22.6.2010 20:49:30 .Katka
Přečtěte si názory odborníka
Zajímavě rozebírá hodnocení Tomáš Houška v knížce Inkluzívní škola na stranách 70-96. Můžete si ji stáhnout jako PDF tady:
http://www.mojeskola.net/files/inkluzivni_skola_2007web.pdf
Například: "Je přece paradoxem, když žák, který nemá velké
nadání, je po celou dobu školní docházky hodnocen podprůměrně, ačkoliv
pracuje ze všech svých sil, a někdo jiný má bez jakékoliv námahy jedničky.
Jak potom takové známky vychovávají?"..."Je jasné, že škola, jejíž obsah a metody práce jsou pro děti nezajímavé, potřebuje účinné represivní prostředky k tomu, aby udržela potřebnou intenzitu práce. Tím je však vytvořen bludný kruh. Známky se povyšují na cíl snažení žáků a obsah výuky na prostředek hodnocení. Děti se neučí proto, že by je zajímalo, co se učí, ale proto, aby dostaly dobrou známku.".."je-li hodnocení tak důležité, je jasné, že nejvíce budou preferovány ty předměty, které lze jednoznačně hodnotit. To, co půjde hodnotit obtížněji, se automaticky považuje za podružné. Nejsnáze se dá kontrolovat obsah paměti. Násobilka, slovíčka, poučky, definice atd... Tvůrčí schopnosti lze pro jejich subjektivitu a jedinečnost řešení kontrolovat velmi nesnadno.."..."Aby si učitel zjednodušil práci, zakáže napovídání, opisování z taháku a další projevy zdravé inteligence a zdravých vztahů ve třídě. Zdravý kolektiv totiž nenechá „rupnout“ slabšího jedince, kamarád nenechá v nouzi kamaráda. Pokud vychováme děti tak, aby na povel shora odmítly pomoc kamarádovi, nejsou na dobré cestě stát se charakterními lidmi."...
Odpovědět