3.12.2014 18:48:52 Winky
Re: Netradiční,ale pěkné
No jo, to by tak dopadlo. Ovšem efekt by byl stejný - teď jsou nuceni chodit do školy, nenaučí se nic (co by jim bylo k užitku) a dál už nestudují. O plné gramotnosti lze s úspěchem pochybovat. Ovšem otráví u toho spoustu jiných, kteří by to vzdělání rádi získali/předali. Pokud by nebyli nuceni k docházce jako takové a museli se rozhodnout jak toho vzdělání dosáhnout - buď by se k němu dostali a něco se dozvěděli, nebo ne a výsledek by byl stejný jako je nyní, akorát bez toho otráveného okolí.
Potom by mělo být definované, že člověk bez ukončeného základního vzdělání nemá nárok na dávky určitého typu. Samozřejmě že by byla nutná i "mírnější" forma/norma vzdělání - nejsou všechny děti intelektově na tom tak, aby prošly standardní ZŠ.
Nevím, no, nějak si začínám víc všímat a vadí mi, že kdo se snaží, tak se má snažit nejlépe sám vlastními silami, aniž by ho někdo nějak oceňoval, a kdo se nesnaží, tomu se horem dolem cpe a pomáhá a ulevuje a omlouvá..... ale výsledek neodpovídá vynaložené námaze. Tuhle byl na jednom z netových deníků rozhovor s paní z Charity, která provádí programy v Africe - v Jižním Súdánu. A docela otevřeně přiznala, že tamní obyvatelé tím jak nemají stejný způsob uvažování (netvrdím že horší, ale prostě jiný) - takové to žití ze dne na den, místo našeho plánování, tak jim různé charitativní programy právě nedokážou pomoci, protože jsou navržené námi - s naším stylem uvažování. Takže paradoxně více "klasické západní" pomoci zvenčí ty místní zneschopňuje a staví je do role příjemce. Přijde mi to podobné s výše uvedeným náhledem na poskytování "klasického" vzdělání organizovaného "majoritním" způsobem právě pro lidi, kteří majoritně nesmýšlejí a mají naprosto jiné uvažování, škola pro ně není důležitá atd. Pak je těžké najít společnou řeč.
Odpovědět