9.12.2014 8:17:47 Filip Tesař
Re: Největší blbost.
Ona ta hranice nápodoby není jasná tlustá čára. Vždyť větnej rozbor se taky učí částečně nápodobou, paní učitelka napíše na tabuli vzorovej případ a žáci pak dělaj cvičení, u kterých zkoušej zopakovat, co jim učitelka říkala. Operace kyčelního kloubu je podstatně složitější záležitost, ke který je potřeba nastudovat spoustu teoretických znalostí, ale ta nápodoba je tam taky důležitá, protože nakonec operace je manuální činnost, a člověk je uzpůsobenej učit se manuální činnosti nápodobou. Tím není řečeno, že je uzpůsobenej k jednoduchýmu odpozorovávání - k tomu, aby mlčky koukal a pak zkoušel, už u předškolních dětí chodívaj u jednoduchých manuálních činností ruku v ruce s prostou nápodobou doplňující otázky a ústní vysvětlování. Jinak já jsem se naučil cizí jazyk nápodobou bez problémů, slovem i písmem - mluvením a čtením.
Paní Aldort mi přijde v podobným stavu, do kterýho se časem dostane spousta popularizátorů něčeho, co pracujou víceméně s nějakým výchozím postřehem, myšlenkou, ale nedělá na to konto systematickej výzkum. Pokud prorazí a stanou se známýma, dělaj promotivní akce a přednášky, ale tu původní myšlenku už tolik nerozvíjej, spíš konkretizujou, ale v zásadě opakujou a hlavně, ztrácej sebekritičnost, protože nejsou navyklí ptát se (i sama sebe) "opravdu?"
Odpovědět