Re: je to složitější
Ano, souhlasím, je to složitější.
To bychom se museli zamyslet nad tím, co celkově očekáváme od školy, že našim dětem dá.
Naučí je základní dovednosti (plynule a jakžtakž srozumitelně číst a psát, základní početní úkony)? Nebo ještě něco jiného? Vnímat úspěchy a neúspěchy a vyrovnávat se s nimi?
Občas mám pocit, že jako za nás se na dětskou dušičku ve školách dost zhusta kašlalo (což bylo samozřejmě špatně), tak zase dneska se jí věnuje péče až přehnaná (což je podle mě taky špatně). Ta slovní hodnocení mi někdy připadají jako snaha "nezaškatulkovat" a neublížit, ale kde je ta hranice, co by měl člověk stran vlastního výkonu být schopen unést? Na jednu stranu je určitě špatně říct dítěti "na matiku jsi blbej, ta ti nejde a nikdy nepůjde", na druhou stranu, pokud se to bude moc "okecávat", neztratí se tam ta informace, že mu to prostě nejde?
Nic netvrdím s jistotou, jen se ptám.
Odpovědět