4.3.2016 17:38:56 JMB
Re: Obohacení
Děkuji za reakci. Článek ale také říká, že „v určitých jednotlivých případech dětí s lehkým mentálním postižením, o kterých se mluví v souvislosti s inkluzí asi nejčastěji, opravdu může být lepším řešením jejich setrvání ve speciální škole“. Zrovna v případě dětí s DS je podle mě smysluplnost integrace do běžných ZŠ/MŠ dost individuální, přičemž je třeba dodat, že některé z těchto dětí ani nepatří do kategorie LMP, nýbrž do skupiny středně těžkého postižení. Také jejich chování je velmi různé – některé z nich se projevují agresivně a jsou skutečně těžko zvladatelné, jiné jsou klidné a schopné fungovat v běžném kolektivu. Inkluze má své limity a souhlasím s tím, že v případě aktivistického přístupu (=integrovat za každou cenu) se tím nadělá více škody než užitku, tak jak to popisujete v případě třídy Vašeho syna.
Odpovědět