem a ve třídě dětí 20 a učitele, který ví že svět se mění.
Odpovědět